Nostimet jumii!!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Nostimet jumii!!

Viesti Kirjoittaja zak69 »

No niin, tuli sitten oikosulku itselle kun autoa piti siirtää että sai peräkärryn pois paikaltaan ja vielä lainaksi, p"rkele!! Siirsin eskoa noin 20 metriä ja sammutin samantien. Siitä sitten piti lähteä normaalisti seuraavana päivänä ajaan mutta eihän tuo käynnisty enää. Pyörii kuin tulpaton mopo vaan. Mitäs voisi tehdä, muuta kuin odottaa että paineet laskee pois pikkuhiljaa :?
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

On ne yleensä sitkeällä starttauksella helpannu
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Fordilta neuvottiin starttaamaan
vaihdepäällä ja kytkin ylhäällä jos
nostimet jumineet :roll:

Lisäksi suositeltiin käyttämään
sitä 5w/30 Ford öljyä,em.
tapausten välttämiseksi :wink:
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

ei ole nostimet jumissa.

tossa tulee se ilmiö kun laitat kylmän koneen käymään hetkeksi niin se lykkää kylmäkäynnistys bensat sinne imusatsiin ja kun heti sammutat niin se ei kerkiä syömään kaikkea vaan se bensa pisaroituu imusarjaan ja kun seuraavan kerran laitat käymään niin sama bensa satsi taas ja sitten ovatkin tulpat kastuneet.

ei muuta kuin kaasu pohjaan ja starttaamaan niin kyllä se hetken päästä kun helppaa kaasusta niin lähtee käymään.

on muuten ihan yleinen ominaisuus zeteceissä :wink:
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad

Fintoys jäsen
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

evolution kirjoitti:
tossa tulee se ilmiö kun laitat kylmän koneen käymään hetkeksi niin se lykkää kylmäkäynnistys bensat sinne imusatsiin
Eikai se minnekään satsiin sitä soppaa pukkaa, vaan imukanavien kautta palotiloihin?
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

anteeksi sanamuotoni oli väärä siis imukanavaan ei satsiin.

ja se pisaroituu siihen imusarjaan koska ensin se on höyrynä siellä imusarjassa kun koneen sammuttaa niin pisaroituu sitten
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad

Fintoys jäsen
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

Jaahas, no käydään koittamassa noita temppuja :shock:

ei lähde kaasu pohjassa käyntiin ei.......hmmm.......
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

zak69 kirjoitti:Jaahas, no käydään koittamassa noita temppuja :shock:

ei lähde kaasu pohjassa käyntiin ei.......hmmm.......
Tuleeko kipinää? (inertiakytkin)
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

Bootsi kirjoitti: Tuleeko kipinää? (inertiakytkin)
Siis mikä kytkin???? Kyllä kipinää tulpille tulee ja bensaa saa kyllä.
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

päästitkö siitä kaasusta hetken starttailun jälkeen.

silloin kun runttaa kaasun pohjaan niin se ruutta menee siihen tuuletus toimintoon milloin se ei anna bensaa ollenkaan jolloin se ei tietenkään lähde käymään jos polkimesta ei helpota
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad

Fintoys jäsen
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

No niin nyt tokeni :D Liikuttelin startilla pari kertaa eestaas ja sit starttasin ihan normaalisti eli en painanut kaasua ja läks käymään. Hetken aikaa kolmella mut sit neljällä heti perään. Ajoin pikku lenkin että lämpeni nyt ainakin. Öljyt on kyllä nuo fordin 5w-30, olisko se venttiili (öljynpaineen tasausventtiili tms????) joka vinoilis sitten? No taas pelittää, voishan sen vaihtaa kun ei ole kuin muutaman euron osa. Kiitokset vastanneille 8)
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

zak69 kirjoitti:No niin nyt tokeni :D Liikuttelin startilla pari kertaa eestaas ja sit starttasin ihan normaalisti eli en painanut kaasua ja läks käymään. Hetken aikaa kolmella mut sit neljällä heti perään. Ajoin pikku lenkin että lämpeni nyt ainakin. Öljyt on kyllä nuo fordin 5w-30, olisko se venttiili (öljynpaineen tasausventtiili tms????) joka vinoilis sitten? No taas pelittää, voishan sen vaihtaa kun ei ole kuin muutaman euron osa. Kiitokset vastanneille 8)
Eli siellä nyt varmaan oli ne nostajat
juminu,voi sen tehdä,
vaikka omia öljyjä käyttää.
Mutta mahdollisuudet jumiin
vielä suuremmat,jos ei käytä.
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

Jaahas, jotain esko otti itseensä tuossa herättely-yrityksessä. Nyt nimittäin satunnaisesti ajossa riippumatta onko kylmä/lämmin kone nykäisee välillä että meinaa leegot lentää suusta :lol: Käyntiinlähtö ja tyhjäkäynti pelittää kuin uudessa, ainoastaan tuo satunnainen nykiminen. Oisko voinut joku tulppa ottaa siipeensä vai mikähän voisi olla syynä :?:
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Eikös toi inertiakytkin katkasekin bensapumpulta sähköt. Ei kai se kipunaan vaikutakaan.
Ja mites kun mä olen luullut, että noissa efi ruiskuissa startatessa on ihan omat asetukset joihin ei kaasun polkeminen vaikuta mitään???
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

