Pihalla säädin venttiilivälykset... Brigss&Strattonin OHV- koneesta

Elikkä kotipaikalle oli joskus ostettu tuo OHV-pannulla oleva ruohonleikkuri, ja on ollu aina vaikee saada käyntiin, jopa mun riuhtomana. Nyt viimeisin tieto että käy vain vartin jonka jälkeen sammuu ja viimeisimpänä ei ollu lähteny ollenkaan käyntiin. Tulppaa ja putsaria siihen vaihdettu, eikä koskaan ollu mitään muutosta ongelmaan. Noooh, tänään toi leikkuri saapu mun tutkittavaksi, joten venakoppa pois... ja imupuolella ei välystä ollenkaan

Säädin sinne 0.1mm ja pakopuolelle 0.15mm. Äkkiä tulppa takas ja liraus bensaa tankkiin. Lähti käyntiin kahden sormen otteella vaijerista kevyesti vetäisemällä
Alkuviikolta vähän minoorimpia aikaansaannoksia

, alotin talviauton remppaa vetarien laipat aukaisin, lähti kaikki 12 pulttia ehjänä ja napamutteritkin (jotka tehtaalta 300Nm) sain auki puolenmetrin 3/4 räikällä auton alta makuullaan... kuten sanotaan rennoilla käsillähän ne parhaat knock outitki tehdään

Eilen otin samasen rottelon pukeille ja löysäsin jo kässärin vaijerin.
Kutosvessan käytin kulmien säädössä ammattilaisella, ja olihan siellä auraukset päin pärsettä

Ennen säätöö auton kulkukulmaki oli joku -0.05 vaikkei ratti ollukaan ajossa vinossa, lopulta saivat sen 0.00 ja auraukset oli symmetriset. Vähän kokeilin lipsua, mutten vielä osaa sanoo ihan varmaksi onko ohjaus tunnokkaampi vai ei, joten testiä täytyy vielä ajaa lisää

Samaisen auton pesin kinnastellen ja nyt sen on sitten tallissa ku en uskalla ajaa ettei likaannu

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER