ford sierra
ford sierra
pystyykö 2.0doch kaasarikone sierraan laittamaan turbon...?mitä täytyy muuttaa..?89vuosimalli kannattaako laittaa...?
ford sierra
niin vähän arvelin...mites tommoseen doch sierraan sais tehoa...?halvalla....
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 26 Maalis 2005 17:40
- Paikkakunta: Joensuu
Re: ford sierra
Tämä on niin turha kysymys kuin olla ja voi. No vastaanpa kuitenkin: Asennuta/asenna vaikkapa vapaavirtaussuodatin.jon20 kirjoitti:niin vähän arvelin...mites tommoseen doch sierraan sais tehoa...?halvalla....


Halvalla tuskin saa paljoa tehoa, samat keinot siihen pätee kuin muihinkin moottoreihin.
Edelleen tarjoan sitä hakua.
Tosta on ollut juttua, että dokkilaisessa on hevoset vähän syvemmällä piilossa. Eli ainakaan halvalla ei saa paljoa eikä oikeen vähän kalliimmallakaan.
Perus vapari, peltisatsi, putkisto,moottorinohjauksen lisäyksikkö (ja ehkä nokat) setti saattaa 10-15hepoa tuottaa, mutta halpaahan sekään ei enää ole.
Tosta on ollut juttua, että dokkilaisessa on hevoset vähän syvemmällä piilossa. Eli ainakaan halvalla ei saa paljoa eikä oikeen vähän kalliimmallakaan.
Perus vapari, peltisatsi, putkisto,moottorinohjauksen lisäyksikkö (ja ehkä nokat) setti saattaa 10-15hepoa tuottaa, mutta halpaahan sekään ei enää ole.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
eli 160 hv siitä saa helposti (eli osia vaihtamalla) kun laittaa rs 2000 escortin (siis 16 v ) koneen nokat. 16 valve scorpion (siis vm 95 ja uud. ) kannen(sopii se rs 2000 kansikin, joutuu vaan laittamaan termarikotelon eri lailla) ja scorpio 16 v imusarjan. ruiskun boxi ja johdot+sytkät siitä rs 2000 escosta. Onhan siinä hommaa.
fordeja ollut enemmän kuin sormia
tollaisen auton
http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
tekniikan kun sinne heittää
ei ole kallis!!
http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
tekniikan kun sinne heittää
ei ole kallis!!
fordeja ollut enemmän kuin sormia
Nojookatajism kirjoitti:eli 160 hv siitä saa helposti (eli osia vaihtamalla) kun laittaa rs 2000 escortin (siis 16 v ) koneen nokat. 16 valve scorpion (siis vm 95 ja uud. ) kannen(sopii se rs 2000 kansikin, joutuu vaan laittamaan termarikotelon eri lailla) ja scorpio 16 v imusarjan. ruiskun boxi ja johdot+sytkät siitä rs 2000 escosta. Onhan siinä hommaa.


mutta kasitappisena saat tehdä töitä, että saat sen 160heppaa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Mitäpäs siellä on litra tehot, onhan niissä ihan oman kokoiset koneet.janzamar kirjoitti:Väittävät ettei se venttiilien määrä,vaan laatu![]()
Corvetessakos se oli edelleen 1 imu ja 1 pakoventtiili pyttyä kohden..?
Ja tehoja ihan mukavasti

Sitten kun niistä otetaan koti konstein,jokapäiväiseen liikenteeseen +150hv/litralle niin alan ymmärtämään tuon V-vouhotuksen.
Mutta niin myös näissä pienissä koneissa 8v/nokka riittää kun vähän näkee vaivaa.250hv ohc:sta on yksinkertainen yhtälö,vakio kannellakin taitaa tulla n. 1,2 paineilla vakio cossun lukemat,8:1 puristuksilla.
gti golo palloilija
C6:lla 404 heppaa ja vähän vajaa 6 litraa..
että ei silleen litraa kohden.
Mutta tehtaalta nuokin tehot ja lisää saa,V-konehan on sinällään sama kuin moniventtiili-tekniikka
eli niinkuin minä sen katson ilman mitään sen kummempaa logiikkaa..enemmän vääntöä
Ja pienestä koneestahan saa tietysti lisää tehoa kun virittää millälie keinoin ja heittämällä sitten vaikka turbon..
mutta voihan ne hilppeet heittää isompaankin moottoriin..
Ja vielä että jos tahtoo kertoa että pienestä koneesta on otettu paljon tehoa,niin taitaa mennä Wankkelin puolelle,ei taida olla 1.3 ohari vertailukelpoinen 1.3 wankkelin kanssa ihan äkkiä kustannuksiin nähden
Harmi sinällään että japanilaiset pitää saksalaisen keksinnön lippua korkealla..olishan se Taunuksessa kivaa,(kaikki Fordithan muuttuu Taunuksiksi vanhemmiten edelleen
)
että ei silleen litraa kohden.
Mutta tehtaalta nuokin tehot ja lisää saa,V-konehan on sinällään sama kuin moniventtiili-tekniikka

eli niinkuin minä sen katson ilman mitään sen kummempaa logiikkaa..enemmän vääntöä

Ja pienestä koneestahan saa tietysti lisää tehoa kun virittää millälie keinoin ja heittämällä sitten vaikka turbon..
mutta voihan ne hilppeet heittää isompaankin moottoriin..

Ja vielä että jos tahtoo kertoa että pienestä koneesta on otettu paljon tehoa,niin taitaa mennä Wankkelin puolelle,ei taida olla 1.3 ohari vertailukelpoinen 1.3 wankkelin kanssa ihan äkkiä kustannuksiin nähden

Harmi sinällään että japanilaiset pitää saksalaisen keksinnön lippua korkealla..olishan se Taunuksessa kivaa,(kaikki Fordithan muuttuu Taunuksiksi vanhemmiten edelleen

ei sieltä mitään junia t...