Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?
-
- Viestit: 2408
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?
mk4 mondeon sisäfiltteri on kyllä karseessa paikassa....siinä ei hyvään työasentoon pääse millään....
kai siitä on yritetty tehdä mahd vaikea jotta vietäisiin merkkihuoltoon.
kai siitä on yritetty tehdä mahd vaikea jotta vietäisiin merkkihuoltoon.
Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?
Tää oli taas niitä päiviä kun tinneri tuoksuu hyvälle



Sain siis kutos-Omegan kaaren uusimis projektin maaliin, ei sen puoleen vielä riittää mutusteltavaa, apparin helman paikkaamisessa, ainaki eteen tarttis puslaa/tukivartta uusia ja jäähdytysneste vuoto pitäis todentaa että selviääkö letkun vai syylärin vaihdolla




Sain siis kutos-Omegan kaaren uusimis projektin maaliin, ei sen puoleen vielä riittää mutusteltavaa, apparin helman paikkaamisessa, ainaki eteen tarttis puslaa/tukivartta uusia ja jäähdytysneste vuoto pitäis todentaa että selviääkö letkun vai syylärin vaihdolla

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?
Harrasteauton laitossa menny kohtaa seuraavaa rutistusta ja aloin kuitenki taka-akseli remppaan...
Koko kelkka purettuna ja apurunko maalattu. Pohjasta otin pintaruosteet kiinni nyt kun ei oo akselisto tiellä. Pientä upspeksaamistaki on luvassa, kun laitan lukkoperän tähän samalla.
Autosta, on muuten Vlogejakin ulkona, ja kanavan nimi muuttui juuri hiukan vanhanaikaisesta BorehammerWebTv -> BorehammerDrive kanavaksi
https://www.youtube.com/@BorehammerDrive
Tuolta voi seurailla kaluston kuulumista, ja pari tuoretta videoo tossa alla:
https://www.youtube.com/watch?v=geYScx6oOPk
(käydään läpi kaarenkorjaus kaikkine vaiheineen)
https://www.youtube.com/watch?v=1eYHnRHbTRM
(vähän höpöttelyä mitä tuo kaikki maksaa)
Tänään pesin vaan ruiskun kun ollu osat jo kolme päivää tinnerissä kylpemässä

Autosta, on muuten Vlogejakin ulkona, ja kanavan nimi muuttui juuri hiukan vanhanaikaisesta BorehammerWebTv -> BorehammerDrive kanavaksi

https://www.youtube.com/@BorehammerDrive
Tuolta voi seurailla kaluston kuulumista, ja pari tuoretta videoo tossa alla:
https://www.youtube.com/watch?v=geYScx6oOPk
(käydään läpi kaarenkorjaus kaikkine vaiheineen)
https://www.youtube.com/watch?v=1eYHnRHbTRM
(vähän höpöttelyä mitä tuo kaikki maksaa)
Tänään pesin vaan ruiskun kun ollu osat jo kolme päivää tinnerissä kylpemässä

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?
Ohhoh...

Harrasteauton taka-akselin rebuilti tuli tänään sinetöityä, ku ilmasin jarrut ja ruuttasin GL5+ öljyt lukkomurikkaan
Samalla tietysti uudet puslat varsiin, kelkkaan, vakaajalle sekä perälle. Edellinen omistaja oliki iskarit jo vaihtanu, niin ne sai olla..
Eteen tuli kokonaan uudet varret puslineen sekä raidetangot, toinen tuli orkkis ja toinen TRW eli ei kaikista paskinta. Kässärin säädin että olisi just eikä melkein ja edestä jarruille vuosi huolto eli kiskoihin voitelu antizeizelillä ja liukutappeihin brake lubea. Kannakkeiden pultteihin tyrkkäsin kuparirasvaa että saa avattua jos joutuu noi levyt vaihtamaan, tein nimittäin viime kesänä budjettiratkasun joka tarkotti täydellistä remppaa satuloille, mutta halvimmat jarrupalat ja vanhoille (ihan ookoo kuntosille) levyille.
Koska prjojektit etenee näin hyvin, huom. kumpiki käyttis vielä täysin tekemättä ja harrastekiesistäki automaattiloota vuotaa ja samoin syyläri
, niiiin päätin jo vähän löysäillä ja pesin benarin oikein huolella 

Harrasteauton taka-akselin rebuilti tuli tänään sinetöityä, ku ilmasin jarrut ja ruuttasin GL5+ öljyt lukkomurikkaan

Eteen tuli kokonaan uudet varret puslineen sekä raidetangot, toinen tuli orkkis ja toinen TRW eli ei kaikista paskinta. Kässärin säädin että olisi just eikä melkein ja edestä jarruille vuosi huolto eli kiskoihin voitelu antizeizelillä ja liukutappeihin brake lubea. Kannakkeiden pultteihin tyrkkäsin kuparirasvaa että saa avattua jos joutuu noi levyt vaihtamaan, tein nimittäin viime kesänä budjettiratkasun joka tarkotti täydellistä remppaa satuloille, mutta halvimmat jarrupalat ja vanhoille (ihan ookoo kuntosille) levyille.
Koska prjojektit etenee näin hyvin, huom. kumpiki käyttis vielä täysin tekemättä ja harrastekiesistäki automaattiloota vuotaa ja samoin syyläri


Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?
Moro
Imuroin auton,pesin ikkunat,lämmitin saunan ja järveen uimaan

Imuroin auton,pesin ikkunat,lämmitin saunan ja järveen uimaan

Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?
Harrasteautoon kasailin puskuria ym. takaisin pösön kiinnikkeillä
Meinasin pestä rönttäpyörät, mutta kummassaki etukumissa oli melkein 10cm pykimiä, niin pakko varmaan uskaltaa ajella tolla toisella pakasta vedetyllä sarjalla kulmien säätöön n. 60km ja yrittää saada joku väliaikanen auraus setuppi ettei mee nekin heti paskoiksi
Mut joo, painepesuri oli jo roudattu pihalle ja viritelty letkut, niin pesasin sitten benarista fillarit:


Takasiin oli kertyny jo hiekkapölyä kun kävin leikkimässä vahingossa soratiellä
Näkyvälle puolelle sitten raudanpoistoainetta sumuttelin ja vasta sitten pesua.


Lisäksi säätelin vähän rengaspaineita uusiksi, kun tehtaanohje olisi eteen 2.2 ja taakse 2.6, mulla oli kaikissa sama 2.6 jolloin keula tuntu ärsyttävästi irtoovan ennen perää, ja oli todella outo tunne ottaa luisto kiinni, ehkä vähän pelottava, nyt pudotin edestä 2.3 ja keula tuntuu paljon paremmalta, ei vieläkään niin chuckable ku Omega, mutta vähemmän piloille-madallettu-Sierra-fiilis ja enemmän 2000-lukulainen
Vielä tarttis talli jaksaa siivota ku trukkilavallinen osaa asennettu autoon




Takasiin oli kertyny jo hiekkapölyä kun kävin leikkimässä vahingossa soratiellä



Lisäksi säätelin vähän rengaspaineita uusiksi, kun tehtaanohje olisi eteen 2.2 ja taakse 2.6, mulla oli kaikissa sama 2.6 jolloin keula tuntu ärsyttävästi irtoovan ennen perää, ja oli todella outo tunne ottaa luisto kiinni, ehkä vähän pelottava, nyt pudotin edestä 2.3 ja keula tuntuu paljon paremmalta, ei vieläkään niin chuckable ku Omega, mutta vähemmän piloille-madallettu-Sierra-fiilis ja enemmän 2000-lukulainen

Vielä tarttis talli jaksaa siivota ku trukkilavallinen osaa asennettu autoon

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?
Jouduin siirtyyn talviauton värkkäilyyn, kun harrasteauton laitto vähän tökkii
Oikeestaan senki takia että alan tulevalla viikolla purkamaan bemaria huohottimen vaihtoo varten, niin täytyy jollaki päästä liikkeelle. Tähän mennessä korjasin ne akuuteimmat viat eli vaihdoin eBaysta löytämäni tehdasuuden venakopan tiivisteineen, uudet tulpat, putsasin kaasuläpän (sille myös uusi tiiviste), vaihdoin eteen satuloihin uudet tiivistesarjat, uudet letkut ja uudet palat, levyillä ajaa ehkä vielä vuoden. Eilen laitoin uudet öljyt (Valvolinen 5w40 GM:n spekauksella), suodattimen sekä propun. Auton pesin tuossa välillä ulkoo ja sisältä.

