Eilen sain oman auton takaisin pääsylinterin vaihdosta ja hyvin tuntuu taas kytkinpoljin toimivan.
Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Minulla myös Ford Focus Ecoboost 2015. Ostin sen heinäkuussa 2020 Fordin vaihtoautoliikkeestä, jolloin ajokilometrejä reilu 30000. Silloin syksyllä ilmeni tämä sama vika, kytkin jäi pohjaan silloin tällöin ja piti kengän kärjellä nostaa ylös. Myyjän mukaan vika siinä, että kun vaihdettu jarrunesteet, niin jäänyt kytkinpuolelle vanha neste. Kytkinpuoli ei kuulemma aina tyhjenny kunnolla, on jotenkin "omassa putkessaan", kun jarrunesteet vaihdetaan.......Vika silloin korjaantui.....Mutta nyt sama vika ilmeni uudelleen ilmojen viiletessä.
Kytkin jää pohjaan, kun sillä lähtee kylmänä. Vika korjaantuu ajossa. Oli vaan vähän kinkkinen tilanne aamulla, kun lähtiessä jäi taas pohjaan ja ylösnostaessa kytkin otti kiinni jo alhaalla sitä kengän kärjellä nostaessa......Täytyy mennä vaihdatuttamaan nesteet, korjaantuuko taas sillä. Auton mittarilukema nyt reilu 80000 km. Ei kyllä ennen missään autossa ole kytkin reistaillut näillä kilometreillä.
Kytkin jää pohjaan, kun sillä lähtee kylmänä. Vika korjaantuu ajossa. Oli vaan vähän kinkkinen tilanne aamulla, kun lähtiessä jäi taas pohjaan ja ylösnostaessa kytkin otti kiinni jo alhaalla sitä kengän kärjellä nostaessa......Täytyy mennä vaihdatuttamaan nesteet, korjaantuuko taas sillä. Auton mittarilukema nyt reilu 80000 km. Ei kyllä ennen missään autossa ole kytkin reistaillut näillä kilometreillä.
Viimeksi muokannut Kalevi, 06 Marras 2023 23:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
taitaa olla vika siellä sylinterissä ja liike koittaa pesta kätensä takuusta... nesteet kun on halvempia vaihdella.
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Ei ole kytkinnesteestä kysymys ellei siellä ole selvää vettä joka jäätyisi.Kalevi kirjoitti: ↑06 Marras 2023 14:51 .Mutta nyt sama vika ilmeni uudelleen ilmojen viiletessä.
Kytkin jää pohjaan, kun sillä lähtee kylmänä. Vika korjaantuu ajossa. Oli vaan vähän kinkkinen tilanne aamulla, kun lähtiessä jäi taas pohjaan ja ylösnostaessa kytkin otti kiinni jo alhaalla sitä kengän kärjellä nostaessa......Täytyy mennä vaihdatuttamaan nesteet, korjaantuuko taas sillä. Auton mittarilukema nyt reilu 80000 km. Ei kyllä ennen missään autossa ole kytkin reistaillut näillä kilometreillä.
Itsellä on kokemusta ehkä noin 30:stä autosta eikä missään ole ollut kytkinnesteiden kanssa tuollaisia ongelmia.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 06 Maalis 2023 17:18
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Minulla alkoi vähän samankaltaiset ongelmat ensimmäisten pakkasten myötä, auto on Fiesta 1.0, vm. 2015. Joskus kytkin muuttuu hervottomaksi eikä saa vaihteita päälle, välillä käy niin että kytkin pohjassa alkaa vetämään esim. liikennevaloissa. Välillä toimii hyvin päiväkausia ja satoja kilometrejä. Edellinen omistaja oli samankaltaisten ongelmien vuoksi teettänyt kytkin remontin, koko paketti ja työsylinteri vaihdettu, kilometrejä oli silloin vasta 72 000. Nyt kaksi vuotta myöhemmin ongelmat palasivat, kilometrejä vaan 87 000. Ihmeellinen juttu jos parin vuoden välein täytyy tehdä 1000e kytkinremppa... Huollossa ehdottivat seuraavaksi pääsylinterin (onko poljinsylinteri sama asia?) vaihtamista, 500e.
Kunhan tästä talvesta vaan selviäisi niin varmaan kesällä taas toimii normaalisti. Luultavasti myös tuo aiemman omistajan teettämä remppa oli turha.
Kunhan tästä talvesta vaan selviäisi niin varmaan kesällä taas toimii normaalisti. Luultavasti myös tuo aiemman omistajan teettämä remppa oli turha.
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Itse olen päätynyt ilmaamaan järjestelmän kun vika ilmaantuu. Kytkimen luona on nippa, mistä saa järjestelmän helposti ilmattua myös tunkin varassa kun ryömii alle tai näin ainakin mk2,5 focuksissa. 5min menee ilmauksessa, enemmän aikaa menee keulan nostamisessa et mahtuu alle. 1,5-2dl uutta nestettä about menee
2v välein tuota joutunut tekemään (viimeksi tein maaliskuun alussa), eli n. 30-40tkm välein omilla ajoilla. Kytkinremonttiahan ne huollossa sanoo, kun ei vuotoja löydy.
2v välein tuota joutunut tekemään (viimeksi tein maaliskuun alussa), eli n. 30-40tkm välein omilla ajoilla. Kytkinremonttiahan ne huollossa sanoo, kun ei vuotoja löydy.
