sierran peräöljyn vaihto?
sierran peräöljyn vaihto?
saakos tosta perästä mitenkään valutettua öljyjä pois kun ei ainakaan äkkiä vilkaistuna tuntunu sitä öljyroppua löytyvän? mitenkäs ton öljyntäyttöropun sais pois kun se on aika pirun tiukalla ja kantakin alkaa olee nylppääntyny. pitäiskö vaan hitsata joku pultti siihen kiinni vai mitenkä?
mitenkä paljon muuten perässä pitää olla ''väljää''? et alkaako perä vetämään jo viimeisiään kun kardaanista käännellessä siinä on selvä klappi.ehkä noin sentinverran sitä voi pyöritellä.
mitenkä paljon muuten perässä pitää olla ''väljää''? et alkaako perä vetämään jo viimeisiään kun kardaanista käännellessä siinä on selvä klappi.ehkä noin sentinverran sitä voi pyöritellä.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
imurilla kai ne pitää pois ottaa..
helpoimmalla pääsee kyllä kun vie johonkin öljynvaihto-firmaan.
litra pari peräöljyä ei niin paljoa maksa..työ ainakin meilläpäin jonkun vitosen.
jos siellä auton alla touhuat niin kato missä kunnossa sen perän huohotin on.
eikä se sentin klappi niin paha ole vielä,itellä oli varmaan 5cm
ja se alko vedellä viimeisiään..kamala ajettava hiljasella vauhdilla..
helpoimmalla pääsee kyllä kun vie johonkin öljynvaihto-firmaan.
litra pari peräöljyä ei niin paljoa maksa..työ ainakin meilläpäin jonkun vitosen.
jos siellä auton alla touhuat niin kato missä kunnossa sen perän huohotin on.
eikä se sentin klappi niin paha ole vielä,itellä oli varmaan 5cm

ja se alko vedellä viimeisiään..kamala ajettava hiljasella vauhdilla..
ei sieltä mitään junia t...
sierran
Jep jep. Proppu rautaa ja peräkoppa alumiiniä sitten vähän tiesuolaa ja vettä niin saattaapi olla jumissa.
Eiku sopiva pultti proppuun ja MIG-llä kiinni. Proppu saa sopivan lämpöpiikin ja aukenee herkästi.
Ostin tossa just halpahallista sellasen käsikäyttösen öljyn imulaitteen. Pumppu jossa on kaksi letkua, toinen imee ja toinen työntää pihalle. Ei maksanu montaa euroa.
Joskus tuli tehtyä nuita puottoreikiä itte. Poralla reikä vaan koppaan sopivaan kohtaan siihen kierre ja kartio proppu tukkeeksi.
Eiku sopiva pultti proppuun ja MIG-llä kiinni. Proppu saa sopivan lämpöpiikin ja aukenee herkästi.
Ostin tossa just halpahallista sellasen käsikäyttösen öljyn imulaitteen. Pumppu jossa on kaksi letkua, toinen imee ja toinen työntää pihalle. Ei maksanu montaa euroa.
Joskus tuli tehtyä nuita puottoreikiä itte. Poralla reikä vaan koppaan sopivaan kohtaan siihen kierre ja kartio proppu tukkeeksi.
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
tuo vaatin jo ''vähän'' aikaa ja kärsivällisyyttäcossu2 kirjoitti:Vaihtoon löytyy jokasen tallista myös helppo laite, eli tippakannu.
Ruuvaa säiliön irti ja laittaa letkun siihen tappiin ja letku perään sisään.
Sitten vaan pumputipumputi![]()
Toimii myös vaihdelaatikossa, ja myös täyttöön hyvä

- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
vai onko toi ropun irrotus kaiken vaivan arvoista, et kuinka suurella todennäköisyydellä sinne perään pitäs vaihtaa/lisätä öljyä?evolution kirjoitti:itte oon tehny 230v moottorin pyörittämään sellaista pientä pumppu ja siitä letku perään niin johan lähtee.
toi roppu on kyllä aina aivan helvetin hyvin kiinni, itte olen ainakin melkeen aina maalannu sen ropun kaasupillillä punaiseks
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
miltäskohin se huohottaa, kun en sitäkään muista tuossa nähneeni(enkä kyllä oo tajunnu ettiäkkään). ja mitä sille kannattaa tehä, tai et mitenkä se kannatta puhistaa/tarkistaa?janzamar kirjoitti:sehän riippuu kauanko aikoo autoa pitää,hyvä nekin on vaihtaa harvakseltaan,ja kattoa huohotinkin sillon tällön,että pysyy auki.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
akselin päällä jossain on sellainen pieni nysä..
jonka päällä on joku "hattu".
ontto pultti joka on sahattu vähän niinkuin neljään osaan..ei sen kummempi.
päästää paineet pihalle vaan jos peräöljyt lämpenee kovin..
vai miten se nyt sierrassa sijaitsikaan kun on ne vetarit..
jonka päällä on joku "hattu".
ontto pultti joka on sahattu vähän niinkuin neljään osaan..ei sen kummempi.
päästää paineet pihalle vaan jos peräöljyt lämpenee kovin..
vai miten se nyt sierrassa sijaitsikaan kun on ne vetarit..
ei sieltä mitään junia t...
Peräöljyn vaihto se on mukavaa puuhaa. Proput jumissa ja ahtaassa paikassa auton alla äheltää letkujen ja pönttöjen kanssa, Aaaah!
Mä olen valutellut vanhat öljyt kopan tiivisteen välistä, pultteja hieman löysäten. Joskus riittää että ottaa kopan alimman pultin pois ja öljyt valuu sieltä ulos.
ENNENKUIN öljyjä valuttaa ulos, pitää varmistaa että saa sen täyttöpropun auki!
Joskus kokeilin nylkyttää uusia öljyjä sisään tippa/voitelukannulla ja siinä hommassa meni ikä ja terveys. Seuraava versio oli sitten letku öljypurkin korkkiin ja auton alle puristelemaan. Oli kädet ja niska kipeenä seuraavat 2 viikkoa.
Viimeisin versio täyttösysteemistä oli oikea unelma. Öljypurkin kanteen kun poraa myös renkaan venttiilin, niin saa pyörän pumpulla paineistettua purkin ja öljyt soljuu itsestään letkua pitkin perään. Mukava katsella kun paine tekee työn puolestasi 8)
Ja se öljyletku pitää tulla korkista läpi lähes purkin pohjaan asti. Letku saa mielellään olla reilunkokoinen, että paksukin öljy siirtyy.
muutama kuva:
http://photobucket.com/albums/b259/20m/muuta/
Mä olen valutellut vanhat öljyt kopan tiivisteen välistä, pultteja hieman löysäten. Joskus riittää että ottaa kopan alimman pultin pois ja öljyt valuu sieltä ulos.
ENNENKUIN öljyjä valuttaa ulos, pitää varmistaa että saa sen täyttöpropun auki!
Joskus kokeilin nylkyttää uusia öljyjä sisään tippa/voitelukannulla ja siinä hommassa meni ikä ja terveys. Seuraava versio oli sitten letku öljypurkin korkkiin ja auton alle puristelemaan. Oli kädet ja niska kipeenä seuraavat 2 viikkoa.
Viimeisin versio täyttösysteemistä oli oikea unelma. Öljypurkin kanteen kun poraa myös renkaan venttiilin, niin saa pyörän pumpulla paineistettua purkin ja öljyt soljuu itsestään letkua pitkin perään. Mukava katsella kun paine tekee työn puolestasi 8)
Ja se öljyletku pitää tulla korkista läpi lähes purkin pohjaan asti. Letku saa mielellään olla reilunkokoinen, että paksukin öljy siirtyy.
muutama kuva:
http://photobucket.com/albums/b259/20m/muuta/
Taunus 20M 5d turnier 1965
vois olla ihan jees ratkasu...
mutta mitäs öljyjä sinne perään sitte pitäs laitella? ku kitkalukko on, niin eikai sinne tavan öljyjä laiteta?
nyt ei satu korjausopasta olemaan käsillä...
yks paikkakunnan sierramies kerto juttuu, että oli vaihtanu normi peräöljyt talveks, niin ei ollu kitkalukko toiminu ollenkaan ja sitte vaihto toisenlaiset öljyt niin rupes pitämään...
eli pitäskö mennä voorti-liikkeeseen kyselemään peräöljyjä?
mutta mitäs öljyjä sinne perään sitte pitäs laitella? ku kitkalukko on, niin eikai sinne tavan öljyjä laiteta?
nyt ei satu korjausopasta olemaan käsillä...
yks paikkakunnan sierramies kerto juttuu, että oli vaihtanu normi peräöljyt talveks, niin ei ollu kitkalukko toiminu ollenkaan ja sitte vaihto toisenlaiset öljyt niin rupes pitämään...
eli pitäskö mennä voorti-liikkeeseen kyselemään peräöljyjä?
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
juu, pitää kävästä kyselemässä sitte ku on kukkarossa riittävästi rahaa. 

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
kitkalukkoon käy ihan normi 75w-90 SHC ilman mitään lisä aineita jolloin lukko pitää paremmin, sen lisäaineen tarkoitus on siellä perässä ainoastaan lisätä lukon luistoa.
jos haluaa ruveta oikein tarkaksi niin silloin SHC LS ja lukko rupeaa luistamaan enemmän.
osa varmasti käyttäytyy juuri noin että homma lakkaa toimimasta.
tossa omassa sierrassa oli alkuun normi SHC terästettynä sillä Fordin kärpän raadon hajuisella lisäaineella ja lukko toimi miten toimi ei kuitenkaan mielestäni niin kuin piti. öljyt vaihdoin ihan pelkkään SHC:hen ilman lisäsotkuja ja nyt on suurin piirtein 100% lukko, paljaalla asfaltilla se antaa ainoastaan periksi kun vekslaa autoa(parkki ruutuun) hiukan kun antaa kaasua että ahdot nousee niin se nappaa saman tien piukaksi
jos haluaa ruveta oikein tarkaksi niin silloin SHC LS ja lukko rupeaa luistamaan enemmän.
niitä normi öljyjäkin on montaa sorttiaks paikkakunnan sierramies kerto juttuu, että oli vaihtanu normi peräöljyt talveks, niin ei ollu kitkalukko toiminu ollenkaan ja sitte vaihto toisenlaiset öljyt niin rupes pitämään...

tossa omassa sierrassa oli alkuun normi SHC terästettynä sillä Fordin kärpän raadon hajuisella lisäaineella ja lukko toimi miten toimi ei kuitenkaan mielestäni niin kuin piti. öljyt vaihdoin ihan pelkkään SHC:hen ilman lisäsotkuja ja nyt on suurin piirtein 100% lukko, paljaalla asfaltilla se antaa ainoastaan periksi kun vekslaa autoa(parkki ruutuun) hiukan kun antaa kaasua että ahdot nousee niin se nappaa saman tien piukaksi
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
jaa, no hyvä tietää tuokin.
kiitos tiedosta.

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Tietysti kierteet rasvataan ennen takasin ruuvaamista, mutta ei välttämättä kuparirasvalla, koska en semmosta omista...ei muuta rasvaa satu olemaan ku laakerirasvaa. 

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92