Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
PiuhaPoikki kirjoitti: 17 Heinä 2025 09:52
Mulla taas ei tullut kuntoon huollon toimenpiteillä useammasta yrityksestä huolimatta.
Vaihdettiin modulia ja päiviteltiin softaa. Samoin säätelivät jotain lataukseen liittyviä parametrejä
Vaihdoin lopulta itse AGM-akun ja sen jälkeen on toiminut moitteetta.
Mistäs muuten ostit akun? Vartaa ei tunnu löytyvän mistään(?). Pääkaupunkiseudulla ainakaan. Motonetissä Exiden akkuja. Noista kokemuksia? Pitänyt jo jokusen kuukauden vaihtaa akku, mutta ei ole saanut edes lomalla aikaiseksi Pakko ennen viileitä kelejä tehdä kuitenkin..
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Fixu kirjoitti: 19 Heinä 2025 13:43
Mistäs muuten ostit akun? Vartaa ei tunnu löytyvän mistään(?). Pääkaupunkiseudulla ainakaan. Motonetissä Exiden akkuja. Noista kokemuksia? Pitänyt jo jokusen kuukauden vaihtaa akku, mutta ei ole saanut edes lomalla aikaiseksi Pakko ennen viileitä kelejä tehdä kuitenkin..
Kärkkäiseltä ostin kun oli silloin ainoa paikka missä Vartan E39 oli hyllyssä.
Nythän se näyttää korvautuneen A7 mallilla.
Onko foorumilaisilla kokemuksia mk4 ST focuksista? Miettinyt auton vaihtoa sellaiseen. MK3 RS:ssä oli ainakin kansipahvivikoja, onko näissä ST:ssä niitä vielä?
Tuli haettua Jyväskylän Käyttöautosta vuoden 2020 farmari Focus, 2.0 Ecoblue ja 150tkm mittarissa. Värinä magnetic grey. Saattoi kuulemma olla jonkun klubilaisen entinen, ja moitteettomasta huoltohistoriasta päätellen voi sitä hyvin ollakin Asiallinen peli ollut näin vajaa 1000km ajosuoritteen perusteella.
Tässä on jo täysin sähköinen huoltokirja. Saakos tuohon tehtyä millään keinoin itse merkintöjä? Kattelin että englanninkieliselle ford.com sivustolle kirjautumalla saisin sinne tehtyä itsekin merkintöjä kyllä. Mutta suomen ford.fi variantilla tai Ford Pass sovelluksella ei onnistu, sieltä näkyy vain vanhat liikkeen tekemät merkinnät. Tuon englanninkielisen ford.com kautta saisi varmaan tehtyä merkinnän kyllä, mutta se tuskin näkyis sitten suomenkielisellä sivulla tai Ford Passissa, koska kyseisellä sivulla ei näy suomessa tehtyjä merkintöjä ollenkaan.
ässäpellot kirjoitti: 29 Heinä 2025 22:24
Tuli haettua Jyväskylän Käyttöautosta vuoden 2020 farmari Focus, 2.0 Ecoblue ja 150tkm mittarissa. Värinä magnetic grey. Saattoi kuulemma olla jonkun klubilaisen entinen, ja moitteettomasta huoltohistoriasta päätellen voi sitä hyvin ollakin Asiallinen peli ollut näin vajaa 1000km ajosuoritteen perusteella.
Tässä on jo täysin sähköinen huoltokirja. Saakos tuohon tehtyä millään keinoin itse merkintöjä? Kattelin että englanninkieliselle ford.com sivustolle kirjautumalla saisin sinne tehtyä itsekin merkintöjä kyllä. Mutta suomen ford.fi variantilla tai Ford Pass sovelluksella ei onnistu, sieltä näkyy vain vanhat liikkeen tekemät merkinnät. Tuon englanninkielisen ford.com kautta saisi varmaan tehtyä merkinnän kyllä, mutta se tuskin näkyis sitten suomenkielisellä sivulla tai Ford Passissa, koska kyseisellä sivulla ei näy suomessa tehtyjä merkintöjä ollenkaan.
Ecoboost150 kirjoitti: 04 Elo 2025 18:59
Onko jakopäätä tehty vielä noilla kilsoilla?
Mahtaako olla tarpeen?
Ihan hirveästi ei ole kuulunut huhuja 2.0 ecobluen hihnaongelmista.
Käytin omaa kotteroa viime vuoona 120tkm huollossa ja kysyin että kannattaisiko sitä hihnan vaihtoa aikaistaa jos meinaan autolla vielä toisen mokoman ajaa.
Sain vastaukseksi, että jos haluaa varman päälle pelata niin yhdellä 30tkm holtovälillä sitä voisi aikaistaa. Siis jos on varma, että on käytetty vain oikeaa öljyä koko ajan.
Tiedän, että kyseisellä liikkeellä on paljon kokemusta myös Transiteista joten näppituntumaa luulisi olevan tähän moottoriin.
ässäpellot kirjoitti: 29 Heinä 2025 22:24
Tuli haettua Jyväskylän Käyttöautosta vuoden 2020 farmari Focus, 2.0 Ecoblue ja 150tkm mittarissa. Värinä magnetic grey. Saattoi kuulemma olla jonkun klubilaisen entinen, ja moitteettomasta huoltohistoriasta päätellen voi sitä hyvin ollakin Asiallinen peli ollut näin vajaa 1000km ajosuoritteen perusteella.
