S-MAX 2016- Takalokarin maalausta
S-MAX 2016- Takalokarin maalausta
Morjesta,
Huomannut, että monessa S-Maxissa on samalla tapaa kuin itselläni maali lähtenyt takalokarista, takapuskurin ilmeisesti hinkatessa lokariin.
Sain autoliikkeestä, jossa kaupat tehtiin 200€ rahaa kunnostaakseni noita kohtia. Tällä rahallahan ei ihmeitä saa aikaan, mutta mitähän tällä saisi tehtyä.
Yhdessä korikorjaamossa kun kävin niin kaveri sanoi hintalapuksi 600-700€ ja ei halua huonommin edes tehdä.
Itselle oikeastaan riittäisi, että nuo kohdat eivät ruostuisi ja ettei noita huomaisi kun lähemmällä tarkastelulla eli jotain maalia olisi hyvä saada pintaan. Tai jos ainakin tuolle toiselle puolelle saisi vaikka jotain. Isoja rahoja ei tuohon kiinnosta laittaa, mutta haluaisin kuitenkin tuon autoliikkeen tarjouksen hyödyntää.
Mielipiteitä mitä/missä noille voisi teettää täällä Uudenmaan alueella, jotta saisi vähän paremmiksi tuolla 200€ budjetilla ? Tällä hetkellä noissa on vain kiveniskumassa suojaamassa ruostumiselta.
Huomannut, että monessa S-Maxissa on samalla tapaa kuin itselläni maali lähtenyt takalokarista, takapuskurin ilmeisesti hinkatessa lokariin.
Sain autoliikkeestä, jossa kaupat tehtiin 200€ rahaa kunnostaakseni noita kohtia. Tällä rahallahan ei ihmeitä saa aikaan, mutta mitähän tällä saisi tehtyä.
Yhdessä korikorjaamossa kun kävin niin kaveri sanoi hintalapuksi 600-700€ ja ei halua huonommin edes tehdä.
Itselle oikeastaan riittäisi, että nuo kohdat eivät ruostuisi ja ettei noita huomaisi kun lähemmällä tarkastelulla eli jotain maalia olisi hyvä saada pintaan. Tai jos ainakin tuolle toiselle puolelle saisi vaikka jotain. Isoja rahoja ei tuohon kiinnosta laittaa, mutta haluaisin kuitenkin tuon autoliikkeen tarjouksen hyödyntää.
Mielipiteitä mitä/missä noille voisi teettää täällä Uudenmaan alueella, jotta saisi vähän paremmiksi tuolla 200€ budjetilla ? Tällä hetkellä noissa on vain kiveniskumassa suojaamassa ruostumiselta.
Re: S-MAX 2016- Takalokarin maalausta
Katoppa noi videot, niissä pureskelen vähän läpi (ei kylläkään ole Ford kyseessä) mitä tarvikkeita vaatii tollanen maalaus ja mitä kaikki lopuksi maksoi
https://youtu.be/geYScx6oOPk
https://youtu.be/1eYHnRHbTRM
Voit vähennellä loppusummasta korjauspellit, mikäli vaan pintaruosteesta kyse omassa tapauksessasi.
Ne on englanniksi, mutta voin tulkata epäselvyyksiä tarvittaessa
https://youtu.be/geYScx6oOPk
https://youtu.be/1eYHnRHbTRM
Voit vähennellä loppusummasta korjauspellit, mikäli vaan pintaruosteesta kyse omassa tapauksessasi.
Ne on englanniksi, mutta voin tulkata epäselvyyksiä tarvittaessa
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: S-MAX 2016- Takalokarin maalausta
Itse yritin -huonolla menestyksellä- korjata. Siis homma vaatii hiekkapuhalluksen tai erittäin omistautuneen kotiputsaajan työt. Muuten ruoste hiipii vuoden päästä pintaan.
Re: S-MAX 2016- Takalokarin maalausta
Paukkupulloilla ja nollatiedolla korin korjaus saattaa olla hankala yhtälö, josta helposti tulee toi yleistys ettei kannata itse tehdä.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: S-MAX 2016- Takalokarin maalausta
Voisitko kertoa meille kuinka kotitallissa saadaan ruosteet pois siten, ettei heti uudestaan kuki.
Ylimielinen kommentointi ei auta ketään muuta kuin sinua - saamaan hetkeksi voittajan olon.
Ylimielinen kommentointi ei auta ketään muuta kuin sinua - saamaan hetkeksi voittajan olon.
Re: S-MAX 2016- Takalokarin maalausta
Voin toki kertoo, mutta tuossa ylempänä postasin jo pari videolinkkiä joissa aika yksityiskohtasesti perkaan koritöiden eri vaiheita ja kustannuksia, kotioloissa ilman hienoja maalauskammioita tms. Tosta vielä tältä foorumilta pieni paketti purtavaksi, jonka joskus rustailin:
viewtopic.php?t=61281
Geneerinen oletus hiekkapuhelluksen tärkeydestä on jokseenkin oikeassa, mutta voi sen pintaruosteen poistaa kuitulaikallakin, olennaista on lopuksi neutralisoida pinta esimerkiksi Annitrolilla, ennen pohjamaalia. Taas jos ruoste on kahden pellin välissä, ei siihen auta hiekkapuhallus sen enempää, vaan uusi korjauspala.
