C3 automaagin sähköt?

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
jani.sinha
Viestit: 18
Liittynyt: 13 Joulu 2005 20:47

C3 automaagin sähköt?

Viesti Kirjoittaja jani.sinha »

Mitens noi C3 automaagin sähköt menee? Sinne ei mee kyl ku kolme johtoa, mutta jos jollain olis joku kaava niist ni ois aika hienoo
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Ei oo kaaviota,mutta luulis että valitsimen valolle yksi,pakkivalolle yksi
ja mittarille yksi? tai maihin..
no en taas oikeasti kyllä muistha mitthään.. :lol:
ei sieltä mitään junia t...
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

janzamar kirjoitti:Ei oo kaaviota,mutta luulis että valitsimen valolle yksi,pakkivalolle yksi
ja mittarille yksi? tai maihin..
no en taas oikeasti kyllä muistha mitthään.. :lol:
Arvailut sikseen, eikai ketään kiinnosta mututieto, arvailla voi itsekin :D
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ei kai siitä mittarille mitään mee. ainakin käynnistyksen esto pitäs olla yks ja sitte tosiaan se valitsimen merkkivalo sekä varmaan pakkivalo.

Ei sen tarkempaa tietoa oo itelläkään.
Vaan aika tyhjä olisi tääkin foorumi jos pelkkää kivenkovaa faktaa sais kirjottaa. :wink: :D
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

TeRoK kirjoitti: Vaan aika tyhjä olisi tääkin foorumi jos pelkkää kivenkovaa faktaa sais kirjottaa. :wink: :D
Enpä tullut ajatelleeksi :D :D Pitäsköhän minunkin heittää omat vinkit?? :)
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

No jatkuu vielä,ettei tosiaan mittarille varmasti,
ajatuskatko kun nuo vaijerit yleensä tulee sieltäpäin,
mutta tää on taas tätä,ikä ei tuu yksin :wink:
ei sieltä mitään junia t...
jani.sinha
Viestit: 18
Liittynyt: 13 Joulu 2005 20:47

Viesti Kirjoittaja jani.sinha »

Kolme piuhaa tulee, ja valitsimen valo ei ole kyllä ykskään, koska sille tulee erilliset sähköt sinne sisälle... Eli se on oltava:
-käynnistyksen esto ja
-pakkivalo

Mutta miten se on kytketty eli mitkä värit on mitäki... :shock: ööh no otetaan tosta nyt selvää... Eli siis mä nyt yritän vähän selittää - tää aski ei tule foordiin kiinni, ni siks mua kiinnostais tietää että miten noi piuhat menee. Eli esim. meneekö startin heräte vaikka jotenkin ton askin "läpi" eli että siinä ois joku "katkasija" joka olisi kiinni vaihteen ollessa P tai N asennossa... jos näin olis ni sillonhan auto ei käynnistyis muuta kun valitsimen ollessa P tai N asennossa, mutta sitten pakkivaloille ei jäis ku yks piuha???
jani.sinha
Viestit: 18
Liittynyt: 13 Joulu 2005 20:47

Viesti Kirjoittaja jani.sinha »

upataas vähän...
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

No joo,ei sais startata kun noissa P ja N asennoissa.
Eli yksi on siihen varmasti.
Sen kokeilevat kai katsastuskonttorillakin..
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Viesti Kirjoittaja KajS »

Sori, autenttisen faktatiedon peräänkuuluttajat, täältäkään ei tule oikeita värejä ja kaaviota, mutta...

C3- lootaan (niinkuin moniin muihinkin suhtsimmpeleihin 3v automaatteihin) tulee siis se yksi Neutral Safety Switch, jossa on kolme piuhaa: startin heräte, pakkivalo ja maa.

Maalaisvinkki: nuohan voisi testata renkuttamalla vaihteenvalitsinta ja mitttaamalla niistä piuhoista;

Se pari, joka johtaa virtaa P ja N asennoissa, on se startin heräte ja se pari, joka johtaa virtaa R asennossa on se pakkivalokytkentä. Eikä tuohon tarvi edes yleismittaria, vaan pariston ja lampun peräkkäin kytkettynä. Haasteellinen tehtävä, kun se loota on siinä lattialla ja ensin päätellään miten se Transmission Manual Lever toimii.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Eli toisinsanoen sinne tulee yhtä karvaa pitkin jatkuva jännite ja niistä kahdesta muusta se kiertää vaihteenvalitsimen yhteydessä olevien kytkimien kautta startille(P ja N) ja pakkivalolle (R)???

Ei kai sinne maata tule?

Vai katkotaanko tossa taas nimenomaan maita? Eli startilta tulee maa johto ja pakkivalolta maajohto ja kolmas menee suoraan maihin.
Ja noita sitte em. tavalla katkotaan?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Viesti Kirjoittaja KajS »

TeRoK kirjoitti:
Vai katkotaanko tossa taas nimenomaan maita? Eli startilta tulee maa johto ja pakkivalolta maajohto ja kolmas menee suoraan maihin.
Ja noita sitte em. tavalla katkotaan?
Noin olen ymmärtänyt ainakin dodgen Neutral Safety Switchin kytkennän, eli NSS "antaa maata" tietyissä kepin asennoissa.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
jani.sinha
Viestit: 18
Liittynyt: 13 Joulu 2005 20:47

Viesti Kirjoittaja jani.sinha »

KajS kirjoitti:Sori, autenttisen faktatiedon peräänkuuluttajat, täältäkään ei tule oikeita värejä ja kaaviota, mutta...

C3- lootaan (niinkuin moniin muihinkin suhtsimmpeleihin 3v automaatteihin) tulee siis se yksi Neutral Safety Switch, jossa on kolme piuhaa: startin heräte, pakkivalo ja maa.

Maalaisvinkki: nuohan voisi testata renkuttamalla vaihteenvalitsinta ja mitttaamalla niistä piuhoista;

Se pari, joka johtaa virtaa P ja N asennoissa, on se startin heräte ja se pari, joka johtaa virtaa R asennossa on se pakkivalokytkentä. Eikä tuohon tarvi edes yleismittaria, vaan pariston ja lampun peräkkäin kytkettynä. Haasteellinen tehtävä, kun se loota on siinä lattialla ja ensin päätellään miten se Transmission Manual Lever toimii.
Eikai sinne maata tuu... Ku must tuntuu että kaks paria on ne pakkivalon, kun tossa manuaalissakin on pakki valo katkaisija - eli kaks napanen... Toisin sanoen yks jäis sitten startille, jolloin startin heräte menis luultavasti releen kautta jolloin tuo yks piuha maadottais sitä relettä... Maadotus tapahtuu kyllä rungon kautta... Täytyy nyt viellä mitata ne, et miten ne menee, mut aattelin vaa jos jollain ois ollu tietoo noist - ni ei ois tarvinnu ite alkaa pähkäilee... :lol:
Vastaa Viestiin