Osaako kukaan sanoa, että kun autossani on ollut 3kpl Denso 6C1Q-9K546-BC ja 1kpl Denso DCRI 107060 dieselsuuttimia ja ne alkoi vuotamaan. Sain kaverilta 4kpl noita -BC suuttimia, mutta hän ei muistanut että onko ne 140 Sport:sta vai 125hv moottorista kun ne olivat jo irti. Näyttivät todella siisteiltä ja laitoin ne paikalleen ja otin korjausarvot ylös suuttimista 16 numeroinen koodi ja syötin ne forscaniin ja tallensin. Se meni vielä ok, sitten tein pumpun opetusajon ja sekin meni vielä ok, mutta sitten lopuksi dieselsuuttimien opetusajon niin se meni muistaakseni kohtaan 4 tai 5 ja sitten tuli virheilmoitus 93 " Liialliset korjausarvot ".
Onkohan noita mahdollista saada toimimaan tässä autossa ollenkaan vaikka sama 6C1Q-9K546-BC koodi kaikissa onkin, niin kuin vanhoissa 3kpl:kin.
Vai mitä ehdotatte?
MK7 2.2 TDCi 140 Sport 2008
Re: MK7 2.2 TDCi 140 Sport 2008
Nyt kannattaa varmistaa, että suuttimet ovat koodattu oikeisiin sylintereihin. Sylinterien järjestys ei välttämättä ole sama kuin sytytysjärjestys.pesa7122 kirjoitti: ↑11 Syys 2024 11:16 Osaako kukaan sanoa, että kun autossani on ollut 3kpl Denso 6C1Q-9K546-BC ja 1kpl Denso DCRI 107060 dieselsuuttimia ja ne alkoi vuotamaan. Sain kaverilta 4kpl noita -BC suuttimia, mutta hän ei muistanut että onko ne 140 Sport:sta vai 125hv moottorista kun ne olivat jo irti. Näyttivät todella siisteiltä ja laitoin ne paikalleen ja otin korjausarvot ylös suuttimista 16 numeroinen koodi ja syötin ne forscaniin ja tallensin. Se meni vielä ok, sitten tein pumpun opetusajon ja sekin meni vielä ok, mutta sitten lopuksi dieselsuuttimien opetusajon niin se meni muistaakseni kohtaan 4 tai 5 ja sitten tuli virheilmoitus 93 " Liialliset korjausarvot ".
Onkohan noita mahdollista saada toimimaan tässä autossa ollenkaan vaikka sama 6C1Q-9K546-BC koodi kaikissa onkin, niin kuin vanhoissa 3kpl:kin.
Vai mitä ehdotatte?
Mikä Ford tuo MK7 muuten on?
Käsitykseni mukaan PSA-moottorien sylinterijärjestys lasketaan vauhtipyörän puolelta.
Re: MK7 2.2 TDCi 140 Sport 2008
Järjestystä en muista. Kaveri oli ottanut suuttimet joskus jo aiemmin pois koneesta ja ne olivat hänellä pahvilaatikossa. Sen kaveri muisti, että MK7:sta otti ne pois, mutta sitä ei muistanut että oliko 2007 vai 2008 ja 2.2 TDCi se oli mistä ne poisti.
Ne 16 numeroiset koodit sain suurennuslasilla hyvin selville ( ainakin omasta mielestä ) .
Mites näin jälkikäteen pystyn selvittämään mistä pytyssä mikäkin suutin on joskus ollut?
Kaverilla on siis kymmenkunta Transitia ja on ottanut käyttökelpoiset osat jostain talteen ja hänellä oli 4kpl sarja noita -BC päätteisiä suuttimia ja antoi ne mulle, että kokeile ennen kun ostan.
Auto tosiaan toimii hyvin, mutta tuosta joka käynnistyksessä olevasta " kuittaa engine malfunction " ilmoituksesta kun pääsisi pois.
Ne 16 numeroiset koodit sain suurennuslasilla hyvin selville ( ainakin omasta mielestä ) .
Mites näin jälkikäteen pystyn selvittämään mistä pytyssä mikäkin suutin on joskus ollut?
Kaverilla on siis kymmenkunta Transitia ja on ottanut käyttökelpoiset osat jostain talteen ja hänellä oli 4kpl sarja noita -BC päätteisiä suuttimia ja antoi ne mulle, että kokeile ennen kun ostan.
Auto tosiaan toimii hyvin, mutta tuosta joka käynnistyksessä olevasta " kuittaa engine malfunction " ilmoituksesta kun pääsisi pois.
Re: MK7 2.2 TDCi 140 Sport 2008
Eli kyseessä on Transit Mk7 ja kysyin siksi, että sylinterijärjestys ei välttämättä ole sama kuin suuttimien järjestys testerillä. Jotkut testerit osaavat kertoa, että mihin sylinteriin esim suutin nro 3 tulee kun se ei välttämättä ole sylinteri nro 3.
Sillä, missä järjestyksessä käytetty suutin on ollut jossakin toisessa moottorissa, ei ole väliä kunhan vaan suuttimen koodaus tehdään niin, että suuttimen fyysinen sijainti vastaa sitä sylinteriä missä se on. Muutenhan siinä on mahdollisuus tehdä koodaus ihan oikein mutta suutin on väärässä sylinterissä jolloin Ecu saattaa tulkita väärän arvon olevan vika.