Ketjunaloittajalle tosin huomauttaisin, kuten yleensäkin autoiljoille, että ei tule olettaa koritöiden olevan ilmaisia, ei materiaalien kuin työnkään puolesta. 200 euroa on hieman pieni summa, kun otetaan huomioon jo mitä maalit, epoksi, hiontaväri, värimässä ja lakka maksavat, sekä se että jonku pitäisi käyttää siihen omia työtunteja ja tilojaan. Omalta kohdalta hieman hupaisa esimerkki kun kaverin Mazdaan olisi pitänyt puskuri maalata ja laskeskelin vähän tarvikkeiden hintoja (kyseessä punainen metallihohtoväri), mutta homma kaatui juuri pelkkiin maalien hintaan lauseella "ei kai se nyt niin paljon voi maksaa", kuulemma joku tekee vastaavia 90 eurolla (sis. tarvikkeet ja työt), kumma vaan ettei tuota puskuria koskaan maalattu. Muutenkin jännä että yllättävän vanhoihin (en tarkota tämän ketjun tapausta) autoihin tehdään kytkinremppaa 500 eurolla ja ostetaan varaosaa, mutta pyöränkaari korjataan jättämällä sauma näkyviin suihkien Tokmannin mattaa Mastonia päälle.
viewtopic.php?t=61281
Geneerinen oletus hiekkapuhelluksen tärkeydestä on jokseenkin oikeassa, mutta voi sen pintaruosteen poistaa kuitulaikallakin, olennaista on lopuksi neutralisoida pinta esimerkiksi Annitrolilla, ennen pohjamaalia. Taas jos ruoste on kahden pellin välissä, ei siihen auta hiekkapuhallus sen enempää, vaan uusi korjauspala.
Ketjunaloittajalle tosin huomauttaisin, kuten yleensäkin autoiljoille, että ei tule olettaa koritöiden olevan ilmaisia, ei materiaalien kuin työnkään puolesta. 200 euroa on hieman pieni summa, kun otetaan huomioon jo mitä maalit, epoksi, hiontaväri, värimässä ja lakka maksavat, sekä se että jonku pitäisi käyttää siihen omia työtunteja ja tilojaan. Omalta kohdalta hieman hupaisa esimerkki kun kaverin Mazdaan olisi pitänyt puskuri maalata ja laskeskelin vähän tarvikkeiden hintoja (kyseessä punainen metallihohtoväri), mutta homma kaatui juuri pelkkiin maalien hintaan lauseella "ei kai se nyt niin paljon voi maksaa", kuulemma joku tekee vastaavia 90 eurolla (sis. tarvikkeet ja työt), kumma vaan ettei tuota puskuria koskaan maalattu. Muutenkin jännä että yllättävän vanhoihin (en tarkota tämän ketjun tapausta) autoihin tehdään kytkinremppaa 500 eurolla ja ostetaan varaosaa, mutta pyöränkaari korjataan jättämällä sauma näkyviin suihkien Tokmannin mattaa Mastonia päälle.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: S-MAX 2016- Takalokarin maalausta
Eikös tossa se muovinen takapuskuri pidä ensin irrottaa, jos osaa ja tietenkin laittaa takasin, joten siihen menee jo se pari tuntia taukoineen..jos tekee viimesen päälle, se siinä ammattilaisten hintaa nostaa ja vasta sitten pääsee tuhertaa noiden maalausten kanssa, pinta on rikki muualtakin.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: S-MAX 2016- Takalokarin maalausta
Tarkoitus ei ollut kyseenalaistaa sitä, etteikö tuohon työtunteja ja materiaaleja menisi kun tekee priimaa. Varmaan tuo 600-700€ on lähellä totuutta mitä tuollaisesta joutuu maksamaan silloin.
Noihin duckworthin videon kuluihin sanoisin, ettei nuo myöskään täysin vastaa niitä kuluja mitä korikorjaamolle tuommoisesta työstä tulisi. Sinulla oli listattuna siinä esimerkiksi Tinneri (puhdistukseen) 35€. Korikorjaamon ei tarvitse ostaa 10litraa tinneriä sitä varten, että putsaa pari neliösenttiä peltiä kun sitä on valmiina hyllyssä ja sitä kuluu varmaan parin euron edestä ja sama monessa muussakin tarvikkeessa.
Tilanne on nyt vain se, että autoliike aikoo osallistua kuluihin 200€:lla ja tällä hetkellä kaikkia muitakin menoja on itsellä siinä määrin, etten välttämättä näe niin tärkeänä sitä, että nuo pari pikku kohtaa on autossa tiptop, että haluasin maksaa siitä itse 500€ lisää.
