Ford 2.0 duratorq jakoketjun vaihto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jukka.2
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Joulu 2025 16:55

Ford 2.0 duratorq jakoketjun vaihto

Viesti Kirjoittaja jukka.2 »

:ford:

Nyt on vaikeeta. Potilas 2.0 duratorq eli diesel . Jakopään ketjun vaihto menossa , kampilukittu, nokat ja syöttöpumppu lukittu , kaikki ok .. Mutta kun pyöritettiin :shock: . Kone pyörii vain 10 astetta ja jumiin , eli onko kellään tietoa mitä meni pieleen— Onko mahdollista , kun luin huoltokirjaa vaihdettu kaksoismassa kytkin , menny väärällä mallilla olevan kytkin sarja kiinni paikassa Voikka, Etelä-Suomen Lääni, Finland.
Mk3Mondeo
Viestit: 1113
Liittynyt: 22 Maalis 2018 17:12

Re: Ford 2.0 duratorq jakoketjun vaihto

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

jukka.2 kirjoitti: 01 Joulu 2025 17:00 :ford:

Nyt on vaikeeta. Potilas 2.0 duratorq eli diesel . Jakopään ketjun vaihto menossa , kampilukittu, nokat ja syöttöpumppu lukittu , kaikki ok .. Mutta kun pyöritettiin :shock: . Kone pyörii vain 10 astetta ja jumiin , eli onko kellään tietoa mitä meni pieleen— Onko mahdollista , kun luin huoltokirjaa vaihdettu kaksoismassa kytkin , menny väärällä mallilla olevan kytkin sarja kiinni paikassa Voikka, Etelä-Suomen Lääni, Finland.
Onko vauhtipyörä lukittu kampiakselin asentoanturin reiästä? Siis manuaalivaihteinen auto.
jukka.2
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Joulu 2025 16:55

Re: Ford 2.0 duratorq jakoketjun vaihto

Viesti Kirjoittaja jukka.2 »

on , nyt ajatttelen onko niissä eroja lukituspaikoilla , ja manuaalivaihteinen
yritäedes
Viestit: 2623
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Ford 2.0 duratorq jakoketjun vaihto

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Tai yksi venttiili on vääntynyt ja jumittunut auki - johon siis mäntä törmää. Kävikö kone ennen ketjun vaihtoa?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mk3Mondeo
Viestit: 1113
Liittynyt: 22 Maalis 2018 17:12

Re: Ford 2.0 duratorq jakoketjun vaihto

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

jukka.2 kirjoitti: 02 Joulu 2025 07:48 on , nyt ajatttelen onko niissä eroja lukituspaikoilla , ja manuaalivaihteinen
Ei sillä eroa ole, varmistaa vaan että se lukitus on siinä vauhtipyörällä olevassa kampiakselin tunnistinkehän ainoassa suuremmassa aukossa. Automaatissa kampiakselin asentoanturin reikään tulee ajoitustappi.

Jos on niin silloin ajoitus on kampiakselilla kohdallaan.

Nokka-akseleille muistaakseni on kannen reikiin työnnettävät tapit ajoitusmerkkinä. Eikä mikään ole liikkunut kun vanhaa ketjua on purettu...?
Vastaa Viestiin