Ei sytytä?

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
paroni
Viestit: 15
Liittynyt: 12 Heinä 2005 18:20
Paikkakunta: uusikaupunki

Ei sytytä?

Viesti Kirjoittaja paroni »

Autoni on Transit -91 2,0 i Kat. bussi. Jo pari kuukautta ollut kipinä kadoksissa. Autoon vaihdettu melkein kaikki mahdollinen. Ainoastaan vaihtamatta sytytyksen ohjain tai mikä boksi sitten lieneekään? sijaitsee kuitenkin hanskalokeron yläpuolella. Boksin koodi on 88VB-12A650-AB. Kyseistä boksia ei löydy suomesta, näin korjaamot ja romuttamot kertovat. Voisikohan joku auttaa? autolla ajettu vain 170 tkm, eli ei viitsisi romuksi laittaa. Homma on mennyt todella hankalaksi ja olen valmis korvaamaan saamani palvelukset. Auto on kerran suostunut käynnistymäänb hetkeksi, jonka jälkeen ei kipinää. :?:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

sitähän voisi kokeilla tilata motor-teamin kautta?
http://www.motorteam.fi/
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Heitäpä vielä vähän enemmän faktaa ongelmasta. Mitä kaikkea on vaihdettu? Millä on testattu että kipinä hukassa? yms.

Onko esim. mittailtu, että puolalle tulee heräte startatessa?
Onko virtalukolta mitattu, että lähtee virta eteenpäin?
Tuleeko Kampiakselin asento anturilta tai Hall anturilta boksille signaali?
Riippuen siitä kumpi siinä on.
Ton boksinkin pitäisi pystyä testaamaan. Sehän katkoo ilmeisesti puolan ensiöpuolen maita. Eli jos startatessa puolan miinukselta on koko ajan tai ei ollenkaan yhteys maihin niin boksi ei pelaa.
Tämä edellinen on tosin noin äkkipäiten heitetty veikkaus. Ainakin vanhemmissa kärjettömissä se toimii noin.

Eikös tuossakin sentään ihan virranjakajallinen sytytys ole?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
paroni
Viestit: 15
Liittynyt: 12 Heinä 2005 18:20
Paikkakunta: uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja paroni »

Vaihdettu on hal-anturi, puola, sytytysyksikkö, johdot, virtalukko. Virta tulee kyllä puolalle, kun virta on päällä. Täytyy vielä kokeilla tuleeko startatessa. Mielestäni hall-anturille tulee virta, muttei lähde? Täytyy viikonloppuna testailla vielä saamieni vinkkien mukaan. Kiitos niistä!
t5
Viestit: 56
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:27

Viesti Kirjoittaja t5 »

Tarkastappa että hall anturille on menny johtoliitin oikein päin.Muuten yskäsee vain.
Old ford never die they just go faster.
hepuli
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Heinä 2005 10:31
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja hepuli »

saitko auton kuntoon, mikä oli vikana, olisi kiva tietää.
paroni
Viestit: 15
Liittynyt: 12 Heinä 2005 18:20
Paikkakunta: uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja paroni »

Auto seisoo vielä pihassa, eikä sytytä. Laitoin googlen hakuun boksin koodin ja tulos oli että saksasta löytyy, hintaan 100 ekeä. Nyt odottelen vastausta tiedusteluuni. Jos boksissa ei olekaan vikaa, niin eipä kai ole muuta keinoa kuin unohtaa koko ransiitti. Ihmetystä herättää että kerran sentään käynnistyi, eli ei kaikki voi olla pielessä. Nyt kun olen räplännyt, niin epäilen hall-anturin rikkoutuneen, ainakin liitin rikkoutui, eli vielä kerran uusi hankittava. Kiitos kuitenkin kaikille mielenkiinnosta ja avusta.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Jos sattuu jollain tutulla olemaan samanlainen niin kokeilee sillä boksilla
hepuli
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Heinä 2005 10:31
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja hepuli »

