Kytkimen vaihto ketju - Focus MK1

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
RENNIE
Viestit: 297
Liittynyt: 19 Maalis 2016 13:46

Re: Kytkimen vaihto ketju - Focus MK1

Viesti Kirjoittaja RENNIE »

duckworth kirjoitti: 09 Heinä 2025 12:36 Happy days! :thumbup: Sillähän pääsee kohta koeajolle? :)
Nooh, eipäs nyt etuilla! Kyllähän tässä saa vielä sen pari tuntia (pari viikkoa), pari tuntia (pari viikkoa) menemään. :lol:

Nyt ootellaan niitä kudosletkuja ja vetarit on vielä laittamatta. Uudet SNR:ät on tallissa, mutta tuumaustauko niiden kanssa. Hilppeet on hommattu, että sisemmät suojakumit voisi kumihuulten ja nivelet välistä kyllästää tiivistemassalla, mutta mietin, onko sillä minkään valtakunnan vaikutusta vetarien kestoon? Alkuperäiset oli käsitelty tiivistemassalla kyllä.
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6. N. 305 tkm.
RENNIE
Viestit: 297
Liittynyt: 19 Maalis 2016 13:46

Re: Kytkimen vaihto ketju - Focus MK1

Viesti Kirjoittaja RENNIE »

No niin nyt taas vaihteeksi eteni tämän "parin päivän remppa". Tuossa on ollut joku saakelin kesäflunssa, joka veti pienen miehen sängyn pohjalle. Nyt alkaa jo jotenkuten jaksaa, kunhan nämä tappohelteet loppuisi. Tappo siksi, kun sisällä on ympäri vuorokauden niin kuumaa ja kosteeta, ettei unta saa.

No, mutta. Vetarit olisi paikallaan ja myös kytkimen ketku on paikallaan. Nyt on vain "pikku" ongelma, ettei kytkimessä ole vastetta. Mitään vuotoja ei ole, joten ongelma täytyy olla ilmaantumisessa. Voiko tosiaan olla noin kranttu? Ei tullut mitään kuplia enää, kun ensin varovasti (ettei mene ilmaa) imuvaihtajalla imettiin ja sen päälle apumies-menetelmällä.
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6. N. 305 tkm.
duckworth
Viestit: 4195
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Kytkimen vaihto ketju - Focus MK1

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Mä ilmasin kytkimen sillon apulaisen polkiessa, ja vaati sillonki pari yritystä, että alko toimiin. Olennaista kytkimenpolkijalle on että polkee useita (10 sarjoja) polkasuja ja mielellää hiton nopeella tahdilla, jonka jälkeen vasta ruuvi auki.

Kytkimessä pakko tehdä noin, kun asetelma antaa vähän jälkeen, näin lyhyesti selitettynä :D
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Focus_2.0
Viestit: 798
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Kytkimen vaihto ketju - Focus MK1

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

Mites näissä vanhemmissa ”reverse bleeding” eli työsylinteriltä painaa varovasti nestettä pääsylinterille?
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
RENNIE
Viestit: 297
Liittynyt: 19 Maalis 2016 13:46

Re: Kytkimen vaihto ketju - Focus MK1

Viesti Kirjoittaja RENNIE »

Joo, se on pojat niin, että kaara on kursittu pohjapeltiä lukuun ottamatta kokoon. Se kytkimen ilmauksen "kranttuus" olikin vain käsittämättömän kevytoiminen kytkin. Eli hyvin toimii. Muuten on aika erin tuntuinen, kun kytkin ottaa kiinni selvästi aiemmin. Sehän johtunee ihan vaan siitä, kun kytkinlevy on selvästi paksumpi näin uutena. Ensimetrit on vasta ajettu, kunnollinen maantietesti vasta myöhemmin.

Paljon jo tässä vaiheessa kiitoksia asiaan vinkkejä antaneille, hankalampi homma olisi ihan varmasti ollut ilman näitä vinkkejä.
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6. N. 305 tkm.
Vastaa Viestiin