TeRoK kirjoitti:Eikös toi inertiakytkin katkasekin bensapumpulta sähköt. Ei kai se kipunaan vaikutakaan.
Ja mites kun mä olen luullut, että noissa efi ruiskuissa startatessa on ihan omat asetukset joihin ei kaasun polkeminen vaikuta mitään???
Kumpikin noista luuloistasi pitää mielestäni paikkansa kun opuksia tutkailin. Mut tosiaan toi nykiminen nyt tuli riesaksi, jos huomena ruuvais nyt ainakin tulpat veks ja katsois miltä näyttää. Onko kellään mitään kokemuksia forte-käsittelystä zeteciin, saako rahalle vastinetta vai vaan tekemisen ilon :P
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
ford86
Viestit: 103
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:45

Viesti Kirjoittaja ford86 »

mä olen käsittänyt että ruiskulla varustettua autoa ei sais ollenkaan polkea kaasua kun käynnistää...:(?!
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
eskomk4
Viestit: 170
Liittynyt: 09 Marras 2005 14:41

Viesti Kirjoittaja eskomk4 »

ei saa ja ei tarvitse on eria asia. Aika monessa autossa(ruisku+katti) että esim kylmänä voi vähän kaasua antaa. Ei tietääkseni kukaan autoaan rikki ole saanut. Se vaan ruisku tietää parhaat asetukset siihen starttiin.
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

Tulpat näytti päällisin puolin ihan hyviltä mutta kun mittailin niistä vastuksia niin eroja löytyi. Muut oli about 6,2 ja yksi 7,4, olisko se sitten rikki kuitenkin??

ja tulpat siis puoli vuotta vanhat motocraft platinum ayfs 22fi
vai olisiko sitten puolassa jotain häikkää, mites sen testaan :?
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

ford86 kirjoitti:mä olen käsittänyt että ruiskulla varustettua autoa ei sais ollenkaan polkea kaasua kun käynnistää...:(?!
Joskus oli vaan juttua, että k-jetronicissa(mekaaninen ruisku) ei sais painaa kaasua startatessa, mutta efi ruiskuissa ei ole mitään väliä kun ruisku säätää seokset kohdilleen automaattisesti.
Tosta evolutionin mainitsemasta tuuletustoiminnosta en oo kuullukaan :?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

Eipä auttanut tulppien vaihtokaan p'rkele. Voisiko tuo moottorin lämpötila-anturi oireillessaan aiheuttaa nykimistä, ja mikäs se näistä sitten oikea olisi kun tuossa olisi tyrkyllä tuo ilmalämpö ja valvonta-mallit? Nyt ei oikein käsitä :?

LÄMPÖTILA-ANTURI FORD ESCORT 91--00 ORION 91-92
Anturi on vedenlämpömittarille jolei toisin mainita!
16V/D/TD 96-- Mittarille (KAKSInapainen HARMAA, 3/8"-kierre 37-3284 19.00 ???
Allamainitut MITTARI=YKSInapaisia ja VALVONTA=KAKSInapaisia
1,4/1,6 CVH Mittarille jos VIHREÄ 91--. . . . . . . . . . . 37-3201 4.90 ???
1,4/1,6 CVH Mittarille jos VIOLETTI '91. . . . . . . . . . 37-3219 4.90 ???
1,4/1,6 CVH Mittarille jos MUSTA. . . . . . . . . . . . . . 37-3124 5.80 ???
1,8D --95 Valvonta HARMAA (3/8"x18). . . . . . . . . . . . 37-3343 21.00 ???
1,8D --95 ILMAlämpö VALKEA (3/8"x18). . . . . . . . . . . . 37-3344 19.90 ???
16V-1,8 --95 ILMAlämpö VALKEA (3/8"x18). . . . . . . . . . 37-3344 19.90 ???
16V-1,8 95-- Valvonta HARMAA (3/8"x18/pyöreäliitin). . . . 37-3343 21.00 ???
16V-1,6/1,8 Valvonta MUSTA (1/8", 2-napa). . . . . . . . . 37-3326 9.90 ???
RS/Cosworth Mittarille jos MUSTA --95. . . . . . . . . . . 37-3124 5.80 ???
RS-Cosworth Valvonta SININEN (M12x1,5). . . . . . . . . . . 37-3320 10.90 ???
RS-Cosworth Ilma-anturi RUSKEA (M14x1,5). . . . . . . . . . 37-3322 10.90 ???
Express-1,3 Mittarille jos VIOLETTI. . . . . . . . . . . . 37-3219 4.90 ???
Express-1,3 Mittarille jos KELTAINEN. . . . . . . . . . . . 37-3028 4.50 ???
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kokeile ruutata CRC:tä puolan johtoihin ja ehkä muihinkin varalta! :roll:
Yleensä Zetecin kaasuun ei saa koskea kun tarttaa, poikkeustilanteessa voi "pumppaaminen" auttaa, siis jos venat jumittaa tai muuta häikkää! 8)
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

Jaahas, tsetec:in topiccia seuranneena taidan sittenkin vaihtaa tuon lämpömittarin anturin ja katsellaan sitten. Nää on mystisiä hommia :lol:
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
Vastaa Viestiin