sierran leimaaminen turbon kanssa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Samu
Viestit: 75
Liittynyt: 17 Loka 2005 15:22
Paikkakunta: kotka

sierran leimaaminen turbon kanssa

Viesti Kirjoittaja Samu »

eli joudunko vaihtamaan jarrut kun muutoskatsastan auton turbolle,välijäähdyttimelle ja ruiskulle..??auto on alunperin kaasari peli..vai riittääkö että penkitän sen vaikka 0,1 ahdoil ja teho ei nouse yli 20% siint vakiost 105 hv vai onko is ja kaasari sierras eri jarrut ku oon kuullu et is ois uritetut levyt edes??

ja jos joudun niin mitkä jarrut joutuu laittamaan..??
Sierra 2.0 -85 turbo
Bmw e21 320i
Scorpio 2.0i
JuHo^
Viestit: 49
Liittynyt: 19 Marras 2005 21:23

Viesti Kirjoittaja JuHo^ »

is on jäähdytetyt edessä.. eikös se niin mene että jos menee tehot yli 20% ni joutuu muutoskatsastaa joten siinävaiheessa voi ruveta joku vaatimaan jarruihin päivitystä..

takaveto kossuissa on edessä jäähdytetyt ja takana tavalliset nelikko cossussa on jäähdytetyt edes ja takan... yks on josset tahdo mitään 200hv rikkoa on se että vaihdta xr4 riesan jarrut/vakaajat ni sitten kait riittää 200hv toi alustan puolesta!? penkityspaprut tarvii kuitenkin olla...

parasta on kun menet konttorin sedälle puhelemaan ja siten vielä sama setä muutoskatsastais ni olis kaikkista helpoin..
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

eikös kaikissa sierroissa 87-> ole jäähdytetyt etulevyt
Focus 1.0 edition a6 2017
JuHo^
Viestit: 49
Liittynyt: 19 Marras 2005 21:23

Viesti Kirjoittaja JuHo^ »

jaska74 kirjoitti:eikös kaikissa sierroissa 87-> ole jäähdytetyt etulevyt
ohan niissä vissii juu.. mut muntietääkseni 87 vanhemmissa ei ollut!? kaveri ilmeisesti -85 ahdottamassa?
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Vai ahdottamassa :) .. Olisko ollut että kaikissa 1.6? ja 1.8-2.0 on jäähdytetyt vuosimallista riippumatta ja 1.3ssakin sitten sen maagisen vuosiluvun jälkeen ne jäähdytetyt.

Parhaiten nuo katsastushommat kyllä selviää katsastuskonttorilta, mutta dynolapun tehoista tarvii kuitenkin joka tapauksessa.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

jäähdytetyt levyt eteen ja taakse 9" rummut (on jo vakiona 2 litrasessa)
ja kun teho ei nouse liikaa, pitäs leimaus olla ihan läpihuutojuttu, ainakin ilman välkkäriä
Focus 1.0 edition a6 2017
Samu
Viestit: 75
Liittynyt: 17 Loka 2005 15:22
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Samu »

jaska74 kirjoitti:jäähdytetyt levyt eteen ja taakse 9" rummut (on jo vakiona 2 litrasessa)
ja kun teho ei nouse liikaa, pitäs leimaus olla ihan läpihuutojuttu, ainakin ilman välkkäriä
kyl sinne välijäähdytinkii on tulos..:)
Sierra 2.0 -85 turbo
Bmw e21 320i
Scorpio 2.0i
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Edellinen omistaja oli leimannut tuon nykyisen sierran 0,19bar paineilla(is+turbo+ic) ja vakiojarruin.
gti golo palloilija
Samu
Viestit: 75
Liittynyt: 17 Loka 2005 15:22
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Samu »

Aksu kirjoitti:Edellinen omistaja oli leimannut tuon nykyisen sierran 0,19bar paineilla(is+turbo+ic) ja vakiojarruin.
selvä täytyy yrittää..:)
Sierra 2.0 -85 turbo
Bmw e21 320i
Scorpio 2.0i
mikimaki

Viesti Kirjoittaja mikimaki »

täysin konttorikohtainen juttu että mitkä jarrut vaatii...
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Eikö nyt kuitenkin olisi kivempaa laittaa sinne ne kunnon jarrut, kuin yrittää väkisin onnettomilla pärjätä. Vaikka ihan vapaaehtoisesti. Vapaaehtoisesta jarrujen päivittämisestä parempaan kun ei edes mene prosentteja.
Samu
Viestit: 75
Liittynyt: 17 Loka 2005 15:22
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Samu »

JesseT kirjoitti:Eikö nyt kuitenkin olisi kivempaa laittaa sinne ne kunnon jarrut, kuin yrittää väkisin onnettomilla pärjätä. Vaikka ihan vapaaehtoisesti. Vapaaehtoisesta jarrujen päivittämisestä parempaan kun ei edes mene prosentteja.
kyl siihe toiset jarrut jossaa vaihees kesäl tulee..sit ku tulee enemmän tehoo ja rahaa ostaa ne jarrut..:) täl hetkel rahat aika lopus..koska nyt ois vaa tarkotus saaha auto leimattuu ja ajoo ku ei oo huamisen jälkee enää mitää kulkupelii...:(
Sierra 2.0 -85 turbo
Bmw e21 320i
Scorpio 2.0i
Grazzius
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Joulu 2005 18:16
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Grazzius »

juu kysynpä nyt sitten itekkin täällä että ... olin lukevinaan jostain sierra vm88 1.6 ohc turbotuksen ja katsastamisen että mitä vaatii leimalle.

