-91 escortin laturi ongelma!
-91 escortin laturi ongelma!
Niin eli kyseinen auto on seonnut ihan täysin. ostin uuden laturin ja vaihdoin sen.
no ensinnäkin vanhaan laturiin meni vain kaksi piuhaa ja oli vain kahden piuhan paikka. mutta tässä UUDESSA onkin sitten kolme paikkaa ja mulla on vaan kaksi piuhan päätä...
laturissa merkinnät B+ ja W ja sitten yhessä on semmone muovi juttu mutta se on varmaan heräte...
Eli kertokaa minulle joku viisaampi että mitä tuo W ja B+ meinaa.
kun koitin molempiin pistää sen mun piuhan mikä vanhassa oli. niin laturin merkkivalo sisällä vain jatkoi palamista.
eli ongelma on että uusi laturini ei KAI lataa enkä tiedä piuhojen paikkoja. +merkkivalo kojetaulussa senkun palaa. ja vitutus on makia!
PS. yleismittarilla testattu akun navoilta ja saatu 11 ja rapiat volltia. joku välkky haluaa neuvoa mua?
no ensinnäkin vanhaan laturiin meni vain kaksi piuhaa ja oli vain kahden piuhan paikka. mutta tässä UUDESSA onkin sitten kolme paikkaa ja mulla on vaan kaksi piuhan päätä...
laturissa merkinnät B+ ja W ja sitten yhessä on semmone muovi juttu mutta se on varmaan heräte...
Eli kertokaa minulle joku viisaampi että mitä tuo W ja B+ meinaa.
kun koitin molempiin pistää sen mun piuhan mikä vanhassa oli. niin laturin merkkivalo sisällä vain jatkoi palamista.
eli ongelma on että uusi laturini ei KAI lataa enkä tiedä piuhojen paikkoja. +merkkivalo kojetaulussa senkun palaa. ja vitutus on makia!
PS. yleismittarilla testattu akun navoilta ja saatu 11 ja rapiat volltia. joku välkky haluaa neuvoa mua?
Tuohon B+ napaan tulee akun plussasta kaapeli, mutta en muista mitä tuo W tarkoitti.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
kuukkeli löyti tällaisen:Shaft kirjoitti:Rupesin tuossa miettimään että olisiko se mahdollisesti maa? eli pitäis ite joku piuha kyhätä siihen tai jotain... uskaltaako edes koittaa?
http://koti.mbnet.fi/matjarv/elektron/w ... itmerk.htm
eli ilmeisesti tuo W on latausvalolle.
hmm elikkä mitähän mun siihen pitäisi laittaa?
voisiko olla niin kun minusta yhteen liittimeen menee kaksi johtoa niin erottaa ne johdot ja toinen niistä menee akulle ja toinen merkkivalolle ja se tietäisi sitä että merkkivalo sammuisi?
mutta testasin liitintä missä 2 johtoa oli niin molempiin... eli eikö valon olisi pitänyt sammua kun oli W :ssä.?
vai oliko peräti niin että sen takia ei sammunut kun akulle ei lähtenyt mitään?!? ? tämmöset jää hämään... eli biltemaan tänään liittimiä hakemaan
tänään saa sit varmaan nähdä josko ongelma katoaisi..
I HOPE THE BEST OF LUCK
voisiko olla niin kun minusta yhteen liittimeen menee kaksi johtoa niin erottaa ne johdot ja toinen niistä menee akulle ja toinen merkkivalolle ja se tietäisi sitä että merkkivalo sammuisi?
mutta testasin liitintä missä 2 johtoa oli niin molempiin... eli eikö valon olisi pitänyt sammua kun oli W :ssä.?
vai oliko peräti niin että sen takia ei sammunut kun akulle ei lähtenyt mitään?!? ? tämmöset jää hämään... eli biltemaan tänään liittimiä hakemaan
tänään saa sit varmaan nähdä josko ongelma katoaisi..
I HOPE THE BEST OF LUCK
Eikös tuo W ole yleensä tavallisesti tyhjänä, mutta siitä voidaan ottaa vaikka kierroslukumittarille signaali.Sultzi kirjoitti:Tuohon B+ napaan tulee akun plussasta kaapeli, mutta en muista mitä tuo W tarkoitti.
