painekotelo
painekotelo
kuinka paksua peltiä kannattaisi ostaa, kun pitäs tuplille(dellorto dhla 40) saada painekotelo kyhättyä??!! siis alumiinipeltiä!
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
Ite tein lortoille painekotelon 3 millisestä.
Ei ole ihan niin hankalaa muotoiltavaa ja kuitenkin kestää.
Kaasareita vasten tulevan tason tein 10mm alumiinista, niin siitä sai sitten ottaa reilun oikasulastun.
Paksuun kaasareita tulevaan tasoon pystyy samalla vingutteleen hieman virtausystävällisempiä muotoja
Kuva kotelosta, taso oikaisematta vielä http://www.tvracing.net/images/Kotelo.JPG
Ei ole ihan niin hankalaa muotoiltavaa ja kuitenkin kestää.
Kaasareita vasten tulevan tason tein 10mm alumiinista, niin siitä sai sitten ottaa reilun oikasulastun.
Paksuun kaasareita tulevaan tasoon pystyy samalla vingutteleen hieman virtausystävällisempiä muotoja

Kuva kotelosta, taso oikaisematta vielä http://www.tvracing.net/images/Kotelo.JPG
Kiihdytys-suppiloita mitä kaasuttimiin on ylesesti saatavilla, ei tuon tyyppiseen painekoteloon (mikä minulla on) saa laitettua koska suppilot on niin suuria ulkoisilta mitoiltaan ettei painekotelossa ole riittävän suurta ahtoputkea jonka kautta suppilot saisi sisään tungettua.
Mutta jos tekee avattavan painekotelon kannen niin silloinhan suppilot voi laittaa kaasuttimien laipanreikiin joihin painekotelokin tulee kiinni.
Tuollaisessa ruisku imusarjassa olen tehnyt imutorven kanavan jatkeeksi ja painekotelon torvien päälle. http://www.tvracing.net/images/IMG%202imusarja.jpg
Painekotelon seinän etäisyyttä kiihdytyssuppiloon olen pitänyt vähintään sen sisähalkaisian verran esim. 40mm kaasareilla vähintään se 40mm.
Mutta cossussa taitaa kihdytyssuppilot olla lähempänä painekotelon seinää, kuin suppilon sisähalkaisia.
Mutta jos tekee avattavan painekotelon kannen niin silloinhan suppilot voi laittaa kaasuttimien laipanreikiin joihin painekotelokin tulee kiinni.
Tuollaisessa ruisku imusarjassa olen tehnyt imutorven kanavan jatkeeksi ja painekotelon torvien päälle. http://www.tvracing.net/images/IMG%202imusarja.jpg
Painekotelon seinän etäisyyttä kiihdytyssuppiloon olen pitänyt vähintään sen sisähalkaisian verran esim. 40mm kaasareilla vähintään se 40mm.
Mutta cossussa taitaa kihdytyssuppilot olla lähempänä painekotelon seinää, kuin suppilon sisähalkaisia.
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Ei sitä taida oikein muuten järkevästi saada sitä painetta jaettua kaasareille.
Edit: Jossain näin, että nuo imusuppilot oli toteutettu niin, että paksuun pohjalevyyn oli vain hitsattu reiän ympärille puoliympyrä.
Edit: Jossain näin, että nuo imusuppilot oli toteutettu niin, että paksuun pohjalevyyn oli vain hitsattu reiän ympärille puoliympyrä.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Esim. Sarlin racingin escossa on ollut jossain vaiheessa testattavana erimallisia painekoteloita ja jokaiselle sylinterille ollut oma lambda-anturi niin seokset ovat olleet pytyissä aivan erillaisia joillain painekoteloilla.Bootsi kirjoitti: Niin.. turbostahan lähtee vain yksi putki, ja kaasareissa on yhteensä 4 reikää mihin painetta pitäis lykätä.
Hyvällä painekotelolla saadaan tasainen yhtäsuuri virtaus kaikille 4:lle kurkuille.
gti golo palloilija
Tätä "kaikille yhtäsuuri virtaus" olen joskus tuolla imusarjalla hakenut.Bootsi kirjoitti: Niin.. turbostahan lähtee vain yksi putki, ja kaasareissa on yhteensä 4 reikää mihin painetta pitäis lykätä.
Hyvällä painekotelolla saadaan tasainen yhtäsuuri virtaus kaikille 4:lle kurkuille.
Ja koettanut välttää purkauslaajenemisen tuottamia virtaushäviöitä.
http://www.tvracing.net/images/viikki2.jpg
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
nätti konehuone 8) mites ton mallinen imusarja toimi,eli tarkotan juur noita seoksia eri sylintereissä.TVR kirjoitti: Tätä "kaikille yhtäsuuri virtaus" olen joskus tuolla imusarjalla hakenut.
Ja koettanut välttää purkauslaajenemisen tuottamia virtaushäviöitä.
http://www.tvracing.net/images/viikki2.jpg
paljoko timppa tolla tekniikalla esco meni pätkän kovimmillaan?TVR kirjoitti: Tätä "kaikille yhtäsuuri virtaus" olen joskus tuolla imusarjalla hakenut.
Ja koettanut välttää purkauslaajenemisen tuottamia virtaushäviöitä.
http://www.tvracing.net/images/viikki2.jpg
irc voicecoil
Ei oo tullu pyttykohtasia seos eroja mitattua kun ei oo niin hyviä vehkeitä tullu hommattua. Hestec on ja mahollisuus mitata kaikkien sylinterien pakolämpöä, mutta tarttis ostaa kolmeen primääreihin vaan anturit. Yksi ehjä on ja 3 rikkinäistä. Tuntuvat olevan aika herkiä hajoon ton malliset anturit kun mulla on.
Seoksiahan sais mitattuu kun laittas lamdat kaikkiin. Tiedonkeruu paikkoja kyllä riittäs, mutta ei oo mahollisuutta muuttaa niitä sylinterikohtasia seoksia jos niissä on heittoo.
Eli jääny senkintakia laittamatta kun tieto tuo tuskaa
Imusarjan toimivuudesta ei oo muuta todistetta kun 9.69sec 217kmh varttimailin suoritus.
Seoksiahan sais mitattuu kun laittas lamdat kaikkiin. Tiedonkeruu paikkoja kyllä riittäs, mutta ei oo mahollisuutta muuttaa niitä sylinterikohtasia seoksia jos niissä on heittoo.
Eli jääny senkintakia laittamatta kun tieto tuo tuskaa