varmaa on että dynolapun paljonko saa lapussa olla tehoa? jos esim. just ruuvvaan 0.1 paineet? ja varmaan tehot n.100hp? mutta oliko vielä lisäksi katti? ni tässäkö kaikki tarvittava???
jos joku viitii ni heitää linkin siihen suuren keskusteluun aiheesta itte en sitä enää löytäny.

meinaan vaa et tulee olemaan eka virittämäni/turbottamani auto ni olis ihan kiva sitten saada leimalle suoraan.. kaiken muun suunnilleen tiedänkin tai olen täältä tietoa löytänyt tarpeeksi
Sierra 1.6 1988
Grazzius
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Joulu 2005 18:16
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Grazzius »

huomenna hakemaan varaosa auto ja siintä ruuvvaan turbon yms. siihen liittyvät ja alan rakentelemaan omaani kiinni mitäs luulette että tulee tehoja 1.6 ohc koneesta??

turbo oli ennen kaverin 2.0 ohc koneessa ja oli muistaakseni n.250hp ottanut aika suurilla paineilla ni mitähän tuo mun 1.6 tykkää jollain pienillä paineilla 0.4-0.6 toimia ja minkähän verran tehoa suunnilleen oisko yli 150?
tarkotus laittaa tupla lorttot joku kisakansi tulossa tarkkaa en tiedä mitä sille tehty 3tuumaa putkisto suora ...
siintä jos joku laittaa arvion ja arvion siintä kauan tulee kestämään :D

mutta sen takaan että on kiva leikkiä vaikka kuinka on 1.6 kone

ja sit olis kiva tietää vielä se et mitä pitää muuttaa katsastaes onko ainoastaan jarrut isommat ja katti + dynolappu? ja paljonko saa olla dynolapussa tehoja?
Sierra 1.6 1988
enjoi
Viestit: 21
Liittynyt: 04 Touko 2006 12:25
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja enjoi »

Grazzius kirjoitti:
ja sit olis kiva tietää vielä se et mitä pitää muuttaa katsastaes onko ainoastaan jarrut isommat ja katti + dynolappu? ja paljonko saa olla dynolapussa tehoja?
Ei sun sinne kattia tarvitse laittaa jos auto ei alunperin ole katti.
Jarruille ei tarvitse tehdä mitn jos teho ei nouse yli 20% mallisarjan tehokkaimmasta, jossa on samat jarrut. eli esim dohc sierrassa on 120hp ja edessä jäähdytetyt ja takana rummut.
eikös samat jarrut oo kaikissa muissa paitsi cossuissa,xr4 tai 4x4?
-Sierra 2.0i Dohc -93 (ROJEKTI)
-Fiat uno Turbo i.e -88
-Suzuki Bandit -01
Grazzius
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Joulu 2005 18:16
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Grazzius »

juu oon ollu lukevinaa et pitää olla isommat jarrut???? eli ne mitkä on 2.0ohc vakiona.
ja katti että menis päästöistä läpi?? vahventakaa hieman jos väärässä olen?
Sierra 1.6 1988
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Grazzius kirjoitti:juu oon ollu lukevinaa et pitää olla isommat jarrut???? eli ne mitkä on 2.0ohc vakiona.
ja katti että menis päästöistä läpi?? vahventakaa hieman jos väärässä olen?
Tuo katti on "rajatapauksia" varten.Mikäli auto no ensi rekisteröity ennen 7/87 niin ei tarvitse kattia.
gti golo palloilija
Grazzius
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Joulu 2005 18:16
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Grazzius »

eli mulla on 88 vuotinen sierra ni eikös se kissa siellä pidä olla?
Sierra 1.6 1988
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

Grazzius kirjoitti:eli mulla on 88 vuotinen sierra ni eikös se kissa siellä pidä olla?
mul oli -89 eikä siinä ollut kattia.
Avatar
siipicossu
Viestit: 169
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu »

turbiiniriesa kirjoitti: mul oli -89 eikä siinä ollut kattia.
Ei alkuperäisenä mutta turbotettuna pitää olla jos on 1.7 1987 tai myöhemmin käyttöönotettu.


"Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä tehomittauksella."
Grazzius
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Joulu 2005 18:16
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Grazzius »

jeps juuri tuota meinasin eli dynolappu ja kissa .. dynolapussa kait saa olla
jotain 144hp ?

ja isoista rummuista en tiedä pitääko laittaa mut kyllähän se kannattaa jo oman turvallisuuden lisäämiseksi ja voi vielä nauttia siintä ajamisesta 8)
Sierra 1.6 1988
jamo78
Viestit: 60
Liittynyt: 24 Maalis 2006 19:09
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jamo78 »

Mut muistakaa et auto ei tule vähäpäästöiseksi eli putkessa riittää pelkkä tyhjä katin pönttö!!
MB w124 300TDT
taunus coupe -75
sierra -90 2,9 v6 24v
escort -70
mustang -66ht
mustang -68ht
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

siipicossu kirjoitti: Ei alkuperäisenä mutta turbotettuna pitää olla jos on 1.7 1987 tai myöhemmin käyttöönotettu.


"Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä tehomittauksella."
turbo oli ja kohtuu kokonenkin,toki aika kauan sitten turbo muutoskatsastettu.
hmmm...niin nythän tosiaan puhutaan nykyään katsastetusta :roll: joo varmaan tosiaan nykyään tarvii ton katin sinne -87 uudempiin.kaikkee sitä vanahaan rotiskoon pitää laittaa,et sinne mutkan saa :(
Vastaa Viestiin