Tänään koeajolla testasin että jarrut toimii ja tuntuma paranikin kokoajan. Sitten ylämäkeen reippaammassa kiihdytyksessä nykäisi kerran ja sytytti vikavalon, jonka jälkee ei vetänyt kun pintakaasulla. Lukasin moottorinpuolelta koodit -> vanha tuttu misfire koodi 4. pytystä vuoden takaa. Anto sillonki ton koodin kun oli auto seissy pitkään ja tankissa todella vähän bensaa (auto oli kaltavasti parkkeerattu). Koodin nollauksen jälkeen auto toimi taas täysin normaalisti eikä valo tietenkään palanu enää. Uskosin että tuo Opel on niin herkkä että jos pääsee syystä tai toisesta yskäsemään reippaammin niin luulee sitä syttykatkoksi ja heittää sitten ton vikatilan päälle. Akku mulla on tässä toki myös ihan paska, jonka takia sytty ABSien valo vastaavasti eilen
Uskosin kuitenkin vikavalon syy-yhteyden olevan jyrkkäylämäki+tyhjä tankki+reilu kiihdytys+yskäisy-yhdistelmässä niin oudolta kuin se kuulostaakin
Tuulilasin sisäpuolen jynssäsin Turtle waxin lasinpesu spraylla kun vähän samealta näytti, ainaki rättiin tuli mustaa, joten ihan toimivaa ainetta siis


Tänään koeajolla testasin että jarrut toimii ja tuntuma paranikin kokoajan. Sitten ylämäkeen reippaammassa kiihdytyksessä nykäisi kerran ja sytytti vikavalon, jonka jälkee ei vetänyt kun pintakaasulla. Lukasin moottorinpuolelta koodit -> vanha tuttu misfire koodi 4. pytystä vuoden takaa. Anto sillonki ton koodin kun oli auto seissy pitkään ja tankissa todella vähän bensaa (auto oli kaltavasti parkkeerattu). Koodin nollauksen jälkeen auto toimi taas täysin normaalisti eikä valo tietenkään palanu enää. Uskosin että tuo Opel on niin herkkä että jos pääsee syystä tai toisesta yskäsemään reippaammin niin luulee sitä syttykatkoksi ja heittää sitten ton vikatilan päälle. Akku mulla on tässä toki myös ihan paska, jonka takia sytty ABSien valo vastaavasti eilen


Tuulilasin sisäpuolen jynssäsin Turtle waxin lasinpesu spraylla kun vähän samealta näytti, ainaki rättiin tuli mustaa, joten ihan toimivaa ainetta siis

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?
Sainpas N52:n läjään taas
Imusarjan purkaminen vaati sekin, eri toten se öljypohjaan menevän letkun irroittaminen, sormien voimaa ja näppäryyttä, tätä jälkimmäistä mulla vähän heikonlaisesti
Kun satsi oli pöydällä vaihtelin siihen uuden CCV-pöntön ja kävin hakemassa pakettiautomaatista myös uudet eristetyt orkkis letkut. Hommahan kusi siinä määrin että tilasin kaikki uudet kolme letkua, mutta sainkin kaikki vanhat pirulaiset ehjinä pois
Laitoin nyt silti uudet niin ei tarvii sitten ajatella että siksi ei toimi huohotus.. Imusarjan paikalleen saanti kävi vähän mun lähimuistilla ähräämisestä kun hukkasin kulman/suunnan/reitin muutamalta letkulta ja piti aina kokeilla miten mahtuu ja aika helkkarin varovasti. Huomiselle jäis vielä testerihommia ku pitää saada kuitattua irti käytetty akku ym. Sen tuossa laitoin merkille että toinen DISA-vena oli finaalissa, vaikkei nyt suoraan estäkään ajoa.
Samalla kolme päivää Omegalla ajelleena tuntuu ettei kaikki autojen ajo-ominaisuuksiin liittyvät seikat yksinkertaesti ole selitettävissä teknisesti tai järjellä, nyt kun tehoa pudonnu 218->144hp, painoo lisää, vaihteita vähemmän ja hitosti body rollia, niin siitä huolimatta Omega on verraten leikkisämpi/tail happy, mutta taas maantiellä mukava. Tunne on vähän sama, jos simulaattoripuolelta saa hakea vertausta, että hyppäisi modernista tehokkaasta kilpa-autosta vintage/70-luvun takavetoauton rattiin eli liukuu niin maan perhanasti, vaikka kiihtyvyys ja hidastuvuus onkin olematonta



Samalla kolme päivää Omegalla ajelleena tuntuu ettei kaikki autojen ajo-ominaisuuksiin liittyvät seikat yksinkertaesti ole selitettävissä teknisesti tai järjellä, nyt kun tehoa pudonnu 218->144hp, painoo lisää, vaihteita vähemmän ja hitosti body rollia, niin siitä huolimatta Omega on verraten leikkisämpi/tail happy, mutta taas maantiellä mukava. Tunne on vähän sama, jos simulaattoripuolelta saa hakea vertausta, että hyppäisi modernista tehokkaasta kilpa-autosta vintage/70-luvun takavetoauton rattiin eli liukuu niin maan perhanasti, vaikka kiihtyvyys ja hidastuvuus onkin olematonta

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?
Käyttisten ehostus jatkuu...

Benariin vaihdoin 5w40 magnatecit BMW 04- luokituksella, samalla totesin että tuon e-dipstickin sais kyllä dipata jonkun pers... se näyttää aivan päin honkia. Monta päivää muka varttia vailla minimin, joka tarkottaisi 5,75 litraa öljyä potassa, koska täysi tilavuus 6,5 ja asteikko max-min välikkö on litra, nooooh laskin vanhat öljyt kuumana ulos liruttaen joka ikisen tipan sitä 5w30 shaibaa pois ja mittasin niin karvan päältä 6 litraa sieltä tuli kuitenkin pihalle
Laitoin toki uutta öljyä täydet 6,5 litraa ja tietty uus putsari sekä prikka proppuun, nyt vaan pakarat tiukasti yhdessä jännitetään paljonko menee öljyä ekalla 1000km
Talvi-Omegasta parantelin monta vuotta haitannutta väliputken ja loppupakoputken laipan liitosta. Siinä on tähän asti ollu läpipultti viritelmät, 10mm reiät joissa M8 pultit
Jää siis kolmannenki kiristyskerran jälkeen vähän vinoon ja supsuttaa aina käynnistyksen jälkeen. Laitoin tonne mustat M10 pultit katin laippaan, ottaen palat kannasta pois sisäreunoista ja hitsaamalla kiinni, alunperin siellähän oli pinnapultit jotka porasin pois niiden rikkouduttua minkä takia tässä menty useempi vuosi vuotavalla patenttiliitoksella. Vähän tiukat tuli sovitteet tuli nyt, mutta ainakaan ei putki vuoda tuosta
Vielä pitäis isompi DISA vaihtaa baijerilaiseen ja Ompusta käsijarru säätää leimalle
Harrastekaluston laitto yhä kesken 

Benariin vaihdoin 5w40 magnatecit BMW 04- luokituksella, samalla totesin että tuon e-dipstickin sais kyllä dipata jonkun pers... se näyttää aivan päin honkia. Monta päivää muka varttia vailla minimin, joka tarkottaisi 5,75 litraa öljyä potassa, koska täysi tilavuus 6,5 ja asteikko max-min välikkö on litra, nooooh laskin vanhat öljyt kuumana ulos liruttaen joka ikisen tipan sitä 5w30 shaibaa pois ja mittasin niin karvan päältä 6 litraa sieltä tuli kuitenkin pihalle


Talvi-Omegasta parantelin monta vuotta haitannutta väliputken ja loppupakoputken laipan liitosta. Siinä on tähän asti ollu läpipultti viritelmät, 10mm reiät joissa M8 pultit


Vielä pitäis isompi DISA vaihtaa baijerilaiseen ja Ompusta käsijarru säätää leimalle


Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?
Harrasteauton projektointi nytkähti taas vähän eteenpäin, vaikka kesä onkin jo ohi, niin vielä toivo elää että pääsis syksyllä ajamaan

http://www.borehammer.net/v6_omegab2_proj3.htm
Automaattilootan tiivisteen pois saaminen aiheutti hiukan päänvaivaa (ja niskan kipuja), kunnes löyty lopulta konsti saada se irti. Aikaa ei mennykään ku vähän päältä kolme viikkoo
Nyt odottelen vielä uusia ö-pohjien tiivareita ja suodatinta lootaan.
Vähän aikaa pitää siis vielä kituuttaa 6-lovisella 1-pyörävetosella takapotkulla


http://www.borehammer.net/v6_omegab2_proj3.htm
Automaattilootan tiivisteen pois saaminen aiheutti hiukan päänvaivaa (ja niskan kipuja), kunnes löyty lopulta konsti saada se irti. Aikaa ei mennykään ku vähän päältä kolme viikkoo


Vähän aikaa pitää siis vielä kituuttaa 6-lovisella 1-pyörävetosella takapotkulla

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?
Kasailin harrastevessaan vaihdevivuston ja tsekkasin opcomilla että kytkee joka pykälän, sitten alko pitkäpiimäinen laatikon täyttö ATF:llä, jonka jälkeen sehän liikkuis taas omin voimin!

Tämän vuoden pääudgreidi eli lukkoperäki tuli vahingossa tallin lattiaan testattua että toimii
Huomenna uutta DISA venaa kiinni käyttikseen, johan tuo on takapenkillä pyöriny torstaista saakka


Tämän vuoden pääudgreidi eli lukkoperäki tuli vahingossa tallin lattiaan testattua että toimii

Huomenna uutta DISA venaa kiinni käyttikseen, johan tuo on takapenkillä pyöriny torstaista saakka

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?
Huomasin tuossa kun escortti oli yön hallissa yövuoron ajan, että moottorin kannakkeesta puuttuu yksi pultti. Ilmankos siinä on tuntunut lähiaikoina outoa "nytkähdystä" kun lähtenyt liikkeelle. 

Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?
^^
Sattuuhan noita, itelle aika useestikki
Kerran löysälle jääny öljykorkki päätti lentää pois paikaltaan... ajossa
Harrasterottelo oiski sitten pikkusta vailla valmiina leimalle...
https://youtu.be/MN4tH5s5NNU


Toki jotain pientä joutuu vielä tänäänki ihmetteleen, mutta hirveen kaukana ei enää olla
Sattuuhan noita, itelle aika useestikki


Harrasterottelo oiski sitten pikkusta vailla valmiina leimalle...

https://youtu.be/MN4tH5s5NNU


Toki jotain pientä joutuu vielä tänäänki ihmetteleen, mutta hirveen kaukana ei enää olla

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?
Aiemmin tossa valmistellu talvi-Omegaa, jonka siis sain katsastettua jo, siihen siis jakopää+vesipumppu INAn paketista, apulaiteremmi ja kiristin piti laittaa koekäytön ajaksi vanha, kun ei mulla ollukaan uusia hyllyssä
Toki noinkin vois jo ajaa, mut oottelen vielä sen paketin Autodocilta.
Bemaria tuli tosiaan vähän rankastua menneellä viikolla:


Pieniä luisuja (6000rpm näytti kierrokset menevän mitä katoin kun editoin videota lopuksi
) ja syksyn likaamat tiet niin auto alko olemaan aika ikävän näköinen... Päälle vielä motaria kaatosateessa eilen, niin juuri äsken vetäsin eka Turtle waxin snow foamit, huuhtelu painepesurilla, vähän Korrekin shampoolla ja harjalla, jonka jälkeen taas vika huuhtelu. Oottelen että auto vähän kuivahtaisi että saisi kuvaakin otettua siitä... puhtaanpana 
EDIT:

Kyllä se ny vähän siistiyty

Bemaria tuli tosiaan vähän rankastua menneellä viikolla:


Pieniä luisuja (6000rpm näytti kierrokset menevän mitä katoin kun editoin videota lopuksi


EDIT:

Kyllä se ny vähän siistiyty

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?
Nyt on mullaki Nokian renkaat! Jotka poimin duunipaikan romukuormasta...
Sattu silmään kun jo viime viikolla purettiin yhdeltä asiakkaalta Hakka Bluet 215/55R16 koossa ja kantavuus 97 (joka riittää heittämällä Omegaan), nopeusluokka vastaavsti W eli niin kovaa saa ajaa mitä 3.0 V6 Omega kulkee
Noissa kaikissa oli urasyyvyyttä se 3-4mm ja rungot ehjät joten saavat kelvata alkukesän treenikäyttöön. Samalla tuli todettua noi Alessiot suoriksi tasapainotuskoneessa. Alustin hommaa jo eilen omalla tallilla ku toffeelaikkailin vanhat liimapainot pois niin ehdin ruokkiksella vääntää koko sarjan ja painottaa, että ehdin vielä syödäkin. Myös toisen satsin Nokialaisia pelastin/jemmasin sivuun 15" peltivanteille. Ne kun vielä kietaisee niin mulla ois neljä sarjaa laillisia kesärenkaita Omegaan
Katsastukseen voisi aina säästellä ne fiineimmät eli 17" Intrat 225/45 kummeilla 




Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?
Käytin Ladasta kaasarin irti ja huomasin syyn miksi välitiiviste oli märkä weberissä. Oli yksi kupariprikka unohtunut.
Samalla tuossa aiemmin jo sovittelin alumiinipellistä "ovipahvit" paikalleen, ja tein lasinveiville ja kahvalle reiät. Vielä pitäis etuspoileri kiinnittää ja sit vois ajaa vähän säätöä ja katsoa vieläkö vetää laihalle.

Samalla tuossa aiemmin jo sovittelin alumiinipellistä "ovipahvit" paikalleen, ja tein lasinveiville ja kahvalle reiät. Vielä pitäis etuspoileri kiinnittää ja sit vois ajaa vähän säätöä ja katsoa vieläkö vetää laihalle.
Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?
Mondeo Mk4 2.0 tdci sai uuden jakohihnan, vesipumpun, rullat, apulaitehihnan, kampiakselin hihnapyörän (dampperin) ja jäähdytysnesteet. Vaihdoin samalla jakopään stefat, kun huohottivat jo mukavasti öljyä. Ei sentään maahan asti tippunut, mutta koneen pääty öljyinen.
Eli kolmannen hihnansa sai hoppa; 352 000 km mittarissa, eikä siinäkään ihan kaikki.
Kymmenen vuotta edellisestä vaihdosta tuli täyteen, kilometrejä noin 140 000. Ihan OK kunnossa oli hihna ja vesipumppu.
Mutta oli ilmeisesti hampaan verran ajoitus pielessä. Mutta ei sitä juuri ajossa huomannut - nyt on kyllä hivenen parempi vaste kaasuun ja hiljaisempi.
Oli siinä puuhaa ja tarkistamista monenlaista. Itse ajoitus on helppo laittaa paikoilleen.
Eli kolmannen hihnansa sai hoppa; 352 000 km mittarissa, eikä siinäkään ihan kaikki.
Kymmenen vuotta edellisestä vaihdosta tuli täyteen, kilometrejä noin 140 000. Ihan OK kunnossa oli hihna ja vesipumppu.
Mutta oli ilmeisesti hampaan verran ajoitus pielessä. Mutta ei sitä juuri ajossa huomannut - nyt on kyllä hivenen parempi vaste kaasuun ja hiljaisempi.
Oli siinä puuhaa ja tarkistamista monenlaista. Itse ajoitus on helppo laittaa paikoilleen.

Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?
Vaihdoin talvipyörät (205/55R16 GT Radial Ice Pro3) jo Omegan alle ja kyytin lastasin sarjan 15" peltivanteita, joihin huomenna taas ilmaset Nokialaiset ja painotus 

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?
Imuroin ST:n tänään ja perjantaina vaihdatin kitkat alle...
Harri
Harri

Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?
Tänään sai taas hyräillä että "pap pap paida mul on Nokiat"...
Pyöräytin 195/65-koon sarjan (jotka ois muutoin menny kierrätykseen) entisten sakkokuntosten Hankookien tialle, painojaki pyyti ihan olemattoman määrän per vanne
Onpahan Omegaan nyt sitten kaikissa leveyksissä 195-, 205-, 215- ja 225- rengassarjaa
Kaippa tollanen käytetty satsi Nokialaisia on parempi kuin uusi kun runkoviat olis luultavasti tullu jo pihalle jos niitä olis ollu 




Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?
Juotin reilu 20-vuotiaan Eberspächerin (bensa) lämmittimen ohjausyksikön piirikortilla olevan liittimen juotospisteet. Siinä on se tyyppivika eli juotospisteet murtuvat. Johan tuli eloa laitteeseen, mutta vielä pitää kunnostaa polttoainelinja ja laittaa uusi valumateriaali piirikortin päälle.
Tällaista värkkäystä pihalla ja pöydän ääressä. Hienossa syyssäässä.
Tällaista värkkäystä pihalla ja pöydän ääressä. Hienossa syyssäässä.

Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?
Mondeosta kuului konehuoneesta resonanssiääni. Osoittautui, että keulamaskista ilmansuodattimelle menevä ilmanotto tärisee. Otin umpisolumuovista (lue:makuualusta) n. 5x10 cm palan, jonka kinnasin ilmanottoputken kylkeen maskissa olevaan aukkoon. Taas tuli vähän hiljaisempaa...
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?
Laitoin/siirsin norsunmoottori-Omegasta uudehkon Exiden akun tähän talvilint... Omegaan, kun tolla MTX:n akulla tuntuu aina aamuisin viisarit hyppivän jo stratatessa niin en halunnu ottaa riskii millon lakkaa se käynnistyminen kokonaan
Juuri äsken kirjoittelin, ehkä vähän tunteellaki, mietteet kesäauton syysajokaudesta:
http://www.borehammer.net/v6_omegab2_proj4.htm
Sen ton kanssa oppi ettei kannattanu kuiteskaan heittää niitä hanskoja tiskiin
Vaivihkaa tässä katsellu öljypohjanmuutoskittiä Burtonilta Sierraan, näyttäis siltä että ens rakentelukaudella saattaa olla ihan
lle aikaa 

Juuri äsken kirjoittelin, ehkä vähän tunteellaki, mietteet kesäauton syysajokaudesta:
http://www.borehammer.net/v6_omegab2_proj4.htm
Sen ton kanssa oppi ettei kannattanu kuiteskaan heittää niitä hanskoja tiskiin

Vaivihkaa tässä katsellu öljypohjanmuutoskittiä Burtonilta Sierraan, näyttäis siltä että ens rakentelukaudella saattaa olla ihan


Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?
Vaihdoin uudet bossin pyyhkiäjänsulat talviautoon ja perjantaina pesasin sen. Oikeestaan lähti jo pelkän painepesurin jäljiltä suht. puhtaaksi, mut kävin vielä harjalla ja shamppoolla läpi auton, jonka jälkee uusi huuhtelu. Vähän jännitti miten saan 200km matkan ajettua ettei vaaleen harmaa auto oo taas ruskea
, mutta näemmä oli motarille tullu lunta/sohjoo sen verran ettei auto vaihtanu väriä. Loppumatkasta tuli koettua sekin ihme että Omegan keula karkaa... sohjon päältä
Tommosessa lukollisessa kardaanivehkeessä tuli siihen tulokseen sohjossa että yksinkertasesti vauhtia pois siihen asti että suunta selvillä, niin pysty taas kaasulla kääntämään normaalisti mutkasta aina poistuttaessa
Jäisissä kohdissahan tota voi paiskoo miten vaan maantiellä, kun se keula tuntuu sillon olevan kuin tauti kiinni tiessä, vertauskuvana vähän kuin keula menisi kiskoilla mut perä ei
Koska keli menossa hiljalleen pakkaselle, rasvasin kaikkien ovien lukot ja konepellin, ettei tarvii hetken päästä kitkutella.




Koska keli menossa hiljalleen pakkaselle, rasvasin kaikkien ovien lukot ja konepellin, ettei tarvii hetken päästä kitkutella.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-
- Viestit: 2408
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?
pihan ainoaan vääräuskoseen eli avensikseen ikkunahissin vaihto. Onnistuihan se vaikka olikin eka kerta, yhdestäkään fordista ei ole moinen hajonnut mulla.
Nuorison mondeo mk3 b2.0 2006 kävi katsastuksessa...kerrasta läpi.
Nuorison mondeo mk3 b2.0 2006 kävi katsastuksessa...kerrasta läpi.