Lue "Autosähkö" ja sieltä "ei lähe käyntiin" nimimerkillä Hepuli, Ilmeisesti sama vika kuin meillä, sulakerasian piirilevyn kylmäjuotokset on irti!
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

paroni kirjoitti:Auto seisoo vielä pihassa, eikä sytytä. Laitoin googlen hakuun boksin koodin ja tulos oli että saksasta löytyy, hintaan 100 ekeä. Nyt odottelen vastausta tiedusteluuni. Jos boksissa ei olekaan vikaa, niin eipä kai ole muuta keinoa kuin unohtaa koko ransiitti. Ihmetystä herättää että kerran sentään käynnistyi, eli ei kaikki voi olla pielessä. Nyt kun olen räplännyt, niin epäilen hall-anturin rikkoutuneen, ainakin liitin rikkoutui, eli vielä kerran uusi hankittava. Kiitos kuitenkin kaikille mielenkiinnosta ja avusta.
Loogisuutta vianhakuun. Mistä varmuus ettei sytytä? Onko katsottu strobolla tulpanjohdosta startatessa ettei sinne tule mitään? Tuleeko puolalle ohjausta maadoituspuolelle? (valokynällä näkee; runkoon ja puolan miinukseen ja eikun starttaamaan).
Jollei tule niin ohjain/hall. Eiköhän tuo ohjain käyne vastaavanikäisestä sierrastakin. Jos tuossa on hall anturi niin sytytyksen ohjausyksikkö lienee jakajassa. Vai onko tuossa E-dis 4 suorasytytys (ei jakajaa ollenkaan). (Transitit eivät ole niin tuttuja...)
Aivan 100% varmasti se vika löytyy kuitenkin kun hakea jaksaa. Laita tarvittaessa priva viestiä. Kaaviot tuohonkin pitäisi jossain olla minulla.
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Mitä eroa boxeilla? miks esim. Sierran boxi ei käy? Molemmat ilmeisesti ruisku 2.0 OHC :?
paroni
Viestit: 15
Liittynyt: 12 Heinä 2005 18:20
Paikkakunta: uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja paroni »

Niinpä niin, alkupisteessä olen edelleen. Saksasta tuli boksi, siis sinne hansikaslokeroon. Postituksineen maksoi 132 ekeä, mutta eipä auttanut. Ei tule kipinää tulpille. Mikäli puolan keskijohtoa kokeilee maahan startatessa, niin ei myöskään kipunoi. Runkoon ja miinukseen laitettu lamppu kyllä syttyy. Puola toimii 100 % varmuudella. Perjantaina aloitan heti aamulla ihmettelyn ja yritän taas ties monennenko kerran saada auton käyntiin.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Jaa puolan miinukseen ja runkoon kun laitoit niin lamppu syttyy? mutta villkkuuko se startatessa? Jos se kokoajan palaa niin boksi ei päästä/katko puolalle maita ja mikään ei toimi. Sen voi myös niinpäin koittaa, että laitat sen lampun akun plussa ja puolan miinuksen väliin. Sitten ei pitäis palaa ollenkaan muuta kuin startatessa vilkkua. Mutta se on ihan sama kuinka päin sitä koitat.
Se hall anturi tässä nyt ekana mieleen tulis. Joastain syystä boksi ei ainakaan tunnu katkovan puolan miinusta ja boksi on uusi niin syynä täytyy olla sille tuleva signaali.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
paroni
Viestit: 15
Liittynyt: 12 Heinä 2005 18:20
Paikkakunta: uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja paroni »

Puolan miinuksen ja maan välillä lamppu palaa yhtäjaksoisesti kun virta on päällä. Kun starttaa niin sama homma, ei vilku mutta palaa. Hall-anturi tai boksi viallinen??? Sakut taisivat vetää höplästä.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

paroni kirjoitti:Puolan miinuksen ja maan välillä lamppu palaa yhtäjaksoisesti kun virta on päällä. Kun starttaa niin sama homma, ei vilku mutta palaa. Hall-anturi tai boksi viallinen??? Sakut taisivat vetää höplästä.
NO ootko kokeillu vaihtaa hall-anturilta lähtevien johtojen paikkaa toisinpäin, eli laittaa liitin eripäin ?
pekka65

moottori ei käy

Viesti Kirjoittaja pekka65 »

