Escort mk4 mittareista
Escort mk4 mittareista
kertokaas mitä pitää ottaa huomioon mittaristoa vaihdettaessa kellolla olevasta kierroslukumittarilla olevaan?
Ford Escort Rs turbo s2 (ex)
1.1 bar-->218hp, 340nm
Ford Sierra doch -93
Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm
1.1 bar-->218hp, 340nm

Ford Sierra doch -93
Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm

tarkasta alkuun että onko liittimet samanlaiset...
en tiedä escoista mutta yleensä on eroja....
-esim sierrasta piti katkoo kaikki mittaristolle menevät johdot
ja laitella ne uuteen järjestykseen....niin ja uuteen liittimeen...
(ei niin vaikeeta miltä se kuulostaa)
en tiedä escoista mutta yleensä on eroja....
-esim sierrasta piti katkoo kaikki mittaristolle menevät johdot
ja laitella ne uuteen järjestykseen....niin ja uuteen liittimeen...
(ei niin vaikeeta miltä se kuulostaa)

Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
ei oo paha seurailla niitä "reittejä" siellä mittarin takana...
eli ensin originaalista ja sitte uudesta
jonka jälkeen vertailee onko eroja...
kynää ja paperia....
tietysti jos jollain on ylhäällä ne johdot.. niin onhan se helpompi..
tosin voi värit vaihdella vuosimallista riippuen...
mutta kyllä niissä joku logiikka on..(yleensä)..
eli ensin originaalista ja sitte uudesta
jonka jälkeen vertailee onko eroja...
kynää ja paperia....
tietysti jos jollain on ylhäällä ne johdot.. niin onhan se helpompi..
tosin voi värit vaihdella vuosimallista riippuen...

mutta kyllä niissä joku logiikka on..(yleensä)..

Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Mutta onhan se paljon kätevämpi katsoa kiepit mittaristosta, johon mittari on sijoitettu kätevästi lähelle nopeusmittaria. Jostain tuhkakupin yläpuolelta sitä on ärsyttävämpi katsoa. Mutta kai se on vain totuttelukysymys.Jaakko85 kirjoitti:Ei liity varsinaisesti aiheeseen, mutta eikö olisi sama laittaa erillinen kierroslukumittari, niin selviäisi ainakin helpommalla.
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Olen eri mieltä tuosta, mutta varmaan jos on siihen tottunut niin sitten. Omassa eskossa on varvikello juurikin siinä CD-soittimien jne. yläpuolisella tasolla.Paco kirjoitti:Mutta onhan se paljon kätevämpi katsoa kiepit mittaristosta, johon mittari on sijoitettu kätevästi lähelle nopeusmittaria. Jostain tuhkakupin yläpuolelta sitä on ärsyttävämpi katsoa. Mutta kai se on vain totuttelukysymys.
mittariston asentamisesta...
Joo, itse aikanani tein juuri vastaavan mittarivaihdoksen, elikkä kaikki muut piuhat sieltä löytyvät valmiina, ainoastaan puolalta pitää kiskoa kiekkamittarille johto. Ne liittimet eivät käy kuitenkaan fyysisesti yks-yhteen, vaan tarvitset samaisesta autosta sen uuteen mittaristoon tulevan leveämmän liitinkamman siis: kelloversiossa on pätkä ja pitkä kampa, kiekkamittariversiossa 2 pitkää kampaa. Joudut halkaisemaan ne kammat ja yksitellen liitin liitimeltä kytkemään ne takaisin kampoihin uuteen järjestykseen. Kannattaa merkitä lähtöjärjestys tarkoin muistiin.
Tavallinen sähkökynä on paras apuväline. Huomaa, että mm. vilkuille menee kummallekin puolelle oma johto ts. vasen/oikea pelaa erikseen toisin kuin kelloversiossa.
Itse ainakin huomasin, ettei kiekkamittari nyt niin luxuslaite ollutkaan, juuri tuon mk4 mallin kiekkamittari kun on enemmän tai vähemmän lelu jo uutena. Ajettaessa nyppylään viisari mm. "pohjaa" + eikä se erityisen tarkka ole muutenkaan. Ajettaessa esim. 3500 rpm mittari tahtoo näyttää 1500-2000 rpm. Eikä kyseessä ollut yksittäis tapaus. Taisipa olla TM:n vertailussakin maininta aikanaan, että eipä ole kaksinen laite tämä Fordin kierroslukumittari...
Tavallinen sähkökynä on paras apuväline. Huomaa, että mm. vilkuille menee kummallekin puolelle oma johto ts. vasen/oikea pelaa erikseen toisin kuin kelloversiossa.
Itse ainakin huomasin, ettei kiekkamittari nyt niin luxuslaite ollutkaan, juuri tuon mk4 mallin kiekkamittari kun on enemmän tai vähemmän lelu jo uutena. Ajettaessa nyppylään viisari mm. "pohjaa" + eikä se erityisen tarkka ole muutenkaan. Ajettaessa esim. 3500 rpm mittari tahtoo näyttää 1500-2000 rpm. Eikä kyseessä ollut yksittäis tapaus. Taisipa olla TM:n vertailussakin maininta aikanaan, että eipä ole kaksinen laite tämä Fordin kierroslukumittari...
CVH
Auto johon mittarivaihdoksen tein oli vuoden -86 Orion 1.6 CL CVH koneella ja kaasutin tekniikalla eli ihan perus auto. Kiekkamittaristo itessään oli pois varmaan jostain Laser-mallin vm. -87-88 ekkeristä, ei ihan satavarmaa muistikuvaa ei ole, mutta ekkeristä kuitenkin. Tekniikkahan Orionissa ja Escortissa istuu heittäen toisiinsa, varsinkin jos kummassakin samat varustetasot.
Joo, ja korjaus minun edelliseen viestiin, että ei sitä kampaa muistaakseni voinutkaan halkoa, vaan ne liittimet piti nyppiä äärivarovaisesti yksitellen sieltä kamman sisältä johdon suuntaisesti irti ja painaa kiinni "napsauttamalla"...kahdeksassa vuodessa kerennyt unohtua tuommoinenkin asia että miten se nyt sitten olikaan, no joko tai.
Joo, ja korjaus minun edelliseen viestiin, että ei sitä kampaa muistaakseni voinutkaan halkoa, vaan ne liittimet piti nyppiä äärivarovaisesti yksitellen sieltä kamman sisältä johdon suuntaisesti irti ja painaa kiinni "napsauttamalla"...kahdeksassa vuodessa kerennyt unohtua tuommoinenkin asia että miten se nyt sitten olikaan, no joko tai.