Tässä on jo täysin sähköinen huoltokirja. Saakos tuohon tehtyä millään keinoin itse merkintöjä? Kattelin että englanninkieliselle ford.com sivustolle kirjautumalla saisin sinne tehtyä itsekin merkintöjä kyllä. Mutta suomen ford.fi variantilla tai Ford Pass sovelluksella ei onnistu, sieltä näkyy vain vanhat liikkeen tekemät merkinnät. Tuon englanninkielisen ford.com kautta saisi varmaan tehtyä merkinnän kyllä, mutta se tuskin näkyis sitten suomenkielisellä sivulla tai Ford Passissa, koska kyseisellä sivulla ei näy suomessa tehtyjä merkintöjä ollenkaan.
Joo, tuo on minun entinen Focus, hyvä auto oli.
Ford Kuga 2,5 Hybrid (HEV) 183hv CVT AWD Active X 2025
ex-Ford Focus Wagon Titanium 2.0 Ecoblue A8 2020.
ex. Ford Focus Wagon Titanium 2.0 Ecoblue A8 2019
Ecoboost150 kirjoitti: 04 Elo 2025 18:59
Onko jakopäätä tehty vielä noilla kilsoilla?
Ei näytä olevan merkintää kirjassa tästä. Sikäli kun öljyt vaihdettu 15tkm välein merkkihuollossa niin tuskin tuolle tosiaan tarvetta on ihan heti, samalla öljynvaihtovälillä ajattelin jatkaa itsekin.
FF20 kirjoitti: 04 Elo 2025 23:02
Joo, tuo on minun entinen Focus, hyvä auto oli.
Ja hyvänä tämän ajattelin pitääkin Olitko asentanut tähän ylläpitolaturin vai minkä pistoke tuossa puskurissa on? Tuskin lohkolämmitin sentään, webasto kun on. edit: Kun nyt näin hyvä tilaisuus tuli pommittaa entistä omistajaa, niin täytyy kysyä vielä että oliko sulla koskaan ongelmia muuten tuon webaston/akun varaustason kanssa. Viittaan siis tuohon Webasto/BMS ongelmaan josta tässäkin ketjussa on paljon puhuttu. Jos oli niin saitko BMS:ää päivitettyä tai vaihdatettua uuteen? Koitin kysyä myyjältä, että onkohan tähän päivitetty tuota "ehjää" BSM:n ohjelmistoa vai ei, mutta en saanut järkevää vastausta. Kiitos ja anteeksi..
Ecoboost150 kirjoitti: 04 Elo 2025 18:59
Onko jakopäätä tehty vielä noilla kilsoilla?
Ei näytä olevan merkintää kirjassa tästä. Sikäli kun öljyt vaihdettu 15tkm välein merkkihuollossa niin tuskin tuolle tosiaan tarvetta on ihan heti, samalla öljynvaihtovälillä ajattelin jatkaa itsekin.
FF20 kirjoitti: 04 Elo 2025 23:02
Joo, tuo on minun entinen Focus, hyvä auto oli.
Ja hyvänä tämän ajattelin pitääkin Olitko asentanut tähän ylläpitolaturin vai minkä pistoke tuossa puskurissa on? Tuskin lohkolämmitin sentään, webasto kun on. edit: Kun nyt näin hyvä tilaisuus tuli pommittaa entistä omistajaa, niin täytyy kysyä vielä että oliko sulla koskaan ongelmia muuten tuon webaston/akun varaustason kanssa. Viittaan siis tuohon Webasto/BMS ongelmaan josta tässäkin ketjussa on paljon puhuttu. Jos oli niin saitko BMS:ää päivitettyä tai vaihdatettua uuteen? Koitin kysyä myyjältä, että onkohan tähän päivitetty tuota "ehjää" BSM:n ohjelmistoa vai ei, mutta en saanut järkevää vastausta. Kiitos ja anteeksi..
Joo, ei ole jakopäätä tehty.Öljyt tosiaan vaidettu 15tkm välein.Huoltoväli 30tkm tai 2vuotta. Meillä tuli 30tkm vuodessa ja puolivälissä välihuolto öljynvaihdolla.Mielestäni öljynvaihto 15tkm välein on halpa "henkivakuutus" moottorille, kuin moottorille.
Otin autoon uutena Defan 10A ylläpitolaturi, kun olin täältä lukenut virtaongelmista. Autoon vaihdettiin noin 2v. paikkeilla akku, BMS päivitettiin ajantasalle. Toisen kerran akku vaihdettiin noin 4 vuoden ikäisenä.Täällä Jkl.ssä oli silloin vuodenvaihteessa kovat pakkaset ja akku antautui totaalisesti.Hinurilla auto Käyttöautoon ja uusi akku vaihdettiin ja meni, kuin menikin vielä takuuseen. Mutta pääsääntöisesti Webasto on toiminut hyvin.Välillä kun muistaa käyttää ylläpitolaturia.
Ja ilman muuta saa kysyä auton historiasta....
Ford Kuga 2,5 Hybrid (HEV) 183hv CVT AWD Active X 2025
ex-Ford Focus Wagon Titanium 2.0 Ecoblue A8 2020.
ex. Ford Focus Wagon Titanium 2.0 Ecoblue A8 2019