Nykyiset:
Focus 1.6 -08
Mondeo 1.6 titanium -11
Focus 1.6 -08
Mondeo 1.6 titanium -11
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Onko tietoa mitä pääsylinterin vaihto liikkeessä maksaa? Videoiden perusteella on aika pahassa paikassa akun takana.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Omistan Ford C-max 2015 ecoboost 1.0. Autolla on ajettu nyt 101600 km. Autoon on tehty vuonna 2022 syyskuussa (tuolloin ajettu 88300km), mittava kytkinremontti (kustannukset 1660eur) Tällöin on käytännössä vaihdettu kaikki kytkimen osat, lukuunottamatta pääsylinteriä (poljinsylinteri). Huollon teki Ford merkkiliikkeen huolto. Ongelma tuolloin 2022 oli polkimen jääminen puoleenväliin, tai joissain tapauksissa kokonaan pohjaan. Nyt 12000 km jälkeen, ongelma on ilmestynyt uudelleen, 2024 toukokuussa. Ongelma ei ole siis lämpötilariippuvainen, eikä oletettavasti johdu työsylinteristä (tämä vaihdettiin tuolloin 2022). Se mikä tässä harmittaa, on se että merkkiliikkeen huolto "leikkii arvausleikkiä" asiakkaan rahoilla, ja lopputulos on "plusmiinusnolla"
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Nämä on olleet aika hankalia. Vuoto voi olla myös sylinterien välisissä putkissa ja letkuissa.Markku640 kirjoitti: ↑14 Elo 2024 22:01 Omistan Ford C-max 2015 ecoboost 1.0. Autolla on ajettu nyt 101600 km. Autoon on tehty vuonna 2022 syyskuussa (tuolloin ajettu 88300km), mittava kytkinremontti (kustannukset 1660eur) Tällöin on käytännössä vaihdettu kaikki kytkimen osat, lukuunottamatta pääsylinteriä (poljinsylinteri). Huollon teki Ford merkkiliikkeen huolto. Ongelma tuolloin 2022 oli polkimen jääminen puoleenväliin, tai joissain tapauksissa kokonaan pohjaan. Nyt 12000 km jälkeen, ongelma on ilmestynyt uudelleen, 2024 toukokuussa. Ongelma ei ole siis lämpötilariippuvainen, eikä oletettavasti johdu työsylinteristä (tämä vaihdettiin tuolloin 2022). Se mikä tässä harmittaa, on se että merkkiliikkeen huolto "leikkii arvausleikkiä" asiakkaan rahoilla, ja lopputulos on "plusmiinusnolla"
Escort mk2 "RS2000"
Fiesta mk2 "RS1800i"
Fiesta mk2 "RS1800i"
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Päivitystä... Näköjään tämä kytkimen ilmaongelma on täysin sattumanvarainen. Kulunut talvi on ajettu ilman mitään ongelmia, vaikka kytkimelle ei tehty mitään. Olin jopa ostanut varuilta uudet kytkimen osat, mutta palautin ne, kun rahoille oli muutakin käyttöä. Tuli samalla testattua Autodocin safe order toimivaksi.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Minulla Focus ST 2017 diesel. 2 vuotta sitten poljinsylinteri vaihdettiin, kytkin jäi satunnaisesti pohjaan. Piti nostaa ylös. About 500 silloin kustansi. Korjaamo (Huolto Hämäläinen) tuntui tietävän vian. Korjaantui, ei oli uusinut.
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Viime kesän helteiden jälkeen ei ole enää jäänyt kytkinpoljin pohjaan. Odotellaan taas kelien lämpenemistä..
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: 01 Heinä 2023 14:07
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Vanha focus (mk1) ja vähän samaa ongelmaa,
kytkin ottaa normaalisti kiinni todella ylhäällä,
vaan nyt poljin painuu melkein pohjaan ja välillä ei irroita ollenkaan,
välillä (suuren osan ajasta) taas normaali ja poljinta "nitkuttelemalla" saa painumaan tartuntakohdan alemmas.
Jumiin ei jää pohjaan milloinkaan, onko sitten jokin palaususjousi polkimessa.
Kytkinpaketti työsylintereineen n vuoden vanha, eli olisiko sitten poljinsylinterissä alkava vika?
kytkin ottaa normaalisti kiinni todella ylhäällä,
vaan nyt poljin painuu melkein pohjaan ja välillä ei irroita ollenkaan,
välillä (suuren osan ajasta) taas normaali ja poljinta "nitkuttelemalla" saa painumaan tartuntakohdan alemmas.
Jumiin ei jää pohjaan milloinkaan, onko sitten jokin palaususjousi polkimessa.
Kytkinpaketti työsylintereineen n vuoden vanha, eli olisiko sitten poljinsylinterissä alkava vika?
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 09 Loka 2024 08:53
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Tuntuu olevan hyvin tyyppivien kaltainen tuo nestekytkimen paineiden häviäminen. Mulla omassa fiista 1.5 tdci 2016 mentiin jopa niin pitkälle että väärän diagnosoinnin vuoksi autoon tilattiin ja vaihdettiin koko vaihdelaatikko 113 000km ajettuun autoon kun juuri syy oli tuo polijinsylinterin paineiden vuotaminen , vuotoa ei ollut ulospäin se vain päästi paineen poijes ja auto lähti itsekseen liikkeelle Kytkin pohjassa. Vanha tod näköisesti ehjä laatikko ehti mennä metallin keräykseen