1998 mk2 1.8 clx Mondeo ei vastaa kunnolla kaasuun
1998 mk2 1.8 clx Mondeo ei vastaa kunnolla kaasuun
korjattu
Viimeksi muokannut balt, 25 Elo 2008 15:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
itse itselleni vastaten..
Otin tänään TPS:n irti -> avasin ja putsasin CRC:llä. Auttoi asiaan melkoisesti. Nyt kaasusta löytyy muitakin asentoja kuin "on" ja "off", eli ryntäily väheni. Vieläkin kone mielestäni kyllä reagoi laiskasti kaasuun, mutta olisko tämä sitten kuitenkin mondeon ominaisuus.. Vai pitääkö ECU:a ensin opettaa aikansa?
-
balt
Otin tänään TPS:n irti -> avasin ja putsasin CRC:llä. Auttoi asiaan melkoisesti. Nyt kaasusta löytyy muitakin asentoja kuin "on" ja "off", eli ryntäily väheni. Vieläkin kone mielestäni kyllä reagoi laiskasti kaasuun, mutta olisko tämä sitten kuitenkin mondeon ominaisuus.. Vai pitääkö ECU:a ensin opettaa aikansa?
-
balt
Viimeksi muokannut balt, 25 Elo 2008 15:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Saman kaltaisten ongelmien kanssa painiskelen. Tuon TPS:n voisi putsailla, oliko paha homma? Kilkkare sinänsä tuskin monimutkainen, mutta onko jotain mitä kannatta ottaa huomioon ennen kuin alkaa purkamaan/kasaamaan?balt kirjoitti:itse itselleni vastaten..
Otin tänään TPS:n irti -> avasin ja putsasin CRC:llä. Auttoi asiaan melkoisesti. Nyt kaasusta löytyy muitakin asentoja kuin "on" ja "off", eli ryntäily väheni. Vieläkin kone mielestäni kyllä reagoi laiskasti kaasuun, mutta olisko tämä sitten kuitenkin mondeon ominaisuus.. Vai pitääkö ECU:a ensin opettaa aikansa?
-
Sipi
-ville
Ei ole paha homma: Liitin irti, kaksi torxia irti ja TPS varovasti vetämällä pois. Sitten vähän kinkkisempi homma on avata se, sillä sitä ei varsinaisesti ole tehty avattavaksi. Mun TPS:ssä oli sellainen metallinen kansi, minkä sai irti kun varovasti eri puolilta nosteli pienellä ruuvvarilla. Kansi vääntyi operaatiossa vähän, mutta sillä ei tuntunut olevan merkitystä, sillä se suoristui takaisin laitettaessa.Saman kaltaisten ongelmien kanssa painiskelen. Tuon TPS:n voisi putsailla, oliko paha homma? Kilkkare sinänsä tuskin monimutkainen, mutta onko jotain mitä kannatta ottaa huomioon ennen kuin alkaa purkamaan/kasaamaan?
Operaation hyödystä en nyt sitten mene takuuseen.. Nyt kun on vähän enemmän ajettu, niiin tuntuu, että samat ongelmat on vieläkin. Olisi kannattanut myöskin mitata tuo potikka samalla.
Pyysivät myyten liikkeessä uudesta TPS:stä yli satasta, mikä on mun mielestä ihan älytön hinta säätövastuksesta..
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
nää tämmöset ruuttapelit ovat mulle vielä liian hankalia.
Mikä on TPS ja missä sijaitsee.
ja olenko aivan väärässä jos sanon että tyhjäkäyntiventtiili sijaitsee jossain keskellä imusarjaa??
on tuota samaa että vastaa kaasuun pienellä viiveellä ja tyhjäkäynti laukkaa.
Mikä on TPS ja missä sijaitsee.
ja olenko aivan väärässä jos sanon että tyhjäkäyntiventtiili sijaitsee jossain keskellä imusarjaa??
on tuota samaa että vastaa kaasuun pienellä viiveellä ja tyhjäkäynti laukkaa.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
TPS on kaasuläpän asentoanturi ja sijaitsee yllättäen kaasuläppäakselin toisessa päässä 

Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
No sehän se on todellakin!
On tuo "Fingelska" joskus hakusalla!
Tyhjäkäyntivenan sijainti vaihtelee eri Zeteceissä. -92 Eskossa on "imusarjan päällä". -96 Eskossa imusarjan alla ja sen ja lohkon välissä, tosi ketokukkamainen irroittaa ja vähän vaikeampi asentaa!
Mk1-Monteossa imusarjan "alla", mutta helppo irroittaa ja asentaa!
Muita ei ole tarvinnut "räpeltää", mutta kertokoot viisaammat! 8)


Tyhjäkäyntivenan sijainti vaihtelee eri Zeteceissä. -92 Eskossa on "imusarjan päällä". -96 Eskossa imusarjan alla ja sen ja lohkon välissä, tosi ketokukkamainen irroittaa ja vähän vaikeampi asentaa!


Muita ei ole tarvinnut "räpeltää", mutta kertokoot viisaammat! 8)
Selkeä ja mutkaton vastaus kysymykseen, todella harvinaista herkkuabalt kirjoitti: Ei ole paha homma: Liitin irti, kaksi torxia irti ja TPS varovasti vetämällä pois. Sitten vähän kinkkisempi homma on avata se, sillä sitä ei varsinaisesti ole tehty avattavaksi. Mun TPS:ssä oli sellainen metallinen kansi, minkä sai irti kun varovasti eri puolilta nosteli pienellä ruuvvarilla. Kansi vääntyi operaatiossa vähän, mutta sillä ei tuntunut olevan merkitystä, sillä se suoristui takaisin laitettaessa.
Operaation hyödystä en nyt sitten mene takuuseen.. Nyt kun on vähän enemmän ajettu, niiin tuntuu, että samat ongelmat on vieläkin. Olisi kannattanut myöskin mitata tuo potikka samalla.
Pyysivät myyten liikkeessä uudesta TPS:stä yli satasta, mikä on mun mielestä ihan älytön hinta säätövastuksesta..

Samalla pitänee tutkiskella tuota tyhjäkäyntiventtiiliä. Kun nähtävästi senkin irrotus ja jonkin asteinen avaus ja putsaus on mahdollista.