Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jarruissa vikaa. Kun auton käynnistää ja ajaa tai peruuttaa vaikka ruudusta, jarrupoljin painuu syvälle ja voimaa saa käyttää, että jarrut ottaa kiinni ja auto pysähtyy. Tästä noin puoli minuuttia, niin jarrut toimivat normaalisti ja ottaa jo ylempää kiinni. Ei tarvitse pumpata. Aivan kuin paine häviäisi tai ilmaa tulisi auton seistessä, ja ajaessa korjaantuu kun järjestelmä paineistuu. Mittarissa 104 tkm. Nytkö ne viat alkaa...
-
- Viestit: 1199
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tekeekö ton aina?
Näin talvella liikkelle lähdettäessä jarrut on ekalla polkaisulla joskus hukassa mutta olen pistänyt sen jäätyneiden laikkojen piikkiin.
Nappaavat kiinni melkein saman tien kun vaan pitää polkimessa painetta.
Näin talvella liikkelle lähdettäessä jarrut on ekalla polkaisulla joskus hukassa mutta olen pistänyt sen jäätyneiden laikkojen piikkiin.
Nappaavat kiinni melkein saman tien kun vaan pitää polkimessa painetta.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sama täällä. Joskus meinannut eka pysähdys mennä vähän pitkäksi. Sama ilmiö joskus syyssateilla. Olisko jarrupalojen ominaisuuksiin liittyvä ilmiö? Eipä ole yhdessäkään aiemmissa autoissa vastaavaa ollut.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑17 Helmi 2024 22:20 Tekeekö ton aina?
Näin talvella liikkelle lähdettäessä jarrut on ekalla polkaisulla joskus hukassa mutta olen pistänyt sen jäätyneiden laikkojen piikkiin.
Nappaavat kiinni melkein saman tien kun vaan pitää polkimessa painetta.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Samaa vikaa oli jarruissa meidän 19vm focuksessa. Meni takuuseen, mutta en muista mikä se varsinainen syy oli. Merkkikorjaamolta löytyi tehtaalta ohjeet korjaukseen vian kuvauksen perusteella. Ei ole enää toistunut korjauksen jälkeen.
-
- Viestit: 1199
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kaskun ei ole ollut korjauskampanjaa kun on kuitenkin turvallisuuteen liittyvä vika/ominaisuus.
Helpoimmillaanhan tämä on vain jarrupalatyypin vaihto.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eipä ollut aamulla tämä homma mielessä. 10 cm vaille jäi liikenteenjakajaan törmääminen.
Kivasti herättää.
Kivasti herättää.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei se ainakaan jarrupaloihin liittynyt. Olisiko ollut tehostukseen liittyvää, johonkin alipaineeseen? En muista kun siitä on jo pari vuotta aikaa ja eivätkä kovin innokkaana kertoneet muutakuin, että tehtaalta löytyi viankuvauksen perusteella korjausohjeet. Eli ilmeisesti tätä tosiaan ollut monella muullakin, vaikka tämä merkkikorjaamo kertomansa mukaan törmäsi asiaan ensimäistä kertaa. Kannattaahan tuo käydä korjauttamassa ettei satu mitään. Kuulostaa kyllä oudolle että ei ole mitään kampanjaa tästä hommasta kerta tällä foorumillakin tuntuu monella olleen samoja oireita.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Saman kaltaista ongelmaa oli itsellänikin ensimmäisenä vuonna. Mäkeen tien viereen pysäköity auto lähtikin rullaamaan taaksepäin. Onneksi takana ollut ruutu oli tyhjä, muuten olisi kolissut. Kyllä se lopulta pysähtyi mutta sai kyllä runtata kunnolla. Vasta kun jarrua painoi uudemman kerran, se alkoi pelittää normaalisti. Eli se ensimmäinen polkaisi meni ns. alemmas eikä ollut kovin tehokas. Toistui muutaman kerran jonkin verran myöhemmin ja vein pajalle. Tuolloin ajettiin uutta softaa sisään ja sen jälkeen ei ongelmia. En tiedä voi olla sama vika jos vasta noille kilsoilla tulee eteen?
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Myös Kugassa oli jarruissa lumipöllyisen yön jälkeen tuollaista ongelmaa, että jarrut ei heti pitäneet, meni muutama
piiitkä sekuntti. Iso-Syötteen huipulta lähdettäessä alas oli aika jännä paikka, mutta jarrut tuli sitten onneksi kohta ok.
