Nyt on vaikeeta. Potilas 2.0 duratorq eli diesel . Jakopään ketjun vaihto menossa , kampilukittu, nokat ja syöttöpumppu lukittu , kaikki ok .. Mutta kun pyöritettiin
Ford 2.0 duratorq jakoketjun vaihto
Ford 2.0 duratorq jakoketjun vaihto
Nyt on vaikeeta. Potilas 2.0 duratorq eli diesel . Jakopään ketjun vaihto menossa , kampilukittu, nokat ja syöttöpumppu lukittu , kaikki ok .. Mutta kun pyöritettiin
Re: Ford 2.0 duratorq jakoketjun vaihto
Onko vauhtipyörä lukittu kampiakselin asentoanturin reiästä? Siis manuaalivaihteinen auto.jukka.2 kirjoitti: 01 Joulu 2025 17:00![]()
Nyt on vaikeeta. Potilas 2.0 duratorq eli diesel . Jakopään ketjun vaihto menossa , kampilukittu, nokat ja syöttöpumppu lukittu , kaikki ok .. Mutta kun pyöritettiin. Kone pyörii vain 10 astetta ja jumiin , eli onko kellään tietoa mitä meni pieleen— Onko mahdollista , kun luin huoltokirjaa vaihdettu kaksoismassa kytkin , menny väärällä mallilla olevan kytkin sarja kiinni paikassa Voikka, Etelä-Suomen Lääni, Finland.
Re: Ford 2.0 duratorq jakoketjun vaihto
on , nyt ajatttelen onko niissä eroja lukituspaikoilla , ja manuaalivaihteinen
Re: Ford 2.0 duratorq jakoketjun vaihto
Tai yksi venttiili on vääntynyt ja jumittunut auki - johon siis mäntä törmää. Kävikö kone ennen ketjun vaihtoa?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Ford 2.0 duratorq jakoketjun vaihto
Ei sillä eroa ole, varmistaa vaan että se lukitus on siinä vauhtipyörällä olevassa kampiakselin tunnistinkehän ainoassa suuremmassa aukossa. Automaatissa kampiakselin asentoanturin reikään tulee ajoitustappi.jukka.2 kirjoitti: 02 Joulu 2025 07:48 on , nyt ajatttelen onko niissä eroja lukituspaikoilla , ja manuaalivaihteinen
Jos on niin silloin ajoitus on kampiakselilla kohdallaan.
Nokka-akseleille muistaakseni on kannen reikiin työnnettävät tapit ajoitusmerkkinä. Eikä mikään ole liikkunut kun vanhaa ketjua on purettu...?