Sillä, missä järjestyksessä käytetty suutin on ollut jossakin toisessa moottorissa, ei ole väliä kunhan vaan suuttimen koodaus tehdään niin, että suuttimen fyysinen sijainti vastaa sitä sylinteriä missä se on. Muutenhan siinä on mahdollisuus tehdä koodaus ihan oikein mutta suutin on väärässä sylinterissä jolloin Ecu saattaa tulkita väärän arvon olevan vika.
Re: MK7 2.2 TDCi 140 Sport 2008
Kun laitoin nuo kaverilta saadut suuttimet autoon, niin forscan:ssa kirjoitin suuttimen koodin siihen sylinteriin mitä ohjelma näytti. Eli nyt ainakin pitäisi olla siinä sylinterissä koodin mukainen suutin.
Jostain kuulin, että PCM voi mennä joskus jumiin ja sen voisi buutata forscanilla. Sitten toinen mikä voi tehdä ongelmia, on ELM327 HS/MS adapteri ja voisi kokeilla parempaa adapteria. Mitä adapteria te olette käyttäny ja mitä softaa?
Mitäs seuraavaksi voisi kokeilla, tuota PCM buuttausta en ole vielä tehny?
Jostain kuulin, että PCM voi mennä joskus jumiin ja sen voisi buutata forscanilla. Sitten toinen mikä voi tehdä ongelmia, on ELM327 HS/MS adapteri ja voisi kokeilla parempaa adapteria. Mitä adapteria te olette käyttäny ja mitä softaa?
Mitäs seuraavaksi voisi kokeilla, tuota PCM buuttausta en ole vielä tehny?
Re: MK7 2.2 TDCi 140 Sport 2008
Onhan se mahdollista, että testeri antaa ihan oikean tuloksen kun ilmoittaa liiallisista korjausarvoista. Eihän se kuitenkaan kaikista suuttimista sitä tee? Joten jos siinä neljän setissä on ehjiä suuttimia niin voihan niitä käyttää.
Hyvä jos järjestys on kohdallaan. En lähtisi buuttaamaan mitään ecua kun todennäköisesti vika on muualla.
Hyvä jos järjestys on kohdallaan. En lähtisi buuttaamaan mitään ecua kun todennäköisesti vika on muualla.
Re: MK7 2.2 TDCi 140 Sport 2008
Tuli tänään kokeiltua forscan:lla buutattua PCM boksi, ja sen jälkeen otin vikakoodit pois.
Sen jälkeen tein pumpun opetuksen, joka meni läpi.
Suuttimien opetus jäi yhä kesken, eli
Opetellaan painearvo 1 = läpi
Opetellaan painearvo 2 = läpi
Opetellaan painearvo 3 = läpi
Opetellaan painearvo 4 = läpi
Tämän jälkeen tulee yhä virheilmoitus
Tunnistusvirhe
Virhekoodi 92
Liialliset korjausarvot sylinterille 3
Odota .... 120 sekunttia
Eli vika olisi 3 pytyn suuttimessa. Onko tuolle nyt muuta tehtävissä kuin ottaa pois ja hankkia jostain taas uusi käytetty, vai pitääkö ostaa vaan kaikki 4 uutta.
Normaalissa ajossa ei savuta juuri lainkaan, mutta jo rajummassa kiihdytyksessä tulee aikast mustaa savua.
Jos ei jotain huonoa, niin jotain hyvääkin. Eli aiemmin kulutus oli 7,2 l /100km ja nyt noilla kaverin suuttimilla putosi maantiellä kulutus 6,0 l /100km
Mutta mitä olette mieltä, mitä kannattaa tehdä. Tuo joka starttauksessa oleva Engine Malfunction ja punainen varoitusvalo niin viiksestä kuittaus pois, niin olishan sekin kiva saada pois. Mutta niin kauan kun suuttimet ei ole korjausarvot kohdillaan niin tuota joutuu kattomaan.
Sen jälkeen tein pumpun opetuksen, joka meni läpi.
Suuttimien opetus jäi yhä kesken, eli
Opetellaan painearvo 1 = läpi
Opetellaan painearvo 2 = läpi
Opetellaan painearvo 3 = läpi
Opetellaan painearvo 4 = läpi
Tämän jälkeen tulee yhä virheilmoitus
Tunnistusvirhe
Virhekoodi 92
Liialliset korjausarvot sylinterille 3
Odota .... 120 sekunttia
Eli vika olisi 3 pytyn suuttimessa. Onko tuolle nyt muuta tehtävissä kuin ottaa pois ja hankkia jostain taas uusi käytetty, vai pitääkö ostaa vaan kaikki 4 uutta.
Normaalissa ajossa ei savuta juuri lainkaan, mutta jo rajummassa kiihdytyksessä tulee aikast mustaa savua.
Jos ei jotain huonoa, niin jotain hyvääkin. Eli aiemmin kulutus oli 7,2 l /100km ja nyt noilla kaverin suuttimilla putosi maantiellä kulutus 6,0 l /100km
Mutta mitä olette mieltä, mitä kannattaa tehdä. Tuo joka starttauksessa oleva Engine Malfunction ja punainen varoitusvalo niin viiksestä kuittaus pois, niin olishan sekin kiva saada pois. Mutta niin kauan kun suuttimet ei ole korjausarvot kohdillaan niin tuota joutuu kattomaan.