Myös tässä uuvessa Focuksessa teki kerran saman homman, että jarrut ei heti toimineet pakkaslumimyrskyn
jälkeen ja piti pumpata jarruja, että ne alkoi toimia.
piiitkä sekuntti. Iso-Syötteen huipulta lähdettäessä alas oli aika jännä paikka, mutta jarrut tuli sitten onneksi kohta ok.
Myös tässä uuvessa Focuksessa teki kerran saman homman, että jarrut ei heti toimineet pakkaslumimyrskyn
jälkeen ja piti pumpata jarruja, että ne alkoi toimia.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Taitaa olla ne orkkisjarrut jotain halvinta paskaa mitä rahalla saa. Toki pakko todeta, että omaan 2020 Fiesta ST katukilpuriin merkkiliike oli kertaalleen jarrunesteet vaihtanu vuosihuollossa ja takaa oli toinen jarrunippa tihkuttanu nestettä, olisko ollu ilmaa jarruissa. Orkkisjarruilla tuntui että luistaa ja sai oikein runnoa ja pumpata poljinta että jotain tapahtuu, vaikka paremmat Tarox palat oli jo silloinkin eteen vaihdettu eikä jarrulevyt olleet edes erityisen kuluneet.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑17 Helmi 2024 22:20 Tekeekö ton aina?
Näin talvella liikkelle lähdettäessä jarrut on ekalla polkaisulla joskus hukassa mutta olen pistänyt sen jäätyneiden laikkojen piikkiin.
Nappaavat kiinni melkein saman tien kun vaan pitää polkimessa painetta.
Mä laitoin viime vuonna kesän alussa Fiestaan eteen ja taakse uudet Brembon jarrulevyt ja Taroxin ratakäyttöakin kestävät jarrupalat ja vaihdatin jarrunesteet Öljypisteessä. Jarrut on saman kokoiset kuin orkkisjarrut, jarrusatuloita ei vaihdettu ja levyjen halkaisija ihan sama.
Jarruista tuli todella hyvät ja jarrut puree edelleen tosi herkästi, hipaisu riittää ja töks.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Omassa autossa tuo ongelma tuntuisi liittyvän nimenomaan jarrupaloihin.
Poljintuntuma sinänsä on aivan normaali vaikka jarrua panaessa ei ensin tapahdu mitään.
Poljintuntuma sinänsä on aivan normaali vaikka jarrua panaessa ei ensin tapahdu mitään.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
-
- Viestit: 1199
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Täällä sama. Kun vaan pitää jalkaa polkimella niin jarru purasee kyllä kiinni. Siinä on vaan se lyhyt miettimistauko jonka aikana sydän pomppaa kurkkuun.
Olen lähes varma, että se liittyy jarrupalojen materiaaliin jotka ehkä imevät kosteutta ja sitten pintaan muodostuu jäätä tjsp.
Ilmiö kun esiintyy vain tietyissä sääolosuhteissa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kovilla pakkasilla on mullakin ovien reunasuojukset temppuilleet. Sitten kun on päivän lämmitellyt työpaikan hallissa niin ovat toimineet taas. Nyt ei toistaiseksi näillä plussakeleillä ole ollut ongelmia.
Focus MK4 1.5 Ecoboost A8 Titanium Wagon -19
Re: Uusi Focus mk4 2018
Focus alkoi herjaamaan samaa vaihteen kytkemisestä pienemmällä nopeudella. Välillä rusauttaa pakin päälle ja välillä ei löydä ollenkaan vaihdetta. Huollon testeissä ei paljastanut mitään, mutta nyt vian jatkuessa laittoivat videon ja kuvan maahantuojalle. Katsotaan saadaanko kuntoon vai pitääkö odotella laatikon hajoamista. Onneksi alkoi takuun aikana vika (96500km).Ffford kirjoitti: ↑24 Maalis 2023 16:38Ok, no näinpäs onkin tuttua juttua kun katseli. Muistinkin nyt lukeneeni aikaisemmat viestisi. Saisitko tongittua tiedon, että minkä osan ne lopulta vaihtoivat? Olisi kättäpidempää jos/kun tuo pitää alkaa korjauttamaan. Tulisi kerralla kuntoon kun osaisi huollossa kertoa, että vaihtakaa osa:A kun on muilla auttanut samaan ongelmaan.mmhh kirjoitti: ↑24 Maalis 2023 07:18
Tuo on se sama ongelma, mikä minulla oli tuossa 2019 autossa. Lopulta meni pakki kokonaan pois pelistä, korjaantui kyllä jonkin osan vaihdolla. Edellisellä sivulla tuosta oli puhetta, ja joskus aiemmin kirjoittelin myös asiasta. Hetkellisesti oireili myös uudessa autossa, mutta ei ole vielä tullut takaisin.