Imusarjan toimivuudesta ei oo muuta todistetta kun 9.69sec 217kmh varttimailin suoritus.
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
turbiiniriesa kirjoitti:ok.no tuntuu sit esko potkivan kivasti 8) millaset ahdot ja tehot jos saa kysyä
Suorituksissa kokonais massa kuljettajan kanssa 1111kg.
Paras varttimailin aika 9,69 sec/217kmh.
Paras loppunopeus varttimaililla 230 kmh/10.5 sec.
Ajan perusteella laskettu teho on 630hv.
Loppunopeuden perusteella laskettu 689hv.
Luotetavaa dynolappua ei oo kun 0,8 bar paineella 314hv.
Nuo suoritukset ajettu 2.0 bar paineella.
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
ok.nää on juur niitä laitteita joita todella arvostan 8) toki eihän näistä koskaan tiedä koska poksahtaa,mutta ei tiedä paljo laimeemmistakaan koneista.ja jos kone tehty kaikkien oppien mukaan,niin kestääkin loppujen lopuksi olosuhteisiin nähden yllättävän hyvinTVR kirjoitti:
Suorituksissa kokonais massa kuljettajan kanssa 1111kg.
Paras varttimailin aika 9,69 sec/217kmh.
Paras loppunopeus varttimaililla 230 kmh/10.5 sec.
Ajan perusteella laskettu teho on 630hv.
Loppunopeuden perusteella laskettu 689hv.
Luotetavaa dynolappua ei oo kun 0,8 bar paineella 314hv.
Nuo suoritukset ajettu 2.0 bar paineella.

missäs kauden ekat kisat,olisko vaikka alastarolla>vois oikeen tulla livenä katsoon kunnon peliä

Minkäslainen nokka siellä on ? Vakiolla piti laittaa melkein kaksinkertainen että sai samat lukemat.Vääntö sitten pysyikin alhaalla hyvänä ja 4000-6300 +400NmTVR kirjoitti:
Suorituksissa kokonais massa kuljettajan kanssa 1111kg.
Paras varttimailin aika 9,69 sec/217kmh.
Paras loppunopeus varttimaililla 230 kmh/10.5 sec.
Ajan perusteella laskettu teho on 630hv.
Loppunopeuden perusteella laskettu 689hv.
Luotetavaa dynolappua ei oo kun 0,8 bar paineella 314hv.
Nuo suoritukset ajettu 2.0 bar paineella.
Ja sitten kun poksahtaa niin katu harrastajat saa hyviä osia halvalla.turbiiniriesa kirjoitti:ok.nää on juur niitä laitteita joita todella arvostan 8) toki eihän näistä koskaan tiedä koska poksahtaa,mutta ei tiedä paljo laimeemmistakaan koneista.ja jos kone tehty kaikkien oppien mukaan,niin kestääkin loppujen lopuksi olosuhteisiin nähden yllättävän hyvin![]()
"TRV" hyvät männät tuntuvat olevan.

Viimeksi muokannut Aksu, 28 Maalis 2006 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
gti golo palloilija
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille