Ongelmana siis, että kojelaudassa palaa ABS, ESP ja rengaspaineen valot. Autojen käynnistäessä ilmoittaa "Tyre pres sys malfunction" sekä "hill start assist not available"
Motonetin motomaatti antoi seuraavan paperin kun kävin koodit katsomassa ja nollaamassa:
Järjestelmä: Lukkiutumaton jarrujärjestelmä ABS
*U3003 Akkujännite
C0037 Renkaan nopeusanturi taka vasen
! Akkujännite
Järjestelmä: Monitoiminto, Korin ohjausmoduuli BCM
C111B Lamppu, vasen jarruvalo
*B1D06 vasemman suuntavilkun virtapiiri
Järjestelmä: Rengaspaineet, paineen valvontajärjestelmä TPMS
C111B Lamppu, vasen jarruvalo
*B1D06 vasemman suuntavilkun virtapiiri
Järjestelmä: Ajoavustimet, pysäköintiavustonmoduuli PAM
B1B50 Takaosan vasen sisäanturi
U0415 Vääriä tietoja vastaanotettu ABS-ohjausmoduulilta
U100B Puoliautomaattinen taskupysäköintijärjestelmä
Tähdellä merkatut siis poistui, ja huutomerkillä tuli uusi koodi akkujännitteestä.
Tähän mennessä on vaihdettu akku uuteen, ja takavasemmalle on vaihdettu uusi abs anturi, jonka jälkeen vikakoodit nollattu.
Mistähän tätä lähtisi purkamaan? Ongelma on että tiloja ei oikein ole missä pääsisi ropaamaan esim nosturilla, ja tällä hetkellä ei korjaamolle ole varaa viedä.
En omista myöskään itse vikakoodinlukijaa, joista voisi selvitä tarkempia tietoja.
Focus 2013 2.0tdci
Re: Focus 2013 2.0tdci
Aloitetaan akkujännitteestä. Akku siis vaihdettiin uuteen vikakoodien luvun jälkeen?
Muuttuiko sen jälkeen mitään varoitusvaloissa tai ilmoituksissa?
Oletko pystynyt mittaamaan, mikä akkujännite on nyt, moottorin käydessä? Entä lepojännite?
Onko akun miinuskaapelin liitos koriin kunnossa; ettei ole pahasti hapettunut tai löysällä?
Muuttuiko sen jälkeen mitään varoitusvaloissa tai ilmoituksissa?
Oletko pystynyt mittaamaan, mikä akkujännite on nyt, moottorin käydessä? Entä lepojännite?
Onko akun miinuskaapelin liitos koriin kunnossa; ettei ole pahasti hapettunut tai löysällä?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Focus 2013 2.0tdci
Akun vaihdon jälkeen on vikakoodit luettu, ei vaikutusta ilmotuksiin tai vikakoodeihin.yritäedes kirjoitti: ↑20 Syys 2024 09:59 Aloitetaan akkujännitteestä. Akku siis vaihdettiin uuteen vikakoodien luvun jälkeen?
Muuttuiko sen jälkeen mitään varoitusvaloissa tai ilmoituksissa?
Oletko pystynyt mittaamaan, mikä akkujännite on nyt, moottorin käydessä? Entä lepojännite?
Onko akun miinuskaapelin liitos koriin kunnossa; ettei ole pahasti hapettunut tai löysällä?
Akkutesti tehtiin myös siinä motomaatissa, samalla kun vikakoodit nollailtiin, se kertoi seuraavaa:
Akkutesti, Hyvä-Varaa, Jännite 12,47V, Mitattu 559A.
Käynnistintesti, Normaali, jännite10,24v
Lataustesti, OK, jännite 14,77v
Uusi akkuhan oli tosiaan 670A.
Re: Focus 2013 2.0tdci
Akku ja lataus on siis kunnossa. Hyvä.
ABS:n sulakkeet on konehuoneessa F7 ja F8, sellaisia JCase- kuutioita. Ilmeisesti ovat piilossa erillisen muovikannen alla.
Mitähän tuossa voisi itse vielä kokeilla? Jarrunestettä on säiliössä riittävästi?
Se, että vasemman puolen valoista oli erilaisia koodeja, voi liittyä johtosarjaan, mutta sen vian etsiminen onkin jo hankalampi juttu.
ABS:n sulakkeet on konehuoneessa F7 ja F8, sellaisia JCase- kuutioita. Ilmeisesti ovat piilossa erillisen muovikannen alla.
Mitähän tuossa voisi itse vielä kokeilla? Jarrunestettä on säiliössä riittävästi?
Se, että vasemman puolen valoista oli erilaisia koodeja, voi liittyä johtosarjaan, mutta sen vian etsiminen onkin jo hankalampi juttu.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Focus 2013 2.0tdci
Jep, eilen yritin tuota selvitellä, mutta en päässyt jyvälle niin totesin että parempi viedä ammattimiehille vianselvitykseen. Täytyy raportoida missä oli vika kun saadaan selvyys asiaan.yritäedes kirjoitti: ↑20 Syys 2024 10:36 Akku ja lataus on siis kunnossa. Hyvä.
ABS:n sulakkeet on konehuoneessa F7 ja F8, sellaisia JCase- kuutioita. Ilmeisesti ovat piilossa erillisen muovikannen alla.
Mitähän tuossa voisi itse vielä kokeilla? Jarrunestettä on säiliössä riittävästi?
Se, että vasemman puolen valoista oli erilaisia koodeja, voi liittyä johtosarjaan, mutta sen vian etsiminen onkin jo hankalampi juttu.
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 29 Huhti 2024 15:27
Re: Focus 2013 2.0tdci
yleismittarilla pystyy tuon sensorin testaamaan. Liitin irti ja mittari kiinni. Napaa pyörittämällä pitäisi tulla signaalia. Taikka testerillä (Forscan) katsoo mitä antaa pyörän nopeudeksi. Ajossa tietysti pitäisi olla kaikki suht samoja.yritäedes kirjoitti: ↑20 Syys 2024 10:36 Akku ja lataus on siis kunnossa. Hyvä.
ABS:n sulakkeet on konehuoneessa F7 ja F8, sellaisia JCase- kuutioita. Ilmeisesti ovat piilossa erillisen muovikannen alla.
Mitähän tuossa voisi itse vielä kokeilla? Jarrunestettä on säiliössä riittävästi?
Se, että vasemman puolen valoista oli erilaisia koodeja, voi liittyä johtosarjaan, mutta sen vian etsiminen onkin jo hankalampi juttu.
Viime päivinä tullut erillaisia sensoreita mitattua kaverin autosta, kampiakselilta, nokka-akselilta ja myös näitä ABS-nopeussensoreita.
Johtosarjakin on helppo mitata. Molemmat päät vaan esiin ja piipparilla katsoo onko naru poikki vai ei.