mk3 escorttiin 2.0i tekniikka?
Etu vai taka? Edessä ei mitään eroa millään mallilla, paitsi 1.1. Takana on tukivarsiin hitsattu kiinnikkeet takavakaajalle S1, S2 ja Orion 1.6i malleissa. Toki kiinnikkeet voi normaaleihinkin tukivarsiin itse hitsata, mutta laki sen periaatteessa kieltää. Jos hitsaa, niin tekee sitten alkuperäisen näköiset ja sanoo vaihtaneensa kokonaan.Domus kirjoitti:Onko xr3i tai orionin alatukivarren suhteen suurta eroa?
tanko
kiinnitys tukivarteen
Sen verran vielä varoitan, että kun mk3:seen takavakaajan laittaa, niin bensan täyttöputkea pitää hieman siirtää sivuun tai vaihtaa mallista (Escort S1/Orion 1.6i) jossa on takavakaaja.
Kyselin Seinäjoen Ford liikkeestä noista takatukivarsista (n.240e /kpl), takavakaajasta (en muista tarkkaa hintaa, n.100e) ja tarvikkeista (n.50e) mitä siihen nyt kuuluikaan. Noihin osiin jos merkkiliikkeestä ostaa saa varata ~600e. Mutta nuohan on arvokkaita jos merkkiliikkeistä alkaa tilaamaan Ostaako sitten käytettynä, luulisin... RST:n iskarit ja jouset ei ollutkaan niin kauhean kalliit kun kuvittelin, Spaxin -25mm sarja 520e.
Kannattaa kurkkaa http://www.varaosahaku.fi/Domus kirjoitti:Juu... Tässä vois vaikka alkaa vähän kattelemaan mistä noita osia etsiä ja missä hinnoissa liikkuvat. Kilpailuttaa eri firmoja vähäsen Vaikuttais ainakin, että Orionista suuren osan noista osista saisi... ?
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
No itse kyselin foortilta mk2 ekkeriin etualatukivarsia kun niissä on kiinteästi alapallonivelet ja oli vähän mennyt huonoksi, saksasta tilaamalla 2vk toimitusajalla ~260e/kpl. Tarvikeliikkeestä 30e/kpl ja motonetistä 20e/kplDomus kirjoitti:Kyselin Seinäjoen Ford liikkeestä noista takatukivarsista (n.240e /kpl), takavakaajasta (en muista tarkkaa hintaa, n.100e) ja tarvikkeista (n.50e) mitä siihen nyt kuuluikaan. Noihin osiin jos merkkiliikkeestä ostaa saa varata ~600e. Mutta nuohan on arvokkaita jos merkkiliikkeistä alkaa tilaamaan Ostaako sitten käytettynä, luulisin...
Ja eiköhän ne tarvikkeetkin kestä sen mitä tarvitsee
Juu. Ja eihän tuon alustan kokoamisen suhteen oo niin suurta kiirettäkään (armeijaan heinäkuussa). Kasata hiljokseen tässä kevään mittaan mitä ehtii... Kysellä kumminkin eri firmoista sekä purkaamoilta minkälaista alustan osaa olis tarjota. Luultavasti kumminkin jarruremonttia kun tekee niin vaihtaa ainakin nuo orionin jarrut sitten...
Lainatakseni jälleen kerran jenkkiharastajien sanontaa, nothing beats cubic inches... Porausta voidaan kasvattaa helposti 2.0 Zetecistä 86mm:iin, joka tekee 2045cc vakioiskullaft79 kirjoitti:heitetään tää kysymys tänne....
kun ehkä joku osaa vastata (kokemusta?)
eli minkätakia vaihdatte noihin zetekkeihin ton
cvh:n kannen..??
onko joku kestävyys kysymys?
vai mikä??
Lisäksi saa vahvemman alakerran ja viripalikoita saa 2.0 Zeteciin hyvin maailmalta. Sekä CVHn kansi on edullisempi tuunata ja RS turbon rojut sopivat siihen suoraan. Alkuperäinen luukkikaan ei ole pahitteeksi konehuoneessa...
- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Sopiiko takatukivarret ja vakaaja mk4 avoon myösJesseT kirjoitti:Siis ei alusta ole mikään yksi kokonaisuus, joka sellaisenaan pitää vertailumallista (S1) ottaa. Paljon tarvittavista osista saa ihan muista malleistakin.
Takavakaaja: löytyy S1:sen lisäksi kaikista 1.6i 83-90 Orioneista
Takatukivarret: S1, S2, 1.6i Orion, vimeiset mk4 XR3i mallit.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm