
Focus 1.0 ecoboost automaatti moottoririkko
Focus 1.0 ecoboost automaatti moottoririkko
Laitetaas tännekin tiedoksi että aika pelejä nämä ecoboostit. 70000 mittarissa ja kone menee vaihtoon. Huollot tehty ajallaan merkkiliikkeessä ja ei vain kestä. Vuosimalli 2019 ja ketju jakopää, mutta hihna vielä öljypumpussa 

Re: Focus 1.0 ecoboost automaatti moottoririkko
No voi itku!
Kertoivatko, menikö öljypumpun hihnan kiristin vai hihnanpuru tukki öljysihdin vai mikä? Automaatin kanssa on koneessa tasapainotusakseli ja vähän erilainen öljypumpun hihna. Syttyikö öljynpaineen varoitusvalo ajossa? Minkälaista ajoa on lähinnä ollut, kaupunkipyöritystä vai matka-ajoa? Kerro vähän lisää.

Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Focus 1.0 ecoboost automaatti moottoririkko
Haittaohjelmistoihin asennetaan usein takaportti. Ecoboosteihin öljypumpun kuminen hammashihna.
Jos tuo hammashihnaongelma olisi haluttu poistaa, olisi siihen saatavana korvaavana muutossarjana ketjukäyttöinen systeemi. Mutta kun ei haluta niin ainoa vaihtoehto kuluttajalla on jättää ostamatta.
Tuossa on vielä mahdollisuus vedota virhevastuuseen koska kaikki huollot ovat tehty merkkiliikkeessä ja auton oletettu kestoikä on paljon pidempi.
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Focus 1.0 ecoboost automaatti moottoririkko
Tommonen litranen ekotykki tulee olemaan vaikea myytävä vanhempana.
Kukaan asiasta tietävä ei sellasta osta jos remmin vaihdosta yli 30k. tai 2 v Nimittäin kun auton hinta alkaa olemaan siellä 3k tienoilla niin 1800 euron remmi remontti on liikaa....
Kukaan asiasta tietävä ei sellasta osta jos remmin vaihdosta yli 30k. tai 2 v Nimittäin kun auton hinta alkaa olemaan siellä 3k tienoilla niin 1800 euron remmi remontti on liikaa....
Re: Focus 1.0 ecoboost automaatti moottoririkko
Rouvan Fiesta on Automaagi. Oma paku Fiesta on manuaali. Molemmissa on 1.0 ecoboostit märkäremmeillä. Näistä ei pääse ikään eroon. Mutta ostaa lisää autoja tontille jos tuntuu että ei näillä halua ajaa.
Automaagi on nyt 2½ vuotta ja sen kans mennään Fordin huolto-ohjelman mukaan takuusta johtuen. Automaagissa on lisäkiusana tasapainoakseli öljypumpun remmillä. Katotaan. Kilsoja 70k kohta.
Mutta pakussa tulee 5 vuotta täyteen syksyllä ja alkaa ns vapaus. Kampe on alle 50k ajettu. Ei tekis mieli vielä remmejä alkaa vaihtamaan. Käyttäs öljypohjan irti ja nakertas koko suojapellin auki sihdistä? Näin mahdolliset mujut pääsis tippumaan takaisin pohjalle ja raakasihdin virtauspinta-ala pysysi vapaana? Sen mitä videoita nähny niissä paskaa kertyy pumppuun alapäähän ku se pelti muodostaa hyllyn mille nukka imuroidaan jemmaan.
Automaagi on nyt 2½ vuotta ja sen kans mennään Fordin huolto-ohjelman mukaan takuusta johtuen. Automaagissa on lisäkiusana tasapainoakseli öljypumpun remmillä. Katotaan. Kilsoja 70k kohta.
Mutta pakussa tulee 5 vuotta täyteen syksyllä ja alkaa ns vapaus. Kampe on alle 50k ajettu. Ei tekis mieli vielä remmejä alkaa vaihtamaan. Käyttäs öljypohjan irti ja nakertas koko suojapellin auki sihdistä? Näin mahdolliset mujut pääsis tippumaan takaisin pohjalle ja raakasihdin virtauspinta-ala pysysi vapaana? Sen mitä videoita nähny niissä paskaa kertyy pumppuun alapäähän ku se pelti muodostaa hyllyn mille nukka imuroidaan jemmaan.
