Focus 1.6 ecoboost
Focus 1.6 ecoboost
Moi
Uskaltaako lähteä tollasta hankkimaan, ainakin parempi kuin pikkukoneet?
2010-2013
Uskaltaako lähteä tollasta hankkimaan, ainakin parempi kuin pikkukoneet?
2010-2013
Re: Focus 1.6 ecoboost
Aika hankala lähteä kenenkään kristallipallosta katselemaan, sen verran yksilöitä on jo tuon ikäiset. Saattaa olla että painelee vielä pitkät pätkät ongelmitta, tai saattaa levitä ensi viikolla. Meillä ollut 10 vuotta ajossa, nyt n. 265 tkm mittarissa ja vielä käy ja kukkuu hyvin. Kaiken näköistä säätöähän sen moottorin kanssa on matkan varrella ollut, mutta kun hajoaa niin korjataan. Leppoisa, alavääntöinen ja pieniruokainen kone noin muuten, silloin kun ei ole rikki.
Re: Focus 1.6 ecoboost
Ok, liekö se turboton 120hv varmempi?
Re: Focus 1.6 ecoboost
Onhan turbottomassa toki useampikin potentiaalinen vikakohde vähemmän, kun kovalle rasitukselle joutuva ahdin ja muutama anturi, letkuja, välijäähdytin, korkeapainebensapumppu jne. puuttuu, mutta kyllä itse tuon ecoboostin silti ottaisin paljon mieluummin, ihan jo sen väännön ja ajettavuuden takia. Jonkinmoinen kasvanut riski tuon koneen kanssa on, että jäähdytinnestettä ajossa katoaa, ja osuu käteen kasa paskaa, varsinkin jos on ylikuumalla koneella ajeltu. Mutta eihän ne kaikki kuitenkaan järjestään rikki ole tai mene.
Se vaan on sikäli hankala vaiva, että sitä ei koeajolla ollenkaan välttämättä huomaa, vaan vaatisi muutaman päivän tai viikon ajoja. Toki jos liikkeestä ostaa, niin kuluttajansuoja on tukena, jos myöhemmin sen huomaa. Ja voihan se mahdollinen vuoto olla aina ulkoinenkin, ettei silti koneeseen ne jäähdytinnesteet aina katoa. Isompi riskikerroin kuitenkin ecoboostin kanssa ylipäätään on, mutta itse en liian isona riskinä pidä. Joku muu voi olla eri mieltä.
Se vaan on sikäli hankala vaiva, että sitä ei koeajolla ollenkaan välttämättä huomaa, vaan vaatisi muutaman päivän tai viikon ajoja. Toki jos liikkeestä ostaa, niin kuluttajansuoja on tukena, jos myöhemmin sen huomaa. Ja voihan se mahdollinen vuoto olla aina ulkoinenkin, ettei silti koneeseen ne jäähdytinnesteet aina katoa. Isompi riskikerroin kuitenkin ecoboostin kanssa ylipäätään on, mutta itse en liian isona riskinä pidä. Joku muu voi olla eri mieltä.
Re: Focus 1.6 ecoboost
Tarkoitatko että turbokoneen kanssa on tuota jähy nesteen katoamista ollut?
Re: Focus 1.6 ecoboost
Ihan yleinen vaiva näissä ecoboosteissa. Johan tässäkin osiossa taas yksi tuore kirjoitus aiheesta (viewtopic.php?t=62408).
-
- Viestit: 2445
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Focus 1.6 ecoboost
mutta kyllä auto ilman turboa on tuhnu
kun on ajellut turbolla viimeset 20 vuotta niin ei luovu helposti....
kun on ajellut turbolla viimeset 20 vuotta niin ei luovu helposti....
Re: Focus 1.6 ecoboost
Nojoo, tuhnu on kuskikin, täällä
Re: Focus 1.6 ecoboost
Tai sitten vaan mukeja ja iskutilavuutta lisääTaunusautomaatti kirjoitti: ↑03 Huhti 2024 22:47 mutta kyllä auto ilman turboa on tuhnu
kun on ajellut turbolla viimeset 20 vuotta niin ei luovu helposti....


Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-
- Viestit: 2445
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Focus 1.6 ecoboost
joo iskutilavuus tietty auttaa mutta nyky polttoaineen hinnalla se vaihtoehto ei kiinnosta.... että saa saman väännön kuin turbolla pitää olla about tuplasti isompi motti....
Re: Focus 1.6 ecoboost
Mulle jymy vääntö on vähän turhake, mutta toki turbo-diesel on hyvä ratkaisu jos sitä tarttee reippaammin ja polttoaine pihi pitää olla
Tosin jos 200hp tehtaan aplikaatioita ajatellaan niin löytyy ihan siedettäviä vaihtoehtoja esim. E46 tai E90 325:set, eivät oo hirmu bensarosvoja ja löytyy kierrosalueen yläpäästä jerkkua (kiitos Vanos ja Valvetronic), kuitenkin saa ympärille suht. edullisesti huomattavasti paremman auton kuin hommaamalla minkään samantehoisen hot hatchin 


Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-
- Viestit: 2445
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Focus 1.6 ecoboost
se muhkea vääntö on just se kiva ominaisuus...kun kevyesti painaa poljinta ja nokka kohoaa...jo 1500rpm lähtien, pitää löytyä min 320Nm että viittii edes koeajolle lähteä
yli 4000rpm on aivan sairasta huudattamista....ei sovi omalla autolla ajavalle...
vuokra-autolla on tietty kiva painaa + 7500rpm....
yli 4000rpm on aivan sairasta huudattamista....ei sovi omalla autolla ajavalle...
vuokra-autolla on tietty kiva painaa + 7500rpm....

Re: Focus 1.6 ecoboost
Minulla 2011 1.6 ecoboost,ajettu 226000 ei mitään ongelmia.Jakopää laitettu 220000 kohdalla eka kerran.