-91 escortin laturi ongelma!

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Shaft
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Helmi 2006 14:59

-91 escortin laturi ongelma!

Viesti Kirjoittaja Shaft »

Niin eli kyseinen auto on seonnut ihan täysin. ostin uuden laturin ja vaihdoin sen.
no ensinnäkin vanhaan laturiin meni vain kaksi piuhaa ja oli vain kahden piuhan paikka. mutta tässä UUDESSA onkin sitten kolme paikkaa ja mulla on vaan kaksi piuhan päätä...
laturissa merkinnät B+ ja W ja sitten yhessä on semmone muovi juttu mutta se on varmaan heräte...
Eli kertokaa minulle joku viisaampi että mitä tuo W ja B+ meinaa.
kun koitin molempiin pistää sen mun piuhan mikä vanhassa oli. niin laturin merkkivalo sisällä vain jatkoi palamista.
eli ongelma on että uusi laturini ei KAI lataa enkä tiedä piuhojen paikkoja. +merkkivalo kojetaulussa senkun palaa. ja vitutus on makia!

PS. yleismittarilla testattu akun navoilta ja saatu 11 ja rapiat volltia. :idea: joku välkky haluaa neuvoa mua? :idea:
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tuohon B+ napaan tulee akun plussasta kaapeli, mutta en muista mitä tuo W tarkoitti.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Shaft
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Helmi 2006 14:59

Viesti Kirjoittaja Shaft »

Rupesin tuossa miettimään että olisiko se mahdollisesti maa? eli pitäis ite joku piuha kyhätä siihen tai jotain... uskaltaako edes koittaa?
tomiix
Viestit: 57
Liittynyt: 30 Maalis 2005 11:59
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja tomiix »

Shaft kirjoitti:Rupesin tuossa miettimään että olisiko se mahdollisesti maa? eli pitäis ite joku piuha kyhätä siihen tai jotain... uskaltaako edes koittaa?
kuukkeli löyti tällaisen:

http://koti.mbnet.fi/matjarv/elektron/w ... itmerk.htm

eli ilmeisesti tuo W on latausvalolle.
Shaft
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Helmi 2006 14:59

Viesti Kirjoittaja Shaft »

hmm elikkä mitähän mun siihen pitäisi laittaa?
voisiko olla niin kun minusta yhteen liittimeen menee kaksi johtoa niin erottaa ne johdot ja toinen niistä menee akulle ja toinen merkkivalolle ja se tietäisi sitä että merkkivalo sammuisi?
mutta testasin liitintä missä 2 johtoa oli niin molempiin... eli eikö valon olisi pitänyt sammua kun oli W :ssä.?
vai oliko peräti niin että sen takia ei sammunut kun akulle ei lähtenyt mitään?!? ? tämmöset jää hämään... eli biltemaan tänään liittimiä hakemaan :)
tänään saa sit varmaan nähdä josko ongelma katoaisi..

I HOPE THE BEST OF LUCK
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Sultzi kirjoitti:Tuohon B+ napaan tulee akun plussasta kaapeli, mutta en muista mitä tuo W tarkoitti.
Eikös tuo W ole yleensä tavallisesti tyhjänä, mutta siitä voidaan ottaa vaikka kierroslukumittarille signaali.
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

Riesa2.0 kirjoitti: Eikös tuo W ole yleensä tavallisesti tyhjänä, mutta siitä voidaan ottaa vaikka kierroslukumittarille signaali.
kyllä se on se kierrosluku tieto :wink:

latausvalon johto tulee D+ liittimeen joten sellainen siellä pitäisi olla

jos ymmärsin oikein niin sulla oli se B+ irti kun testailit sitä merkkivalon johtoa :roll: silloin kaikki laturit ei sammutakkaan sitä merkkivaloa vaikka se olisikin oikeassa paikassa(mutta toi W ei ole oikea)
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad

Fintoys jäsen
Shaft
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Helmi 2006 14:59

Viesti Kirjoittaja Shaft »

jep. tännän tuli testattua vaikka mitä. ja W on jos on esim. vakionopeudensäädin ja just jotai kierroksia. eli muhun ei liity mitenkään.

mutta sitten kun laitoin B+ johdon alkoi kone käymään MUTTA rupesi "naksumaan" omituisesti mite ei ennen ole tehnyt. aivankuin olisi venttiilit nakuttanu tai jotain...

eli lopputulos on että esco on vieläkin tallilla. ja huomenna pääsen testailemaan lisää.

mutta miksi en saa ollenkaan akun navoilta yli 12volttia ? sitä ihmettelen. jätin johdot lähtiessäni B+ mutta mitään ei oikeastaan tapahtunu ja akun valo paloi kojetaulussa...

! KIITOS KAIKILLE TÄHÄN MENNESSÄ AUTTANEILLE!
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Mulla kävi joskus sellainen kiusa,kun ostin auton johon oli laitettu uusi laturi
ja akku,mutta nämä asentajat oli sitten hosuneet vähän,kun hain auton niin ei olleet saaneet sitä lataamaan,no laturin hihna oli heti aluksi kiristämättä kokonaan,laitoin kiinni ja starttasin..lähdin ajelemaan ja pääsin jonkun 30 km eteenpäin,virrat loppu.
Tuli jäätyä sitten Oulun eteläpuolelle yöksi ja jätettiin auto sinne
ja muutaman viikon päästä kuorma-auton lavalla kotiin.
Sitten annettiin Scaniasta virtaa ja rikottiin akku lopullisesti..kiukuspäissään kun päätettiin että sehän starttaa :oops: ,ja lähtihän se käyntiin toki sillä,mutta jossain välissä tuli sitten huomattua että laturista puuttui vain yksi muoviprikka,oli siis oikosessa koko ajan.
Eli ei mikään iso vika tosiaan :lol: ..se +:n pultti mihin johto laitetaan tuli liikaa ulos tai jotain..
ei sieltä mitään junia t...
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

onkos tämä laturi uusi vai uusikäytetty? itsellä kuului nakse aina kun laturi latasi, silloin ei kuulunut mitään kun otti heräte piuhan irti. syynä oli laturin laakeri. jokohan ootte rikkonu sen uuden laturin summakytkennöillä? :lol:
tuning sucks
Shaft
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Helmi 2006 14:59

Viesti Kirjoittaja Shaft »

laturi on siis käytetty ja tehdaskunnostettu. adhd varaosista... 8)

eli pitäisikö tänään koittaa ilman heräte virtaa? entäs kun musta tuntuu siltä että se ei edes lataa akkua vaikka on B+ ssas johdot? mutta silloin kun oli W:ssä niin tuntu siltä että olisi ladannut eikä edes nakuttanut...
Shaft
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Helmi 2006 14:59

Viesti Kirjoittaja Shaft »

joo o... elikkäs vika olikin nyt startin puolella koska siellä oli johdot "vähän" sulaneet niin ei sieltä virta liikkunut laturille päin...


:arrow: KIITOS KAIKILLE!
Vastaa Viestiin