Esko ei käy hyvin kylmänä.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Teukka
Viestit: 10
Liittynyt: 27 Helmi 2005 15:17
Paikkakunta: Imatra

Esko ei käy hyvin kylmänä.

Viesti Kirjoittaja Teukka »

Elikkäs tämä 84 esko CVH koneella ei käy kunnolla kylmänä,silleen kun painaa kaasua kylmänä ni vaan turruttaa putken päässä ja pätkii,eikä anna kaasua antaa ja tyhjäkäyntikin vaeltelee.Mutta lämpinä toimii aivan normaalisti.Imuilma on ohjattu pakosarjasta.Onkohan se tuosta vee vee kaasarista kiii?..Automaattiryypystä?Tai Ehkä kosteutta mutta ei toimi es sillo kun paikat on kuivattu ja sumutettu crc:tä..Uudet tulpat,kansi ja pyörijä on :?

Ei huudeta otsikossa. -yp-
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Ryyppyä kaipaa, olet kait opettanut juopoksi? :D
Teukka
Viestit: 10
Liittynyt: 27 Helmi 2005 15:17
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Teukka »

Mikähän tuossa automaattiryypyssä menee?Lanka?Eli pitääkä vaihtaa koko mötikkä vai vaijeri tilalle,Nii kaasari oli se vv..
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Siellä on sellanen kierrejousi.. kokeile ensin kun auto on kylmä liikuttaa sitä venttiilin läppää.. että jos se on vain vähän jumittanu sinne jonnekkin..ja ase öljyä koneistoon, voi olla että silläkin korjaantuu..

jousenkuolleentuneisuus voi olla myös toinen vaihtoehto.. mutta kuullemma kun heittää öljyyn likoomaan sen jousen niin voi palauttaa elämän siihenkin.. en tiedä miten toimii, näin olen vain kuullut

mutta jos sä menet aukasemaan sen kierrejousen "kellon" niin muista sitten kierittää se jousi oikealle tiukkuudelle.. eli ei tappiin saakka vain sellatti sopivasti että on vähän löysääkin siinä..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Juu sillä jousen kireydellä pystyy muuttamaan sitä kuinka kylmänä heittää ryypyn päälle ja miten lämpösena ottaa pois. Eli älytön kokeileminen jos ei tiedä missä on ollut
Teukka
Viestit: 10
Liittynyt: 27 Helmi 2005 15:17
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Teukka »

Mutta onko se varmasti tossa ryypyssä, kun ainakin äänen perusteella ryyppy on päällä ja lähtee pois,voiko olla niin paljon metässä ?Kun auto ollu johdon päässä niin toimii ihan normaalisti..eli eiku säätämään.. :?:
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Eli nyt kuulostaa siltä,että siellä on
ryyppy päällä liiankin hyvin.
VV-kaasarissa jos on vähänkään ilmavuotoja
niin tapahtuu juuri tuollaista.
Alipaine on yksi ratkaiseva tekijä
imun toiminnassa,se nimittäin
ohjaa pientä "mäntää"joka pyrkii
vetämään imua pois päältä.
Jos vuotoja,niin ryyppy makaa
päällä liian kauan ja liian paljon.

Kokenut olen juuri saman onkelman,
kato ensin onko kaasarissa kaikki
pienet "lommit"paikallaan,ei
sais löytyä ylimääräisiä reikiä.
Vastaa Viestiin