deisel vs bensa
Entinen oli 2,5 V6 170 hv bensa, ja nykyinen 1,8 kiisseli ja kyllä tuntuu sopivalla kierrosalueella kumi sutivan helpommin kuin ennen...VesQ kirjoitti:Kyllä sellaisen käsityksen että diisselissä kuitenkin parempi hyötysuhde
Ja kulkeehan ne mutta silti luonne on sellainen mopon tuntuinen

Accord 2,2 i-CTDi sedan sport -07
			
						- 
				Monteonisti
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Virhe tulee kun verrataan turbotonta pensaa turpokiisseliin. Jos molemmissa kunnon turbo niin pensa voittaa samalla mottikoolla.   En ole laskenut nuita hyötysuhteita mutta jo tiisselin suurempi (yleensä) puristussuhde kait lisää hyötysuhdetta?  8)
  En ole laskenut nuita hyötysuhteita mutta jo tiisselin suurempi (yleensä) puristussuhde kait lisää hyötysuhdetta?  8)
Formuloissa on turbottomat pensat ja niistäkin on saatu jonkin verran tehoa ulos vaikka motit "pieniä"!
			
			
									
						
										
						 En ole laskenut nuita hyötysuhteita mutta jo tiisselin suurempi (yleensä) puristussuhde kait lisää hyötysuhdetta?  8)
  En ole laskenut nuita hyötysuhteita mutta jo tiisselin suurempi (yleensä) puristussuhde kait lisää hyötysuhdetta?  8)Formuloissa on turbottomat pensat ja niistäkin on saatu jonkin verran tehoa ulos vaikka motit "pieniä"!

En osaa mihinkään sanoa mitään, mutta nykyinen 1.8 turbodiesel on ollu joka suhteessa parempi ku edelliset 2.0 ruiskut ahtamattomina...
Kiisseli on vääntäny paremmin ja polttoainelaskut on huomattavasti pienempiä...
Lähtö ei oo räjähtävä, mutta en oo kuuhun menossakaan... Kuiten vuotuiset 35tkm työajot vaikuttaa asiaan... Varsinki ku verottaja ei oo huomaavinaankaan...
			
			
									
						
							Kiisseli on vääntäny paremmin ja polttoainelaskut on huomattavasti pienempiä...
Lähtö ei oo räjähtävä, mutta en oo kuuhun menossakaan... Kuiten vuotuiset 35tkm työajot vaikuttaa asiaan... Varsinki ku verottaja ei oo huomaavinaankaan...

Mondeo 3.0i V6 Ghia
Focus RS Mk3
			
						Focus RS Mk3
- 
				Monteonisti
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
- 
				Ghostman_132
- Viestit: 78
- Liittynyt: 17 Maalis 2006 14:35
Niin ja kun diisselissä on suurempi Energiamäärä massaan nähden kuin bensiinissä niin senkin takia diisselillä pitäisi ajaa pitempi matka samalla hyötysuhteella 
Kyllä sitä tulee bensalla ajettua ja lämpöä riittää kesät talvet eikä tarvita mitään lisälämmittimiä
 eikä tarvita mitään lisälämmittimiä 
On vähän vanha topikki mutta iski silmään ja oli pakko sanoa jotain
			
			
									
						
										
						
Kyllä sitä tulee bensalla ajettua ja lämpöä riittää kesät talvet
 eikä tarvita mitään lisälämmittimiä
 eikä tarvita mitään lisälämmittimiä 
On vähän vanha topikki mutta iski silmään ja oli pakko sanoa jotain

hih, ei voi ku hihitellä takavasemmalla... 8) 
http://video.google.com/videoplay?docid ... rbo+diesel
http://videos.streetfire.net/video/4775 ... 68a79b.htm
Oli ihan pakko...
ja sen verran että istunut useita kertoja vastaavien kyydissä, ja kestosta on turha valittaa, kaverillakin täällä oulussa 436hv/700nm ja kerran menny kansipahvi kun hukkaportti jummas ja kerran laatikko porsinu kun ei ite vahvisteltuna kasin tomaatti kestäny vääntöjä... ja kilometrejä on tainnu tulla jo tommoset 120 tuhatta. maukkaita pelejä, pysyy se kulutuskin kurissa..
Edit: jaa että laiskoja ja ruman kuulosia? niin, kyllähän ne savuttaa mutta eipä sitä Voimaa ilman savua voi saadakaan..
Edittiä lisää: tutustukaa ihmeessä osoitteeseen http://www.holysmoke.fi !
			
			
													http://video.google.com/videoplay?docid ... rbo+diesel
http://videos.streetfire.net/video/4775 ... 68a79b.htm
Oli ihan pakko...

ja sen verran että istunut useita kertoja vastaavien kyydissä, ja kestosta on turha valittaa, kaverillakin täällä oulussa 436hv/700nm ja kerran menny kansipahvi kun hukkaportti jummas ja kerran laatikko porsinu kun ei ite vahvisteltuna kasin tomaatti kestäny vääntöjä... ja kilometrejä on tainnu tulla jo tommoset 120 tuhatta. maukkaita pelejä, pysyy se kulutuskin kurissa..

