xflex kirjoitti: 20 Marras 2025 18:59
Hämmentävän hyvin nämä ecoboostit pitävät hintansa. Jatkossa tarvetta vain yhdelle autolle niin piruuttani kokeilin mitä tarjotaan Kugasta ja Fiestasta. Kuga jäi, Fiesta MHEV A7 lähti. No, nyt ei ole taloudessa enää ecoboostia… Ehkä helpompi hengittää, ehkä ei.
Itseä on aina kiinnostanut ns. ”huonot” ratkaisut, varsinkin jos arvo putoaa nopeasti. 90 luvulla hankin Toyotan siaan saabin, kun jengin mielestä ne kulutti liikaa ja siksi niiden arvo putosi Toyotaa nopeammin.
1.0 ecoboost fiesta alkaa houkuttamaan jos se näkyy hankintahinnassa ja jos tulee tarve pienelle autolle.
Katselin että konehuoneessa on melkoinen sekasotku, kun mietin että tekisikö tuohon jakopään helpolla omassa tallissa. Erikoista miten 1 litranen on saatu noin ahtaasti tuohon.
Verrokkina mun edellinen auto, johon tein jakopään omassa tallissa. Muutenkin tuossa pääsi hyvin jokapaikkaan käsiksi ilman että tarvitsi hirveästi mitään purkaa edestä (oli myös auto, jonka ei pitänyt kestää mitään, mutta meni 7 vuotta/200tkm pienimmillä huoltokuluilla, mitä missään mun autossa. Ehkä Saab900 ylsi vastaavaan. AL4 vaihteistonkin piti olla huono, mutta kesti hyvin mun ajot)
Mutta 1.0 ecoboost alkaa kiinnostelemaan enemmän, jos ihmiset kokevat että noista on päästävä eroon. Onko kukaan tehnyt jakopäätä omassa tallissa?