Moro,
Keissi: vm. 2018 mallin nelivetotransitissa oli ei-merkkiliikkeestä ostettaessa joulukuussa 2023 mittarissa 88 tkm. Kyseessä on retkeilyautoksi rekisteröity minibussi, 3 + 6 paikkainen. Hinnaksi sovittiin 46 500 €. Vajaan 10 tkm ajon jälkeen, 5 kk ostosta, porsi vaihteet. Merkkihuollon antama kustannusarvio n. 7500 € (korjaus tai vaihteiston vaihto), korjaustyön tekisi vaihteistomurheisiin erikoistunut toimija toisella paikkakunnalla. Myyjäliike suostuu maksamaan maksimissaan 50 % kustannuksista.
Merkkiliikkeen huoltoneuvojan mukaan kyseessä on tuttu ongelma, koska tietyt "laakeroinnit on nelivedossa ihan alimitoitettu".
Onko tietoa tällaisista tapauksista? Miten korjauskustannus jakautunut? Onko maahantuoja selvinnut nollavastuilla vaikka tuotteessa ilmeinen virhe? Ei kai voi posahtaa noilla kilsoilla vaihteisto, kun omistaja noudattanut huolto-ohjelmaa eikä mitään muutakaan käyttövirhettä ole tehty eikä sellaista siten pysty mikään muukaan taho osoittamaan?
Kiitos kommenteista jo etukäteen.
T. Nim. Hieman meinaa ottaa pattiin
Transit 2.0 diesel awd vm. 2018 manuaalivaihteiston kosahdus, yleistä?
Re: Transit 2.0 diesel awd vm. 2018 manuaalivaihteiston kosahdus, yleistä?
Se on jännää kun aina Fordilla on tuo "tuttu ongelma" mutta koskaan siitä ei kerrota etukäteen kellekkään ainapitää vastaus saada rautakangella!
itsellä kävi aikoinana etuveto Escortin kanssasama homma,meni peränlaakerointi kun ajettu 60tkm autolla oli ajettu 41tkm kun ostin että sen vajaa 20tkm itte pääsin.
Sitten aloin kyselee ihan pääpaikalta ongelmasta niin millään ei meinanneet myöntää vaikka en edes korvauksiahakenu auto kun oli jo vanha mutta vähän ajettu,pitkän puhelun päätteeksi kuitenkin myönnettiin asiakun kertoilin että kotikaupungissani kertoo jokainen korjaaja ja jopa Ford liike että onhan noita vaihettu ihan tarpeeksi!
Että ei tunnu Fordin tyyli informoida asioista olla muuttunu yhtää mihinkään,vuodesta 1970 on talossa Fordeja ollu niin ei voi oikeen olla tytyväinen palveluun,autoissahan ei mitään suurempaa ongelmaa ole mutta ne tyyppiviat kismittää kun ei kerrota.
Tosin ihan samaa olen kuullu oli merkki mikä hyvänsä,nykyään kyllä takasinkutsujakin toisille satelee,että sentään jollain merkillä homma toimii.
Tiedän tuon sinun tunteesi kun samantyylisen itte kokenu,näin ei pitäs käydä.
itsellä kävi aikoinana etuveto Escortin kanssasama homma,meni peränlaakerointi kun ajettu 60tkm autolla oli ajettu 41tkm kun ostin että sen vajaa 20tkm itte pääsin.
Sitten aloin kyselee ihan pääpaikalta ongelmasta niin millään ei meinanneet myöntää vaikka en edes korvauksiahakenu auto kun oli jo vanha mutta vähän ajettu,pitkän puhelun päätteeksi kuitenkin myönnettiin asiakun kertoilin että kotikaupungissani kertoo jokainen korjaaja ja jopa Ford liike että onhan noita vaihettu ihan tarpeeksi!
Että ei tunnu Fordin tyyli informoida asioista olla muuttunu yhtää mihinkään,vuodesta 1970 on talossa Fordeja ollu niin ei voi oikeen olla tytyväinen palveluun,autoissahan ei mitään suurempaa ongelmaa ole mutta ne tyyppiviat kismittää kun ei kerrota.
Tosin ihan samaa olen kuullu oli merkki mikä hyvänsä,nykyään kyllä takasinkutsujakin toisille satelee,että sentään jollain merkillä homma toimii.
Tiedän tuon sinun tunteesi kun samantyylisen itte kokenu,näin ei pitäs käydä.
Re: Transit 2.0 diesel awd vm. 2018 manuaalivaihteiston kosahdus, yleistä?
Jep, kiitti kommentista, Tessu, erikoisenmakuista meininkiä fordilta, kun merkkihuollon asiakasneuvojakin huokaa, että "onhan näitä mennyt joo" ja nimeää syyksi kehnon laakeroinnin. Pitää vielä jatkaa maahantuojan suuntaan keskustelua.