Auto Focus ST diesel 2.0 dci 2017 meni egr vaihtoon Fordille. Siihen vikakoodit viittasivat ja huollossa näytti olevan varmuus.
Kysymyksiä:
- käytättekö polttoaineen seassa lisäsineita jotta pysyisi puhtaana?
- Voiko mydieseliä käyttää ja vaikuttaako palamisen puhtauteen?
Pitänee myös sjoa muuttaa pienemmille caihteille ja isommille kierroksille.ajokm 109tkm/8v
Polttiaineen lisäaineet (forte), mydiesel
Re: Polttiaineen lisäaineet (forte), mydiesel
Itse olen käyttänyt noin kerran vuodessa pullon STP/Liqui-Moly polttoainejärjestelmän ja suutinten puhdistajaa (+ aina uuteen naftasuodattimeen vaihdon yhteydessä.)
Ei muuta. Ajan kierroksilla 1800-2100 suurimman osan ajoista. Kun moottori ei vielä ole normaalissa käyntilämpötilassa, 2100-2400 tuntuu sopivalta.
Ai niin. Ja kerran DPF-lisäainetta auton ostettuani. Oli varmaan edellinen omistaja jurruttanut isoilla vaihteilla. Ongelma ratkesi sillä eikä ole sen jälkeen ongelmia ollut viiteen vuoteen. Mondeossa nyt 355 tkm mittarissa.
Ei muuta. Ajan kierroksilla 1800-2100 suurimman osan ajoista. Kun moottori ei vielä ole normaalissa käyntilämpötilassa, 2100-2400 tuntuu sopivalta.
Ai niin. Ja kerran DPF-lisäainetta auton ostettuani. Oli varmaan edellinen omistaja jurruttanut isoilla vaihteilla. Ongelma ratkesi sillä eikä ole sen jälkeen ongelmia ollut viiteen vuoteen. Mondeossa nyt 355 tkm mittarissa.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Polttiaineen lisäaineet (forte), mydiesel
Ennen katsastusta pullollinen diesel purgea ja muuten parin kk välein diesel treatmenttiä.
Pitänyt suuttimet toiminnassa hyvin.
EGR likaantuu silti, about 100tkm välein auki ja putsaus.
Pitänyt suuttimet toiminnassa hyvin.
EGR likaantuu silti, about 100tkm välein auki ja putsaus.