Edit: jaa että laiskoja ja ruman kuulosia? niin, kyllähän ne savuttaa mutta eipä sitä Voimaa ilman savua voi saadakaan..

Edittiä lisää: tutustukaa ihmeessä osoitteeseen http://www.holysmoke.fi !
					Viimeksi muokannut Mazza, 03 Tammi 2007 02:10. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
									
			
						
							M-B 280SE -83
Ford Sierra 1.6 HB -84 (hei kamoon, tää on vaan talviauto.)
			
						Ford Sierra 1.6 HB -84 (hei kamoon, tää on vaan talviauto.)
Kaikillepa ei merkkaa se, miten nopeesti auto kiihtyy... Jotkut vaan ajaa sillä pakolliset reissut ja kiihtyilee sitten ihan muilla peleillä.HELLbound kirjoitti:Kyllä bensa menee ihan eri tahtiin kuin dieseli vaparina ja turbolla.....siitä on ihan turha jauhaa!!!

Only dead fish go by tide.
-----------------------------
Escort 1,8 TD '98
Honda CB450 '70
			
						-----------------------------
Escort 1,8 TD '98
Honda CB450 '70
Herra siunaa ku oliskin noin lyhyt matka töihin, tällä hetkellä 210km päivittäin eestaas ja diisseli ei oo käyny ees mielessä. Joskus pidempiäkin matkoja, tietenkin riippuu missä työmaa. Eli ei se mietitytä, asenteesta kaikki on kiinni.jype kirjoitti:
Sierra 2.0i dohc -92 ajettu paljon, viikossa 1200km
			
						- 
				Ghostman_132
- Viestit: 78
- Liittynyt: 17 Maalis 2006 14:35
Heh heh  täällähän isot miehet vetää herneitä nenään oikein urakalla
 täällähän isot miehet vetää herneitä nenään oikein urakalla  Elkää nyt niin tosissanne tätä ottako
 Elkää nyt niin tosissanne tätä ottako  Eikös tämä ole vähän niiinkuin huumori topicci
 Eikös tämä ole vähän niiinkuin huumori topicci 
Ihan omasta mieltymyksestähän se on kiinni kummalla tykkää ajaa.
Ei herrassiunaan että joku jaksaa ajaa päivässä pitkiäkin matkoja :O 210km Et oo ikinä harkinnut pyörällä ajoa? tulisi halvaksi
 Et oo ikinä harkinnut pyörällä ajoa? tulisi halvaksi 
			
			
									
						
										
						 täällähän isot miehet vetää herneitä nenään oikein urakalla
 täällähän isot miehet vetää herneitä nenään oikein urakalla  Elkää nyt niin tosissanne tätä ottako
 Elkää nyt niin tosissanne tätä ottako  Eikös tämä ole vähän niiinkuin huumori topicci
 Eikös tämä ole vähän niiinkuin huumori topicci 
Ihan omasta mieltymyksestähän se on kiinni kummalla tykkää ajaa.
Ei herrassiunaan että joku jaksaa ajaa päivässä pitkiäkin matkoja :O 210km
 Et oo ikinä harkinnut pyörällä ajoa? tulisi halvaksi
 Et oo ikinä harkinnut pyörällä ajoa? tulisi halvaksi 
Muuttoa lähemmäs "työpaikkaa" lähinnä harkinnu , ei meinaa jaksaa ajaaGhostman_132 kirjoitti: Ei herrassiunaan että joku jaksaa ajaa päivässä pitkiäkin matkoja :O 210kmEt oo ikinä harkinnut pyörällä ajoa? tulisi halvaksi
 Ja tuo on matkoista lyhin mitä on ollut.. Eipä voi väittää että leipä irtoo helposti. Voishan sitä pyörälläkin ajaa, saattaa vaan tulla kalliimmaks kun kuluu ketjut jne sen verta vauhdilla
 Ja tuo on matkoista lyhin mitä on ollut.. Eipä voi väittää että leipä irtoo helposti. Voishan sitä pyörälläkin ajaa, saattaa vaan tulla kalliimmaks kun kuluu ketjut jne sen verta vauhdilla  
Sierra 2.0i dohc -92 ajettu paljon, viikossa 1200km
			
						Ei kyllä se on asenteesta kiinni, pidän itseäni melkolailla "huonotuloisena" /köyhänä mutta diisseli ei ole edes käynyt mielessä vaikka menisi 4 litralla satasen. Tälläkin hetkellä tuo 1.6L käyttö-sierra vie about 11-12l/100km venttiiliviasta johtuen mutta ei ole vielä häirinnyt lompakossa Säästetään sitten jostain muusta 
Ja se kiisselin ääni voi luoja, oli sitten kuinka uusi vaan niin kuulostaa kuin sylkisi sisuskalut justiinsa ulos, 3mm kuluneella nokka-askelilla ohc:kin kuulostaa terveemmältä 
 