Kuitenkaan en haluaisi myöskään heittää noita 200€ "hukkaan" vaan saada niillä tehtyä ainakin jotain järkevää ja siksi kysyn neuvoja miten tuota kannattaisi lähteä tekemään lähtökohtaisesti tuolla budjetilla.
Voisinhan itse vaikka irroittaa takapuskurin valmiiksi ja sopia että tehdään vain toinen puoli jne , jotta kulut jäisivät mahdollisimman lähelle sitä osuutta, jonka autoliike on luvannut hoitaa. Tavoite ei myöskään ole saada sitä ulkoisesti uutta vastaavaksi, jossa tarvitsisi maalata noiden parin sentin alueiden takia puoli peräpäätä, jotta saadaan häivytettyä rajat pois vaan olkoon minun puolesta vaikka selkeä raja jos se on sitä mitä tuolla rahalla saa. Yksi vaihtoehtojan toki on, ettei tehdä mitään ja autoliike pitäköön rahansa.
Kuinkahan paljon edullisemmin touhuavat jossain ammattikouluissa tällaisia ?
Noihin duckworthin videon kuluihin sanoisin, ettei nuo myöskään täysin vastaa niitä kuluja mitä korikorjaamolle tuommoisesta työstä tulisi. Sinulla oli listattuna siinä esimerkiksi Tinneri (puhdistukseen) 35€. Korikorjaamon ei tarvitse ostaa 10litraa tinneriä sitä varten, että putsaa pari neliösenttiä peltiä kun sitä on valmiina hyllyssä ja sitä kuluu varmaan parin euron edestä ja sama monessa muussakin tarvikkeessa.
Tilanne on nyt vain se, että autoliike aikoo osallistua kuluihin 200€:lla ja tällä hetkellä kaikkia muitakin menoja on itsellä siinä määrin, etten välttämättä näe niin tärkeänä sitä, että nuo pari pikku kohtaa on autossa tiptop, että haluasin maksaa siitä itse 500€ lisää.
Kuitenkaan en haluaisi myöskään heittää noita 200€ "hukkaan" vaan saada niillä tehtyä ainakin jotain järkevää ja siksi kysyn neuvoja miten tuota kannattaisi lähteä tekemään lähtökohtaisesti tuolla budjetilla.
Voisinhan itse vaikka irroittaa takapuskurin valmiiksi ja sopia että tehdään vain toinen puoli jne , jotta kulut jäisivät mahdollisimman lähelle sitä osuutta, jonka autoliike on luvannut hoitaa. Tavoite ei myöskään ole saada sitä ulkoisesti uutta vastaavaksi, jossa tarvitsisi maalata noiden parin sentin alueiden takia puoli peräpäätä, jotta saadaan häivytettyä rajat pois vaan olkoon minun puolesta vaikka selkeä raja jos se on sitä mitä tuolla rahalla saa. Yksi vaihtoehtojan toki on, ettei tehdä mitään ja autoliike pitäköön rahansa.
Kuinkahan paljon edullisemmin touhuavat jossain ammattikouluissa tällaisia ?
Re: S-MAX 2016- Takalokarin maalausta
Näkisin kaksi vaihtoehtoa:
1. Etsiä pienempää nyrkkipajaa, ei automaalaamoa, joka suostuu tekemään niin hyvin kuin tuolla budjetilla pystyy. Antaa heille kirjallinen vapautus vastuusta, jos alkaa piankin uudestaan kukkia.
2. Ostaa tuolla rahalla tarvikkeita: maalia ja pienen korjausmaalipullon vaikka merkkiliikkeestä, spraypurkki 2k lakkaa (Mipa ym.), pohjaväriä, ruosteenestoa jne jne. Teet sitten itse tai et - saat silti tuolla rahalla hyvän valmiuden fiksata autoasi.
PS. Sinne lokarin ja puskurin väliin pitäisi saada vähän rakoa, vaikka sitten puskuri kiinnikettä tuunaamalla tai reunaa hiomalla. Tai saada sinne väliin vaikka kaksipuolista teippiä, joka estää hankausliikkeen.
1. Etsiä pienempää nyrkkipajaa, ei automaalaamoa, joka suostuu tekemään niin hyvin kuin tuolla budjetilla pystyy. Antaa heille kirjallinen vapautus vastuusta, jos alkaa piankin uudestaan kukkia.
2. Ostaa tuolla rahalla tarvikkeita: maalia ja pienen korjausmaalipullon vaikka merkkiliikkeestä, spraypurkki 2k lakkaa (Mipa ym.), pohjaväriä, ruosteenestoa jne jne. Teet sitten itse tai et - saat silti tuolla rahalla hyvän valmiuden fiksata autoasi.
PS. Sinne lokarin ja puskurin väliin pitäisi saada vähän rakoa, vaikka sitten puskuri kiinnikettä tuunaamalla tai reunaa hiomalla. Tai saada sinne väliin vaikka kaksipuolista teippiä, joka estää hankausliikkeen.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex