sierran leimaaminen turbon kanssa
sierran leimaaminen turbon kanssa
eli joudunko vaihtamaan jarrut kun muutoskatsastan auton turbolle,välijäähdyttimelle ja ruiskulle..??auto on alunperin kaasari peli..vai riittääkö että penkitän sen vaikka 0,1 ahdoil ja teho ei nouse yli 20% siint vakiost 105 hv vai onko is ja kaasari sierras eri jarrut ku oon kuullu et is ois uritetut levyt edes??
ja jos joudun niin mitkä jarrut joutuu laittamaan..??
ja jos joudun niin mitkä jarrut joutuu laittamaan..??
Sierra 2.0 -85 turbo
Bmw e21 320i
Scorpio 2.0i
Bmw e21 320i
Scorpio 2.0i
is on jäähdytetyt edessä.. eikös se niin mene että jos menee tehot yli 20% ni joutuu muutoskatsastaa joten siinävaiheessa voi ruveta joku vaatimaan jarruihin päivitystä..
takaveto kossuissa on edessä jäähdytetyt ja takana tavalliset nelikko cossussa on jäähdytetyt edes ja takan... yks on josset tahdo mitään 200hv rikkoa on se että vaihdta xr4 riesan jarrut/vakaajat ni sitten kait riittää 200hv toi alustan puolesta!? penkityspaprut tarvii kuitenkin olla...
parasta on kun menet konttorin sedälle puhelemaan ja siten vielä sama setä muutoskatsastais ni olis kaikkista helpoin..
takaveto kossuissa on edessä jäähdytetyt ja takana tavalliset nelikko cossussa on jäähdytetyt edes ja takan... yks on josset tahdo mitään 200hv rikkoa on se että vaihdta xr4 riesan jarrut/vakaajat ni sitten kait riittää 200hv toi alustan puolesta!? penkityspaprut tarvii kuitenkin olla...
parasta on kun menet konttorin sedälle puhelemaan ja siten vielä sama setä muutoskatsastais ni olis kaikkista helpoin..
kyl siihe toiset jarrut jossaa vaihees kesäl tulee..sit ku tulee enemmän tehoo ja rahaa ostaa ne jarrut.. täl hetkel rahat aika lopus..koska nyt ois vaa tarkotus saaha auto leimattuu ja ajoo ku ei oo huamisen jälkee enää mitää kulkupelii...JesseT kirjoitti:Eikö nyt kuitenkin olisi kivempaa laittaa sinne ne kunnon jarrut, kuin yrittää väkisin onnettomilla pärjätä. Vaikka ihan vapaaehtoisesti. Vapaaehtoisesta jarrujen päivittämisestä parempaan kun ei edes mene prosentteja.
Sierra 2.0 -85 turbo
Bmw e21 320i
Scorpio 2.0i
Bmw e21 320i
Scorpio 2.0i
juu kysynpä nyt sitten itekkin täällä että ... olin lukevinaan jostain sierra vm88 1.6 ohc turbotuksen ja katsastamisen että mitä vaatii leimalle.
varmaa on että dynolapun paljonko saa lapussa olla tehoa? jos esim. just ruuvvaan 0.1 paineet? ja varmaan tehot n.100hp? mutta oliko vielä lisäksi katti? ni tässäkö kaikki tarvittava???
jos joku viitii ni heitää linkin siihen suuren keskusteluun aiheesta itte en sitä enää löytäny.
meinaan vaa et tulee olemaan eka virittämäni/turbottamani auto ni olis ihan kiva sitten saada leimalle suoraan.. kaiken muun suunnilleen tiedänkin tai olen täältä tietoa löytänyt tarpeeksi
varmaa on että dynolapun paljonko saa lapussa olla tehoa? jos esim. just ruuvvaan 0.1 paineet? ja varmaan tehot n.100hp? mutta oliko vielä lisäksi katti? ni tässäkö kaikki tarvittava???
jos joku viitii ni heitää linkin siihen suuren keskusteluun aiheesta itte en sitä enää löytäny.
meinaan vaa et tulee olemaan eka virittämäni/turbottamani auto ni olis ihan kiva sitten saada leimalle suoraan.. kaiken muun suunnilleen tiedänkin tai olen täältä tietoa löytänyt tarpeeksi
Sierra 1.6 1988
huomenna hakemaan varaosa auto ja siintä ruuvvaan turbon yms. siihen liittyvät ja alan rakentelemaan omaani kiinni mitäs luulette että tulee tehoja 1.6 ohc koneesta??
turbo oli ennen kaverin 2.0 ohc koneessa ja oli muistaakseni n.250hp ottanut aika suurilla paineilla ni mitähän tuo mun 1.6 tykkää jollain pienillä paineilla 0.4-0.6 toimia ja minkähän verran tehoa suunnilleen oisko yli 150?
tarkotus laittaa tupla lorttot joku kisakansi tulossa tarkkaa en tiedä mitä sille tehty 3tuumaa putkisto suora ...
siintä jos joku laittaa arvion ja arvion siintä kauan tulee kestämään
mutta sen takaan että on kiva leikkiä vaikka kuinka on 1.6 kone
ja sit olis kiva tietää vielä se et mitä pitää muuttaa katsastaes onko ainoastaan jarrut isommat ja katti + dynolappu? ja paljonko saa olla dynolapussa tehoja?
turbo oli ennen kaverin 2.0 ohc koneessa ja oli muistaakseni n.250hp ottanut aika suurilla paineilla ni mitähän tuo mun 1.6 tykkää jollain pienillä paineilla 0.4-0.6 toimia ja minkähän verran tehoa suunnilleen oisko yli 150?
tarkotus laittaa tupla lorttot joku kisakansi tulossa tarkkaa en tiedä mitä sille tehty 3tuumaa putkisto suora ...
siintä jos joku laittaa arvion ja arvion siintä kauan tulee kestämään
mutta sen takaan että on kiva leikkiä vaikka kuinka on 1.6 kone
ja sit olis kiva tietää vielä se et mitä pitää muuttaa katsastaes onko ainoastaan jarrut isommat ja katti + dynolappu? ja paljonko saa olla dynolapussa tehoja?
Sierra 1.6 1988
Ei sun sinne kattia tarvitse laittaa jos auto ei alunperin ole katti.Grazzius kirjoitti:
ja sit olis kiva tietää vielä se et mitä pitää muuttaa katsastaes onko ainoastaan jarrut isommat ja katti + dynolappu? ja paljonko saa olla dynolapussa tehoja?
Jarruille ei tarvitse tehdä mitn jos teho ei nouse yli 20% mallisarjan tehokkaimmasta, jossa on samat jarrut. eli esim dohc sierrassa on 120hp ja edessä jäähdytetyt ja takana rummut.
eikös samat jarrut oo kaikissa muissa paitsi cossuissa,xr4 tai 4x4?
-Sierra 2.0i Dohc -93 (ROJEKTI)
-Fiat uno Turbo i.e -88
-Suzuki Bandit -01
-Fiat uno Turbo i.e -88
-Suzuki Bandit -01
Tuo katti on "rajatapauksia" varten.Mikäli auto no ensi rekisteröity ennen 7/87 niin ei tarvitse kattia.Grazzius kirjoitti:juu oon ollu lukevinaa et pitää olla isommat jarrut???? eli ne mitkä on 2.0ohc vakiona.
ja katti että menis päästöistä läpi?? vahventakaa hieman jos väärässä olen?
gti golo palloilija
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
- siipicossu
- Viestit: 169
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
- Viesti:
Ei alkuperäisenä mutta turbotettuna pitää olla jos on 1.7 1987 tai myöhemmin käyttöönotettu.turbiiniriesa kirjoitti: mul oli -89 eikä siinä ollut kattia.
"Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä tehomittauksella."
jeps juuri tuota meinasin eli dynolappu ja kissa .. dynolapussa kait saa olla
jotain 144hp ?
ja isoista rummuista en tiedä pitääko laittaa mut kyllähän se kannattaa jo oman turvallisuuden lisäämiseksi ja voi vielä nauttia siintä ajamisesta 8)
jotain 144hp ?
ja isoista rummuista en tiedä pitääko laittaa mut kyllähän se kannattaa jo oman turvallisuuden lisäämiseksi ja voi vielä nauttia siintä ajamisesta 8)
Sierra 1.6 1988
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
turbo oli ja kohtuu kokonenkin,toki aika kauan sitten turbo muutoskatsastettu.siipicossu kirjoitti: Ei alkuperäisenä mutta turbotettuna pitää olla jos on 1.7 1987 tai myöhemmin käyttöönotettu.
"Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä tehomittauksella."
hmmm...niin nythän tosiaan puhutaan nykyään katsastetusta joo varmaan tosiaan nykyään tarvii ton katin sinne -87 uudempiin.kaikkee sitä vanahaan rotiskoon pitää laittaa,et sinne mutkan saa