Escort Rs2000 vuos 92

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Guido
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Syys 2005 11:26

Escort Rs2000 vuos 92

Viesti Kirjoittaja Guido »

92v Rs2000 Semmoinen ongelma olis et autos on päästöt sekaisin, edellinen omistaja vissi säätänyt jotain. Moottori on kait 95 vuos mallisesta siinä. Venttiili kopas on kampiakselin tunnistin mut siinä ei ole mitä kiinni.Vaikutaks se päästöihiin jotenkin?Ford merkkiliikkessä ei saa ne autoa kuntoon.Käy jotenkin liian rikkaalla.Osaako joku autta?
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Mitä niissä päästöissä on vikana?
Hc, Co, CO² vai mitä?
Guido
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Syys 2005 11:26

Viesti Kirjoittaja Guido »

lalli69 kirjoitti:Mitä niissä päästöissä on vikana?
Hc, Co, CO² vai mitä?
Lamda arvo on siinä rajalla 1,02 . mut Co 0,74 saa olla 0,50 ja Hc 145 saa olla 100
Guido
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Syys 2005 11:26

Viesti Kirjoittaja Guido »

lalli69 kirjoitti:Mitä niissä päästöissä on vikana?
Hc, Co, CO² vai mitä?
Co on tyhjäkäynnillä ihan ok 0,12 ja yli 2000kierrosta oli se 0,74
Hc on tssa tyhjäkäynnillä 145 ja yli 2000kierrosta niin 77

elikkä mä en tajua mikä vois olla syy siihen
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jos siellä ei asentotunnistinta ole, eihän se auto käy edes, tuskinpa se asentotunnistin venakopassa olisi muutenkaan kiinni.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Guido
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Syys 2005 11:26

Viesti Kirjoittaja Guido »

Sultzi kirjoitti:Jos siellä ei asentotunnistinta ole, eihän se auto käy edes, tuskinpa se asentotunnistin venakopassa olisi muutenkaan kiinni.
se tunnistin on siinä venttiili kopas kiin, mut ei ole kytketty mitään, Fordillakin ne ihmetteli sitä. Ihme sakkia Fordilla kun ei asentajat tiennyt mikä tarkoitus sillä on ja mikä liitin se edes oli.

Co2 oli 14,79 ja o2 oli 0,66 ja kierrosta 2000 oli 1 ja sai olla 5
Guido
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Syys 2005 11:26

Viesti Kirjoittaja Guido »

Sultzi kirjoitti:Jos siellä ei asentotunnistinta ole, eihän se auto käy edes, tuskinpa se asentotunnistin venakopassa olisi muutenkaan kiinni.
Joissain malleissa on vaan tulppa siinä joissan ei mitään ja mul on siel liitin mis ei ole mitään kiinni. En tiedä tarkalleen mikä vuosmallisesta se kone on.
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Vaihtoko ne tulpat siellä fordilla? Tuohon voisi auttaa niiden vaihto, putsarin vaihto, sekä erilaisten antureiden puhdistus.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Ei se ole kammen tunnisti, ehkä nokan, mutta sekin on yleensä kannessa. Kammen tunnistin on lohkon takaosassa vanhemmissa malleissa ja jakopäässä uudemmissa. :roll:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Asettuuko ne arvot ollenkaan kun kierroksia antaa hieman mitatessa ?
Guido
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Syys 2005 11:26

Viesti Kirjoittaja Guido »

Jaakko85 kirjoitti:Asettuuko ne arvot ollenkaan kun kierroksia antaa hieman mitatessa ?
Jep ne menee just hikisesti kohalleen kun kierroksia antaa. Tyhjäkäynnillä taas sit ihan pieles.
Guido
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Syys 2005 11:26

Viesti Kirjoittaja Guido »

Monteonisti kirjoitti:Ei se ole kammen tunnisti, ehkä nokan, mutta sekin on yleensä kannessa. Kammen tunnistin on lohkon takaosassa vanhemmissa malleissa ja jakopäässä uudemmissa. :roll:
Juu tais olla nokan tunnistin, ihmetyttä vaan et ei ole kytketty
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

No joko olet vaihtanut tulpat ? Vähän jengaa koneelle sitten Sinolia tankkiin reiluhkosti, niin jos se siitä ? Tietenkin jos mieltä vaivaa niin sitten yrittää selvittää mistä se johtuu.
Guido
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Syys 2005 11:26

Viesti Kirjoittaja Guido »

Jaakko85 kirjoitti:No joko olet vaihtanut tulpat ? Vähän jengaa koneelle sitten Sinolia tankkiin reiluhkosti, niin jos se siitä ? Tietenkin jos mieltä vaivaa niin sitten yrittää selvittää mistä se johtuu.
tulpat on jo vaihettu noin kuukaus sitten
SamiH
Viestit: 65
Liittynyt: 14 Huhti 2005 20:26
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja SamiH »

Jaakko85 kirjoitti:No joko olet vaihtanut tulpat ? Vähän jengaa koneelle sitten Sinolia tankkiin reiluhkosti, niin jos se siitä ? Tietenkin jos mieltä vaivaa niin sitten yrittää selvittää mistä se johtuu.
Mikä on reiluhkosti sinolia esim. 40 litraan :?:
http://www.speedparty.com
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

SamiH kirjoitti: Mikä on reiluhkosti sinolia esim. 40 litraan :?:
Sillon voi joutua jo aika reilusti laittamaan että vaikuttaa.

Jos joku kymmenen litraa tankissa bensaa niin 0.5-1litra on varmaan aika sopiva määrä. Eikö tämäkin ole aika vanha kikka ?
Guido
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Syys 2005 11:26

Viesti Kirjoittaja Guido »

Jaakko85 kirjoitti: Sillon voi joutua jo aika reilusti laittamaan että vaikuttaa.

Jos joku kymmenen litraa tankissa bensaa niin 0.5-1litra on varmaan aika sopiva määrä. Eikö tämäkin ole aika vanha kikka ?
Pistin uuden katin ja marteliuksen putkiston johan rupes arvot olemaan kohillaan ja viel pirun hyvät
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Noniin hyvä että tuli kuntoon ilman vippaskonsteja. Eipä tullu kyllä mieleen että katalysaattori ois paskana tai putki vuotava :roll:
Vastaa Viestiin