Re: Focus 1.0 ecoboost automaatti moottoririkko
Tuskin auttaa se muju on sen verran tiukassa että saa meisselillä rapata pois sihdistä. Vaikka olisi pelkkä sihti niin se menee tukkoon ja silloin kun mujua on paljon on hihnakin vaihtokunnossa.kalkkuna kirjoitti: ↑18 Maalis 2025 15:05 Rouvan Fiesta on Automaagi. Oma paku Fiesta on manuaali. Molemmissa on 1.0 ecoboostit märkäremmeillä. Näistä ei pääse ikään eroon. Mutta ostaa lisää autoja tontille jos tuntuu että ei näillä halua ajaa.
Automaagi on nyt 2½ vuotta ja sen kans mennään Fordin huolto-ohjelman mukaan takuusta johtuen. Automaagissa on lisäkiusana tasapainoakseli öljypumpun remmillä. Katotaan. Kilsoja 70k kohta.
Mutta pakussa tulee 5 vuotta täyteen syksyllä ja alkaa ns vapaus. Kampe on alle 50k ajettu. Ei tekis mieli vielä remmejä alkaa vaihtamaan. Käyttäs öljypohjan irti ja nakertas koko suojapellin auki sihdistä? Näin mahdolliset mujut pääsis tippumaan takaisin pohjalle ja raakasihdin virtauspinta-ala pysysi vapaana? Sen mitä videoita nähny niissä paskaa kertyy pumppuun alapäähän ku se pelti muodostaa hyllyn mille nukka imuroidaan jemmaan.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Focus 1.0 ecoboost automaatti moottoririkko
Kerron tarkemmin kun saan tämän jutun päätökseen ja samalla kerron mitenkä nämä asiat merkkiliikkeessä hoidetaan.yritäedes kirjoitti: ↑18 Maalis 2025 10:45 No voi itku!Kertoivatko, menikö öljypumpun hihnan kiristin vai hihnanpuru tukki öljysihdin vai mikä? Automaatin kanssa on koneessa tasapainotusakseli ja vähän erilainen öljypumpun hihna. Syttyikö öljynpaineen varoitusvalo ajossa? Minkälaista ajoa on lähinnä ollut, kaupunkipyöritystä vai matka-ajoa? Kerro vähän lisää.
Re: Focus 1.0 ecoboost automaatti moottoririkko
https://www.ford.com/support/how-tos/re ... re-recall/
Eipä vielä Suomen Ford ole tätä ottanut tosissaan.
Tässä vielä video aiheesta:
https://m.youtube.com/watch?v=T6ODxgUDy5k
Saa nähdä pitääkö Suomessakin joku vetästä kolari autolla ennenkuin Ford Suomi alkaa asian eteen alkaa tekemään jotain.
Eipä vielä Suomen Ford ole tätä ottanut tosissaan.
Tässä vielä video aiheesta:
https://m.youtube.com/watch?v=T6ODxgUDy5k
Saa nähdä pitääkö Suomessakin joku vetästä kolari autolla ennenkuin Ford Suomi alkaa asian eteen alkaa tekemään jotain.
Re: Focus 1.0 ecoboost automaatti moottoririkko
On se ihme että toisilla samanlainen moottori paukkuu alle 100 000 kilometrissä ja toisilla käy ja kukkuu "maailman tappiin asti".
Autobildin 100 000 kilometrin kestotestin jäljiltä piskuinen Ecoboost oli uutta vastaavassa kunnossa, kun se purettiin osiin.
Meillä vm. 2013 litrasella Ecoboostilla (M6) on porhallettu jo 320 000 km eli kyllä se auton (Fordin) iän kestää. Ei ole vielä huollossa sattunut koneeseen sellaista öljyä joka sulattaa hihnat. Nelipyörällä Hyvinkäällä on aina huollot tehty.
Autobildin 100 000 kilometrin kestotestin jäljiltä piskuinen Ecoboost oli uutta vastaavassa kunnossa, kun se purettiin osiin.