Ja haiseekin pahalle
No nämä minun omia mielipiteitä mutta vahvasti sitä mieltä että löpö/diisseli ei kelpaa kuin talon lämmittämiseen ja osien puhdistamiseen
			
			
									
						
										
						Ja se kiisselin ääni voi luoja, oli sitten kuinka uusi vaan niin kuulostaa kuin sylkisi sisuskalut justiinsa ulos, 3mm kuluneella nokka-askelilla ohc:kin kuulostaa terveemmältä
 
 Ja haiseekin pahalle
No nämä minun omia mielipiteitä mutta vahvasti sitä mieltä että löpö/diisseli ei kelpaa kuin talon lämmittämiseen ja osien puhdistamiseen
Jos ihan puhtaasti taloudellisesta puolesta puhutaan, niin tässäpä vähäsen laskelmaa.
Lähtökohtana 30000km/vuosi ajoa (ei ihan riitä omalla kohdalla).
Diesel Escortti, kulutus keskimäärin 5,5l/100km.
Naftahinta noin euron/l. Polttoaineen osuus vuodessa ois 1650e/vuodessa, dieselvero noin 415e/v, tekee 2065e vuodessa.
Sitten joku keskimääränen bensa-auto, kulutus noin 7l/100km (keskimäärin).
Bensahinta noin 1,2e/l. Bensan osuus ois siis vuodessa 2520e.
Eli tolla laskukaavalla (jos puhtaasti lompakkoaan miettii) säästää vuodessa viitisen sataa euroa jos naftalla ajelee. Kyllä se ainakin mulla tuntuu...
Sitten on tietty asia erikseen, jos oikeen harrastaa haluaa näitä autoja ja tuntee niissä omakseen jotain muutakin kuin välineen jolla siirtyä paikasta a paikkaan b...
			
			
									
						
							Lähtökohtana 30000km/vuosi ajoa (ei ihan riitä omalla kohdalla).
Diesel Escortti, kulutus keskimäärin 5,5l/100km.
Naftahinta noin euron/l. Polttoaineen osuus vuodessa ois 1650e/vuodessa, dieselvero noin 415e/v, tekee 2065e vuodessa.
Sitten joku keskimääränen bensa-auto, kulutus noin 7l/100km (keskimäärin).
Bensahinta noin 1,2e/l. Bensan osuus ois siis vuodessa 2520e.
Eli tolla laskukaavalla (jos puhtaasti lompakkoaan miettii) säästää vuodessa viitisen sataa euroa jos naftalla ajelee. Kyllä se ainakin mulla tuntuu...
Sitten on tietty asia erikseen, jos oikeen harrastaa haluaa näitä autoja ja tuntee niissä omakseen jotain muutakin kuin välineen jolla siirtyä paikasta a paikkaan b...
Only dead fish go by tide.
-----------------------------
Escort 1,8 TD '98
Honda CB450 '70
			
						-----------------------------
Escort 1,8 TD '98
Honda CB450 '70
Eli siis tuon laskelman mukaan diisselillä säästää vuodessa tuon noin 500€... mutta sitten jos ruvetaan kunnolla laskemaan niin tuollainen -98 mallinen 300tkm ajettu td escortti maksaa ehkä sen 3000euroa, kun taas minä ostin tuon mun suht hyvä kuntoisen työmatka sierrani 500eurolla. Niin silloinhan minä saan ajaa ensiksi tuolla sierralla jotain 4-5 vuotta ennenkuin diisselistä tulisi säästöä  Tuossa vaiheessa kuitenkin molemmat autot on jo ruostuneet puhki, talvisin tielle kylvettävän suolan ansiosta, joten taas menee autot vaihtoon ja taas on valittavana (koriltaan samankuntoiset) halvempi bensa auto ja kalliimpi urpokiisseli...
  Tuossa vaiheessa kuitenkin molemmat autot on jo ruostuneet puhki, talvisin tielle kylvettävän suolan ansiosta, joten taas menee autot vaihtoon ja taas on valittavana (koriltaan samankuntoiset) halvempi bensa auto ja kalliimpi urpokiisseli...
Ja bensalla mennään, maksoi sitten mitä maksoi 8)
			
			
									
						
							 Tuossa vaiheessa kuitenkin molemmat autot on jo ruostuneet puhki, talvisin tielle kylvettävän suolan ansiosta, joten taas menee autot vaihtoon ja taas on valittavana (koriltaan samankuntoiset) halvempi bensa auto ja kalliimpi urpokiisseli...
  Tuossa vaiheessa kuitenkin molemmat autot on jo ruostuneet puhki, talvisin tielle kylvettävän suolan ansiosta, joten taas menee autot vaihtoon ja taas on valittavana (koriltaan samankuntoiset) halvempi bensa auto ja kalliimpi urpokiisseli...Ja bensalla mennään, maksoi sitten mitä maksoi 8)
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
			
						http://riesa20.urli.net/


