Mondeo mk3 1.8 bensa duratech HE
Mondeo mk3 1.8 bensa duratech HE
Elikkäst mystisiä käyntihäiriöitä. Kylmänä nykii hiukan ja se loppuu ku vähän matkaa ajelee. Sitten alkaakin se riemu kun ajellut jokusen kilsan niin tyhjäkäynti heittelee miten sattuu ja sammuu. nykii ja nyhtää aivan kunnolla. Kun sammuu niin kaasun kanssa saa sahattua käyntiin uudestaan. ja sitten toimii taas hetken. Vikakoodeja ei ilmota. Onko kellää ideoita mikä voisi vaivata?
Re: Mondeo mk3 1.8 bensa duratech HE
EGR venttiili jumittaa?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Mondeo mk3 1.8 bensa duratech HE
Tuohon kotteroon on vaihdettu tulpat, johdot, puola, t-map, kaasuläpän asentotunnistin, egr-venttiili. Mitenhän se mystinen imusarjan takana oleva letku oireilee jos se halkeillu?
Re: Mondeo mk3 1.8 bensa duratech HE
Tarkoittanet PCV:n letkua? Vaikuttaa siis huohottimen toimintaan, oireina yleensä kierrosten leijuminen ja normaalia reippaampi öljynkulutus.
Tuohon sammahteluun lämpöisellä koneella tuli sellanen ajatus mieleen, että viallinen lämpöanturi saattaisi tehdä tuota, kun ECU ei saa oikeaa tietoa moottorinlämmöistä, niin ei myöskään voi säätää seoksia oikein ja alkaa sitten lopputuloksena nikotella.
Toki moottorin mekaaninen yleiskuntokin kannattaa selvittää, eli onko puristukset yhä tallella ja suht. tasaiset pyttyjen väleillä ja varmaan katsoitkin tulppia vaihtaessa minkä väriset olivat?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mondeo mk3 1.8 bensa duratech HE
t-map vaihdettu mikä käsittääkseni imuilman paine ja lämtötila anturi. en oo muutakaan lämpötila anturia löytänyt. Tulpat aavistuksen vaaleat mutta nyky polttoaineella taida ollakkaan aivan perinteisen värisiä. pidemmän aikaa hiukan käynti ontunut n. 2000rpm kieppeillä ja polttoaineen kulutus ollu vähän tavallista suurempi jo kauemman aikaa vaikka päästöt ollut aina katsastuksessa hyvät.
Re: Mondeo mk3 1.8 bensa duratech HE
En uskokaan että imuilmanlämpötilaanturin tieto saisi moista aikaan, mutta moottorinlämpöanturi kylläkin. Muistaakseni tollasen joskus vaihdoinki kuratecciin asiakkaan toiveesta, kun oli jos jonkinsortin ongelmaa ko. autossa.
Tuossa osa jota haeskelen tässä:
https://www.motonet.fi/tuote/jaahdytysn ... earch=true
En pane päätäni pantiksi, mutta ehkä kannattaa tutkailla kuitenki

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mondeo mk3 1.8 bensa duratech HE
10 kilsaa toimi taas moitteettomasti. sit alko tyhjäkäyti vaeltelee ja lopulta sammuu. nykii n. 2000-3000 kiekan välillä myös moottori jarrutuksessakin. Häiriön ollessa päällä niin ei vastaa kaasuun kunnolla alemmilla kierroksilla. Mikähän ihme tuota oikein vaivaa????
Re: Mondeo mk3 1.8 bensa duratech HE
Siellä se vika on niinkuin sanoin heti alussa,,PCV letkuduckworth kirjoitti: ↑15 Elo 2024 18:00Tarkoittanet PCV:n letkua? Vaikuttaa siis huohottimen toimintaan, oireina yleensä kierrosten leijuminen ja normaalia reippaampi öljynkulutus.
Tuohon sammahteluun lämpöisellä koneella tuli sellanen ajatus mieleen, että viallinen lämpöanturi saattaisi tehdä tuota, kun ECU ei saa oikeaa tietoa moottorinlämmöistä, niin ei myöskään voi säätää seoksia oikein ja alkaa sitten lopputuloksena nikotella.
Toki moottorin mekaaninen yleiskuntokin kannattaa selvittää, eli onko puristukset yhä tallella ja suht. tasaiset pyttyjen väleillä ja varmaan katsoitkin tulppia vaihtaessa minkä väriset olivat?
esim,,https://www.youtube.com/watch?v=vBxm5QjD0PY
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Mondeo mk3 1.8 bensa duratech HE
Saakohan sen PCV letkun vaihdettua millään ilveellä irroittamatta imusarjaa?
Re: Mondeo mk3 1.8 bensa duratech HE
Mistähän muualta vois sellasen letkun saada kuin foordilta?
Re: Mondeo mk3 1.8 bensa duratech HE
Onhan noita netti pullollaan, kun guuglaat..ford mondeo mk 3 pcv hose
Ei kait saa vaihdettua muuten..
https://www.youtube.com/watch?v=-TR4pZdXZpg
Ei kait saa vaihdettua muuten..
https://www.youtube.com/watch?v=-TR4pZdXZpg
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Mondeo mk3 1.8 bensa duratech HE
Putimpa imusarjan pois ja pcv letku vaikutti ehjältä muuten mutta aika herkähti irtos ja menee takaisin ilman kummempaa voimaa. Liekköhän vuotas ilmaa välitä kun siinä ei oo klemmareitakaan.Pcv venttiili vaikutti ehjältä. Imusarjanläpät oli väljät, pahiten ykkös sylinterin kohalta. liekkö se millaria häiriöitä aiheuttaa käyntiin muutakuin nakutuksen? Vaihtelin niiden paikkoja niin on vähän paremmman tuntuset. Ei oo minkäälaista kokemusta fjoordin moottoreista ni siks aika ulalla kyseisestä laitteesta.