Uusi Kuga mk3 2020
-
Kuningastonttu
- Viestit: 33
- Liittynyt: 02 Loka 2022 09:26
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Miten muilla tuo ilmastoinninkompressori toiminut?
Minulle on nyt kahdesti vaihdettu takuuseen uusi kompressori ja edelleen kovassa rasituksessa vinkuu tai vonkuu kovasti. Erityisesti sen huomaa kun auto ei moottoria käytä. Parhaiten huomaa jos auto ollut auringossa päivän ja lähtee ajelemaan, asettaa pyynniksi vaikka +21 niin ilmastointi on käytännössä täysillä.
Semmonen meteli lähtee tuosta että melkein hävettää käynnistää autoa pihassa. Hetken kun ajelee niin meteli vaimenee, tietysti sitä mukaa kun kabiini viilenee. Mutta suurin äänihaitta tulee parin ensimmäisen minuutin aikana käynnistyksestä.
Minulle on nyt kahdesti vaihdettu takuuseen uusi kompressori ja edelleen kovassa rasituksessa vinkuu tai vonkuu kovasti. Erityisesti sen huomaa kun auto ei moottoria käytä. Parhaiten huomaa jos auto ollut auringossa päivän ja lähtee ajelemaan, asettaa pyynniksi vaikka +21 niin ilmastointi on käytännössä täysillä.
Semmonen meteli lähtee tuosta että melkein hävettää käynnistää autoa pihassa. Hetken kun ajelee niin meteli vaimenee, tietysti sitä mukaa kun kabiini viilenee. Mutta suurin äänihaitta tulee parin ensimmäisen minuutin aikana käynnistyksestä.
Kuga 2022 2,5 PHEV Titanium
Focus 2019 1,0 Titanium STW
Focus 2015 1,0 Trend Hatchback
Focus 2006 1,6 Trend Hatchback
Focus 2000 1,6 Trend Hatchback
Mondeo 1997 1,8i CLX STW
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Minusta tämä kuulostaa ihan normaalilta Kugan kompuralta. Ainakin omani on pitänyt uudesta asti melkoisen kovan metelin kesähelteillä kun pyörii maksimiteholla. Siitä sitten rauhoittuu ja hiljenee vähitellen. Uudesta saakka ollut tuollainen. Youtube videoiden perusteella ihan normaalia, vaikka toki ärsyttävä ääni.Kuningastonttu kirjoitti: 30 Touko 2026 17:59 Miten muilla tuo ilmastoinninkompressori toiminut?
Minulle on nyt kahdesti vaihdettu takuuseen uusi kompressori ja edelleen kovassa rasituksessa vinkuu tai vonkuu kovasti. Erityisesti sen huomaa kun auto ei moottoria käytä. Parhaiten huomaa jos auto ollut auringossa päivän ja lähtee ajelemaan, asettaa pyynniksi vaikka +21 niin ilmastointi on käytännössä täysillä.
Semmonen meteli lähtee tuosta että melkein hävettää käynnistää autoa pihassa. Hetken kun ajelee niin meteli vaimenee, tietysti sitä mukaa kun kabiini viilenee. Mutta suurin äänihaitta tulee parin ensimmäisen minuutin aikana käynnistyksestä.
Kuga PHEV
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Itselläni ei ole tuo handsfree takakontin avaus toiminut missään kohtaa. Fiksumpana olisin varmaan mennyt asiasta valittamaan vielä kun takuu oli voimassa, mutta rehellisyyden nimissähän tuo on aikasen pieni asia joten se vain jäi.. ja kun en ole aivan varma onko käyttäjävika vai autossa.
Kun tuossa on se sähkötoiminen vetokoukku, niin ilmeisesti anturat on takana hieman keskeltä sivussa molemmin puolin, joiden pitäisi tunnistaa jalan liike? Onko se liike nyt siis jalka eteen ja taakse, ja sitten pitäisi aueta? Vai sivusuunnassa?
Ja onko jossain jotain asetusta, joka tuota säätää? Itse en ole löytänyt mitään. Kaukosäätimen nappula sekä ohjaamon nappula toimivat molemmat avaamaan ja sulkemaan tuota luukkua. Pitää sulakkeet tutkia, ilmeisesti sulake 11 ohjaamon puolella olisi se, joka tuota handsfreeominaisuutta ohjaa. Ilmeisesti ei muuta funktiota sillä olekkaan.
Kun tuossa on se sähkötoiminen vetokoukku, niin ilmeisesti anturat on takana hieman keskeltä sivussa molemmin puolin, joiden pitäisi tunnistaa jalan liike? Onko se liike nyt siis jalka eteen ja taakse, ja sitten pitäisi aueta? Vai sivusuunnassa?
