turbon öljynkierto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Samu
Viestit: 75
Liittynyt: 17 Loka 2005 15:22
Paikkakunta: kotka

turbon öljynkierto

Viesti Kirjoittaja Samu »

minkälaisia putkia/letkuja olette käyttäneet omissa autoissanne..???

paluu ja meno puolella??
Sierra 2.0 -85 turbo
Bmw e21 320i
Scorpio 2.0i
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Esim. Hiflexissä käy teettämässä letkut, eikä maksa ihan hirveitä.

http://www.hiflex.fi.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Tulopuolella cossun originaali teräspunos. Paluupuolella 16mm kupariputki ja hydrauliikkaletku. Ovat toimineet.

Kunnon teräspunosletku littimillä on varmin tapa sinne tulopuolelle kuuman ahtimen päälle, halpa palovakuutus. Tästä varmaan syntyy taas väittely miksi hydrauliikkaletku on painepuolelle parempaa kuin teräspunos :)
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Jaakko85 kirjoitti: miksi hydrauliikkaletku on painepuolelle parempaa kuin teräspunos :)
Molemmathan on teräspunos letkuja?? hydraulikkaletkussa se metallipunos on vain piilossa. :wink:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Bootsi kirjoitti: Molemmathan on teräspunos letkuja?? hydraulikkaletkussa se metallipunos on vain piilossa. :wink:
Ok, mikä on sen kumin tehtävä sitten siinä hydrauliikkaletkussa ?
veeqs
Viestit: 8
Liittynyt: 31 Maalis 2005 22:26

Viesti Kirjoittaja veeqs »

Hydrauliputkella (rautaa) anturin t-haarasta turbolle, paluu hydrauliikkaletkulla öljypohjaan.
Turbon paluussa on 10cm rautaputkea ennen letkua, ihan vaan varalta lämmönsiirtymisen vuoksi.
jani
Viestit: 56
Liittynyt: 17 Marras 2005 18:27
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

Jaakko85 kirjoitti: Ok, mikä on sen kumin tehtävä sitten siinä hydrauliikkaletkussa ?
Estää metallipunoksen vaurioituminen "hankauskohdissa", kenties..
Sierra -89
Taunus -74
Audi 100 2.2tq -89
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

kysykääpäs paljonko se normaali hydrauliletku kestää lämpöä siis öljylle jatkuvassa käytössä :wink:
gti golo palloilija
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Aksu kirjoitti:kysykääpäs paljonko se normaali hydrauliletku kestää lämpöä siis öljylle jatkuvassa käytössä :wink:
Taatusti riittävästi.. (jos siis kyseessä hydrauliikka letku)

Onko jotain vielä kestävämpää letkua kuin nuo hydrauliikka letkut? :roll:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Aksu kirjoitti:kysykääpäs paljonko se normaali hydrauliletku kestää lämpöä siis öljylle jatkuvassa käytössä :wink:
40-100+selssiusta, näytti hiflexin hydrauliikkatarvikeluettelo mulle. 100Astetta on melko vähän tuohon käyttöön, painetta ne sitten kestääkin melko paljon.

Ja Bootsille tiedoksi: Kyseessä oli hydrauliikkaletku teräspunosvahvistuksella.
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Kyllä löytyy parempaa kuin nuo hydroletkut.
Itsellä on teräspunos päällä ja sisällä teflonletku,lämmönkestö +200 C
Taitaa esim. cossun alkuperäinenkin olla jotain vastaavaa.Mun mielestä kun liikutaan liian lähellä tuota letkun max lämpöä niin teetin kunnon punos letun eikä se projekti muutamaan kymppiin kaatunut.h
gti golo palloilija
Samu
Viestit: 75
Liittynyt: 17 Loka 2005 15:22
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Samu »

mun toi hydrauliikka letku kestää noin 90 astetta ja 19bar painetta aattelin siint tehä paluu letkun..mut kylhän se varmaa kestää enemmän ku ton 90?? ku siäl ei oo kovin paljo painettakaa..
Sierra 2.0 -85 turbo
Bmw e21 320i
Scorpio 2.0i
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Kyllä mulla on ainakin kestänyt tollainen kumiletku paluupuolella. Siellä ei ole yhtään öljynpainetta.
Vastaa Viestiin