Outo sähkövika 2.0 OHC 88- vuoden Sierrassa

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
rollerghost
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Huhti 2006 11:26
Paikkakunta: Helsinki

Outo sähkövika 2.0 OHC 88- vuoden Sierrassa

Viesti Kirjoittaja rollerghost »

Terve

Minulla olisi ongelma Ford Sierra 88-mallin kanssa ja olisin kiitollinen, jos joku jaksaisi neuvoa.

Eli jonkunnäköinen sähköongelma on kyseessä, ja se on ilmennyt tähän mennessä satunnaisesti ja hävinnyt yleensä muutaman minuutin kuluessa itsestään pois. Tänään kuitenkin kävi niin, että jouduin jättämään auton pihaan, enkä saanut käyntiin vaikka n. yhden tunnin tutkin ongelmaa.

Tällaisia asioita havaitsin:

Bensavalo ja akkuvalo palavat, kun oven aukaisee tai laittaa kattovalon on- asentoon (joka ei kuitenkaan pala). Bensavalo ja akkuvalo myös palavat voimakkaammin, kun virrat kääntää päälle, mikään muu virtalaite ei kuitenkaan toimi. Mittasin sähkömittarilla radion virtajohdoista jännitettä ja se tippuu ajoittain nollaan. Hätävilkun rele toimii liian nopeasti tuossa vikatilanteessa, mutta hätävilkut eivät kuitenkaan syty palamaan.

Radio ei toimi, mutta kaiuttimista kuuluu jonkinlainen tasainen hiljainen signaali kun sen laittaa päälle, vähän kuin morsetusta.

Sitten kuitenkin yhtäkkiä tapahtuu niin, että radio alkaa toimimaan, kattovalo syttyy palamaan ja bensavalo sammuu, eli auto siis on jokseenkin normaalitilassa ja sen saa taas käyntiin. Tämä oli aiemmin ennemmin sääntö kuin poikkeus (muutaman minuutin odottelulla), jonka takia en tähän ongelmaan ennen tätä päivää kiinnittänyt enempää huomiota. Tänään kuitenkin kävi niin, että auto ei lähtenytkään käyntiin, eivätkä sähkölaitteet alkaneet toimia normaalisti odottelusta huolimatta.

Ja starttimoottori toimii ihan normaalisti, akku on uusi ja siinä on virtaa ja sytytysosien pitäisi myös olla kunnossa, koska johdot ym. on sinne vaihdettu äskettäin. Bensaa on tietysti myös tankissa.

Mistähän tällainen ongelma siis voi johtua? Välillä virrat palaavat ja kaikki on ihan ok, mutta hetkessä tilanne muuttuu taas toiseksi. Ajon aikana ei ole kertaakaan sammunut kone tai lähteneet virrat tuolla tavalla pois.

Niin ja sulakkeet tarkistin, kaikki ovat kunnossa.

Missähän siis mättää?

Kiitos!
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Jossain.. :)
on maadoitusvika.
ei sieltä mitään junia t...
rollerghost
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Huhti 2006 11:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rollerghost »

Joo, danke!

Nyt on eräs johdonpätkä uusittu ja auto on toimintakunnossa :)
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Ja vielä "ne"väittää,että
autosähkö olisi mystistä :wink:
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Herkko kirjoitti:Ja vielä "ne"väittää,että
autosähkö olisi mystistä :wink:
Heh,eilen kalastelin kattoluukusta ovea auki kun Scania oli sitä mieltä että pitää olla lukossa oli auto sitten käynnissä ja laiturin edessä. Seuraavan siirtymän ajan keskuslukko sulki ja avasi lukkoja niin kauan kun sisävalon kytkin oli "oviasennossa".
gti golo palloilija
K.S.
Viestit: 173
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja K.S. »

Yleisesti ottaen kaikki tommoset mystiset autosähköviat johtuu huonosta maadotuksesta.. 8)
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
Vastaa Viestiin