Ja onko jossain jotain asetusta, joka tuota säätää? Itse en ole löytänyt mitään. Kaukosäätimen nappula sekä ohjaamon nappula toimivat molemmat avaamaan ja sulkemaan tuota luukkua. Pitää sulakkeet tutkia, ilmeisesti sulake 11 ohjaamon puolella olisi se, joka tuota handsfreeominaisuutta ohjaa. Ilmeisesti ei muuta funktiota sillä olekkaan.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Hansfree takaluukku aukeaa minulla kun jalan laittaa pakoputken sisäreunan kohdalta auton alle. Näytän sinne jalkaa jolloin luukku aukeaa, minullakin on vetokoukku. Focuksessa tuota korjattiin puolen kymmentä kertaa kun lopetti itsestään toiminnan, tässä Kugassa on toiminut moitteetta sen reilun vuoden mitä minulla on ollut. Sanoisin kyllä että handsfree takaluukussa on vikaa jos jalan liikkeitä pitää alkaa erikseen miettimään.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Kun aikanaan meidän autoa liikkeestä haettiin, myyjä kertoi että ainakin siinä vaiheessa noita on tullut tehtaalta komponenttipulasta johtuen kahdella sortilla vaikka auto olisikin myyty koivella aukeavana. Toisissa oli automaattinen luukku ja toisessa ei ollut. Eivät kuulemma liikkeessäkään ennen kokeilemista tienneet sattuiko autossa automaattinen luukku olemaan vai ei. Onneksi meillä oli, muuten olisi mennyt auton luovutus hieman kulmikkaaksi, auto kun oli ostettu koivella toimivana.
Kuga PHEV Vignale -23
Volvo S60 eFlexFuel -05
Volvo S60 eFlexFuel -05
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Joo ei tarvitse miettiä missä jalkaa puskurin alla käyttää.
Mutta on toiminut kohta 2v kuin junan vessa ei ongelmia.
Focuksessa oli välillä toiminta häiriöitä ja tuulella ei halunnut aina sulkeutua.
Molemmissa oli koukku.
Mutta on toiminut kohta 2v kuin junan vessa ei ongelmia.
Focuksessa oli välillä toiminta häiriöitä ja tuulella ei halunnut aina sulkeutua.
Molemmissa oli koukku.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Kiinnostaisi tietää onko, onko ihmiset reklamoineet Fordia tästä takaisin kutsusta 25SC4? Itse olen tehnyt reklamaation ja olen tähän mennessä hyvin pettynyt Fordin vastaanottoon.Teppu kirjoitti: 05 Maalis 2026 08:22 Ei ollut itselle kirjettä tullut mutta tänään ilmestyi FordPass sovellukseen avoin kampanja:
Ford Kuga PHEV -korkeajänniteakun turvallisuustakaisinveto
Ford on tunnistanut mahdollisen ongelman korkeajänniteakussa joissakin Kuga-plug-in-hybrideissä, mikä on johtanut Field Service Action (FSA) -huoltotoimenpiteeseen 25SC4. Rajoita riskien pienentämiseksi ajoneuvosi korkeajänniteakun lataus 80 %:iin ja käytä vain oletussähköajoneuvotilassa. Ford työskentelee korjauksen löytämiseksi, ja odotettu ajankohta on vuoden 2026 puolivälissä.
Valitse kysymys alla olevista vaihtoehdoista löytääksesi vastauksen tavallisiin tätä takaisinvetoa koskeviin kyselyihin.
Jotenkin luulin että tämä kampanja koski vain ennen faceliftiä olevia Kugia mutta väärin meni. Itsellä 2.5 PHEV 243hv FWD CVT ST-Line X 2024.
Ensimmäinen vastaus tuli puhelimitse n. 3 viikkoa reklamaation lähettämisen jälkeen. Sen sisältö oli että voit hakea 100 € hyvitystä. Aivan naurettava. Toisen vastauksen sain sen jälkeen, kun olin kuluttajaneuvontaan yhteydessä ja kerroin, että johto ei vastaa reklamaatiooni. Vastauksen sisältö oli pahoittelua ja että Fordilta on tulossa ohjelmistokorjaus tähän heinäkuun aikana.
Mietin vaan, miten tähän saataisiin enemmän "voimaa" taakse?
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Reklamoin tästä Fordia ja sain tuon pienen rahallisen hyvityksen sekä arvion että kesän aikana mietitään ratkaisua ongelmaan. Veikkaan kyllä vahvasti että kesä menee mutta asian tiimoilta ei ratkaisua synny. Kuinkahan säntillisesti ihmiset noudattaa tuota 80% latausrajaa. Minulla on viime viikkoina Ford Pass ollut sekaisin eikä näytä auton sijaintia jolloin nuo sovelluksessa asetetut latausrajatkaan ei aina toimi vaan vetää akun täyteen. Autosta saa kyllä asetettua myös latausrajan mutta ei sitä aina muista kun on vierailemassa uudella laturilla.