Renkaiden ja vanteiden sopivuuksia.
Mul tuli ongelma, lueskelin täältä että 205/50r16 ET35 pitäs pyörii oikein mainiosti mk1 mondeossa... mutta takaa nappaa kaariin kiinni isoissa kuopissa kun oikeen ajaa rallia... renkaan reunaan tuli nyt jo pari ikävää naarmua
Ei taida muu auttaa ku myydä paketti pois ja uus samanlainen 40et:llä tai suuremmalla.
Mutta niille ketkä tänne laittelee noita kommenttei et "mahtuu pyöriin ihan hienosti" niin testatkaa ennen ku kirjottelette! Se on sit eri asia jos se riittää et rengas mahtuu pyöriin jossai moottoritiel mut ei kestä yhtään kuoppia et ottais kiinni.
vähä jäi paskanmaku suuhu ku tulee tappioo väistämättä.
Ei taida muu auttaa ku myydä paketti pois ja uus samanlainen 40et:llä tai suuremmalla.
Mutta niille ketkä tänne laittelee noita kommenttei et "mahtuu pyöriin ihan hienosti" niin testatkaa ennen ku kirjottelette! Se on sit eri asia jos se riittää et rengas mahtuu pyöriin jossai moottoritiel mut ei kestä yhtään kuoppia et ottais kiinni.
vähä jäi paskanmaku suuhu ku tulee tappioo väistämättä.
Viimeksi muokannut Mikkiss, 15 Huhti 2006 08:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 20:14
- Paikkakunta: Hollola
Jännittää...
Huomena pitäis saada Mondeo maalauksesta, ja illalla laittaa 235/35-19 kumit 8" leveiden vanteitten kanssa, ja ET on 42, toivottavasti ei ota iskaritolppaan kiinni. Nykyisen 225/45-17 on jo aika lähellä tolppaa...
Et luvut ja renkaan kulutuspinnan leveys ja kyljen muoto vaihtelevat erivalmistajilla. Voi olla hyvinkin pienestä kiinni että kumi pääsee vastaamaan. Ei muuta kuin rälläkällä siivua pois kaaren sisäkantista ja maalia päälle.Mikkiss kirjoitti:Mul tuli ongelma, lueskelin täältä että 205/50r16 ET35 pitäs pyörii oikein mainiosti mk1 mondeossa... mutta takaa nappaa kaariin kiinni isoissa kuopissa kun oikeen ajaa rallia... renkaan reunaan tuli nyt jo pari ikävää naarmua
Ei taida muu auttaa ku myydä paketti pois ja uus samanlainen 40et:llä tai suuremmalla.
Mutta niille ketkä tänne laittelee noita kommenttei et "mahtuu pyöriin ihan hienosti" niin testatkaa ennen ku kirjottelette! Se on sit eri asia jos se riittää et rengas mahtuu pyöriin jossai moottoritiel mut ei kestä yhtään kuoppia et ottais kiinni.
vähä jäi paskanmaku suuhu ku tulee tappioo väistämättä.
Ford Focus Ghia 1.8TCI-00
Tuli semmonen mieleen et mahtuuko renkaat jotka on ollu mk2 mondeossa pyörimään mk1 mondeon alla? Renkaat on 225/45/17 ja madallusta 40mm
Kuvia mk1 mondeosta: http://www.cardomain.com/ride/2138164
-
- Viestit: 194
- Liittynyt: 28 Joulu 2005 01:14
- Paikkakunta: Tuusula
No nyt on vanteet alla ja omasta mielestä pyörii aivan mainosti... Kun kääntää kaikki niin ei kuulu mitään kiinni ottamiseen viittaavaa ääntä... Mut sit sellasta et paljonko ois hyvät rangaspaineet? Renkaat on 225/45/17
Kuvia mk1 mondeosta: http://www.cardomain.com/ride/2138164
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 12 Maalis 2006 17:40
Tänää tuli sit alle orioniin 195/50/15 vanteet ja eiköhän prkle ota oikeelta takaa kiinni katoin ku takapenkille tuli porukkaa iskari laski niin matalalle ettei sinne saanu enää mitää välii ei auta sitten kuin ottaa kuumailmapuhallin ja sakset ja vähän muokata lokaria. Onkohan tuo et oikein kun nuo ovat nyt kai 40 Vaikka tosiaan tuo iskari luultavasti on vain sanonut sopimuksen irti.
Mitsubishi Lancer GTi -94
ex. Ford Orion 1.6 EFi -91
ex. Ford Orion 1.6 EFi -91
Pari tyhmää kysymystä täytyy nyt esittää:
1. Vaikuttaako madallus renkaan pyörimiseen kun nyt renkaat ei ota mihinkään kiinni vakio jousilla??
2. Pitääkö renkaan ja iskaritolpan väliin jäädä miten iso väli vai riittääkö se että mahtuu pyörimään ottamatta mihinkään kiinni?
1. Vaikuttaako madallus renkaan pyörimiseen kun nyt renkaat ei ota mihinkään kiinni vakio jousilla??
2. Pitääkö renkaan ja iskaritolpan väliin jäädä miten iso väli vai riittääkö se että mahtuu pyörimään ottamatta mihinkään kiinni?
Kuvia mk1 mondeosta: http://www.cardomain.com/ride/2138164
1. no vaikuttaa se tietenkin siinämäärin et kori tulee alemmas eli jos tarpeeks madaltaa niin voi ottaa kaariin kiinni. Mutta siis suhteessa iskarintolppaan se ei vaikuta.Monttu kirjoitti:Pari tyhmää kysymystä täytyy nyt esittää:
1. Vaikuttaako madallus renkaan pyörimiseen kun nyt renkaat ei ota mihinkään kiinni vakio jousilla??
2. Pitääkö renkaan ja iskaritolpan väliin jäädä miten iso väli vai riittääkö se että mahtuu pyörimään ottamatta mihinkään kiinni?
2. Eikös se niin oo näissä rakentelu hommissa että ''millikin riittää''. eli eipä sinne pahemmin tarvii tilaa jäädä, paitsi jos sulla on jotkut 80sarjan renkaat jotka elää ihan vitusti kaarteissa niin sillon ne voi ottaa tolppaan kiinni, mutta toivottavasti sulla ei oo
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Nyt tarviin apua!!! Mulla ois vanteiden muutoskatsastus perjantaina ja tossa pihassa (piha on rinteessä) käänsin ohjauksen linkkuun ni otti kuskin puolelta eestä rengas kiinni iskaritolppaan mut sitten kun käänsin toiseen suuntaan linkkuun ni ei ottanu kiinni..
Eli sitä vain et kannattaako ees yrittää muutoskatsastaa perjantaina vai siirränkö ajan myöhempään ja yritän saada renkaan pyörimään?? Huomenna 40mm madallussarja alle ja sit jännätään et miten sen jälkeen pyörii...
Renkaina on 225/45/17 ja et 42
Auttakaa minua tässä tuskassa ja kertokaa mielipiteitä!!!
Eli sitä vain et kannattaako ees yrittää muutoskatsastaa perjantaina vai siirränkö ajan myöhempään ja yritän saada renkaan pyörimään?? Huomenna 40mm madallussarja alle ja sit jännätään et miten sen jälkeen pyörii...
Renkaina on 225/45/17 ja et 42
Auttakaa minua tässä tuskassa ja kertokaa mielipiteitä!!!
Kuvia mk1 mondeosta: http://www.cardomain.com/ride/2138164
jeps itellä sierra vuosmallia 88 cossun vanteilla ja edessä 195/50/15 renkaat niin jää n.1mm ettei ota sivusta kiinni ja taakke taitaa mahtua sitten jo isompaa kokoa? tällä hetkellä 195/60/15 ja rakoa jää n.29mm tarkotus olis laittaa 215 leveät mutta mahtaneeko mahtua onko kokemusta ??
Sierra 1.6 1988
mahtuuko rs 2000seen escoon 225/40-18 renkaat vanteen ollessa 8''leveä ja et 35?? ja siis vakioalustalla. eroaako muuten rs 2000sen alusta mitenkään vakiosta? paljonko ton et:n muuten pitäs escossa olla?
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Eli Tämä vanne on sitten negative offsettinen, koska on "syvä" Eikö vain? Ainakin mitä googletin kuvia offseteistä.
Melko lähellä 0 nuo RS:n peltivanteet kyllä on, en tarkempaa et:tä tiedä.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Et oo tosissas laittamas tuommosilla renkailla? Originaalikokoon nähden 6cm isompi halkaisija. Kyllä se 215/35 on ihan riittävä Escorttiin.jesse1987 kirjoitti:mahtuuko rs 2000seen escoon 225/40-18 renkaat vanteen ollessa 8''leveä ja et 35?? ja siis vakioalustalla. eroaako muuten rs 2000sen alusta mitenkään vakiosta? paljonko ton et:n muuten pitäs escossa olla?
no kun sais halvalla tommosen satsin.ja onhan mulla nytkin alla 195/65-15 kokoa olevat renkaat niin noihan ois lähes samankokoiset. se on pirun hölmön näkönen jos on hirveen pienet renkaat alla esim. eskortin vakiokoko 195/50-15 kun jää kaariin niiin pirusti tilaa. ja näyttääpä nopeusmittarinkin täysin oikeaa tulosta;)Winx kirjoitti: Et oo tosissas laittamas tuommosilla renkailla? Originaalikokoon nähden 6cm isompi halkaisija. Kyllä se 215/35 on ihan riittävä Escorttiin.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Nyt on sitten varmistettu, että moiset vanteet mahtuvat pyörimään myös 40mm madalluksen kansa, kunhan em. muutokset tehtynä. Itselleni ruuvasin Weitecin 626Mazdaan tarkoitetut -40mm jouset vakio iskarein, eikä toistaiseksi oo ollu ongelmia ...Kessi kirjoitti:Tänään sovitin Ford Probeen (mk1) seuraavaa:
Vanteet 18x8 et 35.
Renkaat 225/40
-Eteen sopii heittämällä ..
-Takana joutui moukaroimaan jousen lautasta ~2mm ylös ja lisäksi taittamaan kaarten kantit pystyyn
Madallusta ko. koslassa ei toistaiseksi ole, (tosin alusta vastaa jo tehtaan jäljiltä 40mm pudotettua "perhe-vagonia" ) Em. mutosten jälkeen ko. vanteet todennäköisesti mahtuisivat pyörimään myös madalluksen kanssa.. Selviää varmaksi tulevan talven aikana!