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
kyllä se on se kierrosluku tietoRiesa2.0 kirjoitti: Eikös tuo W ole yleensä tavallisesti tyhjänä, mutta siitä voidaan ottaa vaikka kierroslukumittarille signaali.
latausvalon johto tulee D+ liittimeen joten sellainen siellä pitäisi olla
jos ymmärsin oikein niin sulla oli se B+ irti kun testailit sitä merkkivalon johtoa silloin kaikki laturit ei sammutakkaan sitä merkkivaloa vaikka se olisikin oikeassa paikassa(mutta toi W ei ole oikea)
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
jep. tännän tuli testattua vaikka mitä. ja W on jos on esim. vakionopeudensäädin ja just jotai kierroksia. eli muhun ei liity mitenkään.
mutta sitten kun laitoin B+ johdon alkoi kone käymään MUTTA rupesi "naksumaan" omituisesti mite ei ennen ole tehnyt. aivankuin olisi venttiilit nakuttanu tai jotain...
eli lopputulos on että esco on vieläkin tallilla. ja huomenna pääsen testailemaan lisää.
mutta miksi en saa ollenkaan akun navoilta yli 12volttia ? sitä ihmettelen. jätin johdot lähtiessäni B+ mutta mitään ei oikeastaan tapahtunu ja akun valo paloi kojetaulussa...
! KIITOS KAIKILLE TÄHÄN MENNESSÄ AUTTANEILLE!
mutta sitten kun laitoin B+ johdon alkoi kone käymään MUTTA rupesi "naksumaan" omituisesti mite ei ennen ole tehnyt. aivankuin olisi venttiilit nakuttanu tai jotain...
eli lopputulos on että esco on vieläkin tallilla. ja huomenna pääsen testailemaan lisää.
mutta miksi en saa ollenkaan akun navoilta yli 12volttia ? sitä ihmettelen. jätin johdot lähtiessäni B+ mutta mitään ei oikeastaan tapahtunu ja akun valo paloi kojetaulussa...
! KIITOS KAIKILLE TÄHÄN MENNESSÄ AUTTANEILLE!
Mulla kävi joskus sellainen kiusa,kun ostin auton johon oli laitettu uusi laturi
ja akku,mutta nämä asentajat oli sitten hosuneet vähän,kun hain auton niin ei olleet saaneet sitä lataamaan,no laturin hihna oli heti aluksi kiristämättä kokonaan,laitoin kiinni ja starttasin..lähdin ajelemaan ja pääsin jonkun 30 km eteenpäin,virrat loppu.
Tuli jäätyä sitten Oulun eteläpuolelle yöksi ja jätettiin auto sinne
ja muutaman viikon päästä kuorma-auton lavalla kotiin.
Sitten annettiin Scaniasta virtaa ja rikottiin akku lopullisesti..kiukuspäissään kun päätettiin että sehän starttaa ,ja lähtihän se käyntiin toki sillä,mutta jossain välissä tuli sitten huomattua että laturista puuttui vain yksi muoviprikka,oli siis oikosessa koko ajan.
Eli ei mikään iso vika tosiaan ..se +:n pultti mihin johto laitetaan tuli liikaa ulos tai jotain..
ja akku,mutta nämä asentajat oli sitten hosuneet vähän,kun hain auton niin ei olleet saaneet sitä lataamaan,no laturin hihna oli heti aluksi kiristämättä kokonaan,laitoin kiinni ja starttasin..lähdin ajelemaan ja pääsin jonkun 30 km eteenpäin,virrat loppu.
Tuli jäätyä sitten Oulun eteläpuolelle yöksi ja jätettiin auto sinne
ja muutaman viikon päästä kuorma-auton lavalla kotiin.
Sitten annettiin Scaniasta virtaa ja rikottiin akku lopullisesti..kiukuspäissään kun päätettiin että sehän starttaa ,ja lähtihän se käyntiin toki sillä,mutta jossain välissä tuli sitten huomattua että laturista puuttui vain yksi muoviprikka,oli siis oikosessa koko ajan.
Eli ei mikään iso vika tosiaan ..se +:n pultti mihin johto laitetaan tuli liikaa ulos tai jotain..
ei sieltä mitään junia t...