itselläni oli vastaava ongelma scorppionin kanssa 2.0 dohc
egu ei saanut maata. maadoitus piste sulakerasiassa pahasti hapettunut
puhdistuksen ( sekä lenkitin maat ecu vierestä ) jälkeen ei ole ollut käynti ongelmia
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Itseasiassa tuossa kun olen tuohon ekkeriin heittämässä sierran ruiskua niin olen pöydällä kokeillut kaikki osat jotta toimii sitten kun heittää kiinni. Sama homma oli testatessa. Ei katko puolan maita. Kokeilin laina boksilla ja sytkämodulilla sekä hall-anturilla. Lopuksi paljastui että olin unohtanut kytkeä yhden mustan piuhan josta menee sytkäboksille virta. Eli boksi ei saannut virtaa ja ei myöskään toiminut.

Otappa sytkäboksista liitin irti ja sen liittimen sisällä pitäisi olla sellainen punainen juttu niin se pois niin saa mahtumaan mittapäät paremmin. Eli mittaappa että liittimeen tulee virtaa siihen mustaan suht ohueen piuhaan (kolmas piuha jommasta kummasta suunnasta katsottuna en nyt ulkoa muista kummasta)
paroni
Viestit: 15
Liittynyt: 12 Heinä 2005 18:20
Paikkakunta: uusikaupunki

eipä toimi vieläkään

Viesti Kirjoittaja paroni »

Autoni on ollut nyt kolmisen kuukautta paikallisessa ammattikoulussa. Saas nähdä kauanko vielä menee aikaa. Ilmoittelen sitten kun jotain tiedän, siis jos auto nyt kuntoon tulee.
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ammattikouluissa tuppaa venymään nuo työt, mutta yleensä kyllä hommat tulee kuntoon, kun siellä tosiaankin tutkitaan missä se vika oikein on.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
paroni
Viestit: 15
Liittynyt: 12 Heinä 2005 18:20
Paikkakunta: uusikaupunki

Ei sytytä!

Viesti Kirjoittaja paroni »

Niinpä niin, vuosi tuli täyteen. Auto ammattikoulussakin 7 kk.tta, eivätkä saaneet toimimaan. Pitäisi olla kytkentäkaaviot, muuten kuulemma on mahdoton korjata. Kaiken olen vaihtanut mitä voi, mutta ei toimi. Yksi korjaamo kehui, että tähän asti kaikki on saatu käymään. Tarjosin 500 ekeä, mutta eivät ottaneet korjaukseen, koska voisi kuulemma tulla eka mikä ei lähde käymään ja se jos mikä, olisi huonoa mainosta. Mahtaako kenelläkään olla samanlaista pirssiä tai edes tietäisi kenellä on? Auto on siis -91 mallinen Transit, 2,0 i Kat.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Niin oliko se ylempänä mainittu sulakerasia tarkastettu jo?
Ei tuommoista olekkaan ettei osia vaihtamalla tarpeeksi jossain välissä starttaa..tosin ei pitäis joutua kaikkea ostamaan,se käy kyllä kalliiksi.
Pitäis varmaan varoiksi kokeilla vielä toimivaksi tiedetyllä sytkän boksilla,jos ei ole siitä tosiaan niin sitten vaan järjestyksessä taaksepäin seuraavan osan kimppuun.Kun se puolakin kerran on varmasti ehjä..
ei sieltä mitään junia t...
paroni
Viestit: 15
Liittynyt: 12 Heinä 2005 18:20
Paikkakunta: uusikaupunki

Eipä vieläkään

Viesti Kirjoittaja paroni »

sytytä. Laitoin taas uudet hal-anturin ja puolan mutta eipä parannusta. Plussan ja puolan miinuksen välillä lamppu syttyy kun virran laittaa päälle ja sammuu kun starttaa eli ei vilku. Hal-anturille tulee kolme johtoa, ruskea, violetti ja vihreä,jonka ulkopuolella on maajohto(kuuluu mihin?) Mikä johdoista tulee mistäkin, siis tarkoitus? Sen näkisi kytkentäkaaviosta, jos olisi.
Vastaa Viestiin