Meillä vm. 2013 litrasella Ecoboostilla (M6) on porhallettu jo 320 000 km eli kyllä se auton (Fordin) iän kestää. Ei ole vielä huollossa sattunut koneeseen sellaista öljyä joka sulattaa hihnat. Nelipyörällä Hyvinkäällä on aina huollot tehty.
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Focus 1.0 ecoboost automaatti moottoririkko
Salaisuus on huollossa jossa osattu laittaa oikeat öljyt eikä olu sattunut amiksen käynyttä asentajaa joka laittaa sitä mitä korjaamo halvimmalla on saanut.
Ja toisaalta kilometrit...30 000km vuodessa pitää bensan poissa öljystä....jos ois 5000km per vuosi olisi jo räjähtänyt 2 kertaa....
95 sisältää 10pinnaa etanolia.... jota pääsee pätkäajossa vääjäämättä öljyyn ja etanoli tuhoaa kumia tehokkaasti.
Ja toisaalta kilometrit...30 000km vuodessa pitää bensan poissa öljystä....jos ois 5000km per vuosi olisi jo räjähtänyt 2 kertaa....
95 sisältää 10pinnaa etanolia.... jota pääsee pätkäajossa vääjäämättä öljyyn ja etanoli tuhoaa kumia tehokkaasti.
Re: Focus 1.0 ecoboost automaatti moottoririkko
Juuri automaattivaihteisissa öljypumpun hihnan kiristin on jousikiristeinen laahain. Hihna siis laahaa kiristintä vasten. Ja hihna pyörittää myös tasapainokselia. Löytyy kuormitusta ja mekaanista rasitusta
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Focus 1.0 ecoboost automaatti moottoririkko
Öljypumpun hihnasta oli hampaat lähtenyt irti. Uusi moottori Fordin piikkiin loppujen lopuksi kauhean väännön jälkeen. Ei ikinä enään Fordia sen verran huonoa oli heidän toiminta tässä jutussa.
Re: Focus 1.0 ecoboost automaatti moottoririkko
Hyvä, kun sait uuden moottorin!
Mikähän tuolle automaatin öljypumpun hihnalle olisi turvallinen vaihtoväli? 40 tkm/3 v ?
Tässä tapauksessa oli 6 vuotta kuumaa öljykylpyä liikaa...
Mikähän tuolle automaatin öljypumpun hihnalle olisi turvallinen vaihtoväli? 40 tkm/3 v ?
Tässä tapauksessa oli 6 vuotta kuumaa öljykylpyä liikaa...
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Focus 1.0 ecoboost automaatti moottoririkko
Olisiko tähän päivystä millä taikasanoilla ford sinulle uuden moottorin korvasi. Itsellä viime maanantaina lähti focus vuosimallia 2019 ajettu 96000 hinurin kyydissä korjaamolle. Oli öljypumpun hihnasta kadonnut hampaat. Moottorivauriolta onneksi vältyttiin. Nyt väännetty ja käännetty tämä viikko myyjäliikkeen, korjausliikkeen ja viimeisimpänä fordin kanssa virhevastuusta ja heidän korvausvastuusta.
Viimeksi muokannut Laaseri, 24 Huhti 2025 13:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Focus 1.0 ecoboost automaatti moottoririkko
Kuluttajaasiamiehelle asia vireille ja siitä sitten eteenpäin riitauttamaan jos ei järki voita. 240000 annettu hihnalle kestoksi ja jos huollot ajallaan niin senhän se pitäisi sitten kestää. Takuu kun on mennyt umpeen niin joudut myyjäliikkeen kanssa asian sopimaan. Myyjäliike määrittää korjauspaikan ja lopullinen hinta sen mukaan.Laaseri kirjoitti: ↑24 Huhti 2025 13:44 Olisiko tähän päivystä millä taikasanoilla ford sinulle uuden moottorin korvasi. Itsellä viime maanantaina lähti focus vuosimallia 2019 ajettu 96000 hinurin kyydissä korjaamolle. Oli öljypumpun hihnasta kadonnut hampaat. Moottorivauriolta onneksi vältyttiin. Nyt väännetty ja käännetty tämä viikko myyjäliikkeen, korjausliikkeen ja viimeisimpänä fordin kanssa virhevastuusta ja heidän korvausvastuusta.