Auto on Ford Fiesta 1, 1 Trend vm 2019. Ajettu 90 000 km.
Onkohan tuossa miten pehmeä alusta normisti? Kun ei vaikuta kovin saksalaisen jämäkältä. Jos vertaa esim. Opelin alustoihin. Mitä nyt vähän oon niillä ajellut...
Fiestan alustan jäykkyys
Re: Fiestan alustan jäykkyys
Kaksi täyttä Opelin alusta rebuildia tehneenä, sanoisin että niistä on kyllä jämäkkyys ehjänäkin kaukana Focus tuntunut aina sen jälkeen 300tkm ajetulla alustalla suorastaan pintakovalta. Toki molemmissa tuntee sentilleen pyörien pidon määrän, mutta Ford kyllä selvästi sporttisempi ja kallistelee vähemmän muutenkin ei niin "floaty" mitä Opel
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Fiestan alustan jäykkyys
Moro
Ja voihan sinne MK8:iin hommata kallistuksen vakaajan taakse niin ajotuntuma parenee kummasti
Kaipa siellä on ne samat reiät kun ST:ssä(en ole varma)
https://www.dna-racing.it/en/ford-fiest ... m-kit.html
Ja voihan sinne MK8:iin hommata kallistuksen vakaajan taakse niin ajotuntuma parenee kummasti
Kaipa siellä on ne samat reiät kun ST:ssä(en ole varma)
https://www.dna-racing.it/en/ford-fiest ... m-kit.html
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
Re: Fiestan alustan jäykkyys
Taitaa "alustan pehmeys" enemmän tulla tässä tapauksessa jousista ja iskareista.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Fiestan alustan jäykkyys
Ja mikä sitten on pehmeä ja mikä kova?
Pienessä kopassa kun kova alusta niin ei sekään kiva ole ainakaan siviiliajossa,toki pitää auton ohjautua hyvin kurveissa muutoin mennää mettää,kokemusta on Escosta aikoinaan,alustan osat vaihtoon ja taas mentiin mutkaan ja tie riitti.
Pienessä kopassa kun kova alusta niin ei sekään kiva ole ainakaan siviiliajossa,toki pitää auton ohjautua hyvin kurveissa muutoin mennää mettää,kokemusta on Escosta aikoinaan,alustan osat vaihtoon ja taas mentiin mutkaan ja tie riitti.
Re: Fiestan alustan jäykkyys
Tessu kirjoitti: ↑22 Joulu 2024 06:27 Ja mikä sitten on pehmeä ja mikä kova?
Pienessä kopassa kun kova alusta niin ei sekään kiva ole ainakaan siviiliajossa,toki pitää auton ohjautua hyvin kurveissa muutoin mennää mettää,kokemusta on Escosta aikoinaan,alustan osat vaihtoon ja taas mentiin mutkaan ja tie riitti.
Toi on kyllä totta,no se lievä "kovuus" ei mua haittaa
Alkuperäiset vaimentimet vaihtui Bilsteineihin,ja taakse kallistuksenvakain,ainakin kääntyy kurveissa kun ratista kääntää
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"