Ford Focus 1,5 EcoBoost 182hv A8 Vignale Wagon -20
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nyt olisi parin vuoden Volvoilun jälkeen paluu Fordin pariin. Olen katsellut käytettyä Focusta, joka on 1.5 EcoBoost 150 heppainen ja automaatilla. Onko mitään ihmeempää, mitä pitäisi tietää? Itsellä oli silloin kun tämä uusi koppainen tuli, sellainen 2-litrainen diesel automaatilla ja se oli ihan kiva ajoltaan, mutta miten niissä kestävyys?
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 05 Joulu 2022 18:13
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuo jarrujen heikko teho ajoon lähdön jälkeen on tuttu myös täällä, poljin jäykkä eikä jarruteho normaali vaan heikko, vuosimalli on 2020._JPA kirjoitti: ↑18 Helmi 2024 11:01Sama täällä. Joskus meinannut eka pysähdys mennä vähän pitkäksi. Sama ilmiö joskus syyssateilla. Olisko jarrupalojen ominaisuuksiin liittyvä ilmiö? Eipä ole yhdessäkään aiemmissa autoissa vastaavaa ollut.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑17 Helmi 2024 22:20 Tekeekö ton aina?
Näin talvella liikkelle lähdettäessä jarrut on ekalla polkaisulla joskus hukassa mutta olen pistänyt sen jäätyneiden laikkojen piikkiin.
Nappaavat kiinni melkein saman tien kun vaan pitää polkimessa painetta.
Itse olen sen arvellut johtuvan jarrujen jäätymisestä kun on esiintynyt muutaman kerran talvella, mutta tiedä sitten onko vika jossain muualla.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Moroteppo teppo kirjoitti: ↑12 Maalis 2024 18:46Tuo jarrujen heikko teho ajoon lähdön jälkeen on tuttu myös täällä, poljin jäykkä eikä jarruteho normaali vaan heikko, vuosimalli on 2020.
Itse olen sen arvellut johtuvan jarrujen jäätymisestä kun on esiintynyt muutaman kerran talvella, mutta tiedä sitten onko vika jossain muualla.
Sama ongelma oli mulla 2018 Fiesta ST:n kanssa,vaihdatin levyt&palat ympäriinsä niin hävisi ongelma...varsinkin taka laikat meni urille luvattoman äkkiä alkuperäisissä
Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018
Eilen ajelin räntäsateessa ja tänään pakkaskelissä käynnistin auton ja kuulin outoa naksutusta keulasta. Jäähdyttimen aktiivinen säleikkö ajeli ääriasennosta toiseen. Säleikkö oli hetken kiinni ja avautui sitten nykienja napsien, sitten se taas sulkeutui ja sama uudelleen ja uudelleen.
Onkohan tuossa mitään rajakytkintä vai minkälainen äly(ttömyys)?
Onkohan tuossa mitään rajakytkintä vai minkälainen äly(ttömyys)?
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Saako rengaspaineantureihin vaihdettua paristoja vai meneekö ne uusiksi kokonaan?
Ei ole aiemmissa autoissa ollut vastaavia keksintöjä.
Ei ole aiemmissa autoissa ollut vastaavia keksintöjä.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Milläs tavaralla muuten repsottava tiiviste olisi hyvä kiinnittää? Apparin oven alareunan tiiviste lähtenyt irtoamaan eikä näemmä ole missään urassa, vaan liimapinnalla ollut kiinni.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ne vaihdetaan uusiin, maksaa noin 300e/kierros. Toki jostain saa halvemmallakin mutta me ei jaksettu googlailla sataa vuotta pitkin intternettiä, rahaa se vaan on ja Vianorilla vaihtoivat uudet.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mikäs siinä, jos lompsassa on painetta.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Moro!
Ei niitä tarvitse vaihtaa jos toimivat,hommasin uudet kesäkumit viime vuonna ja samat anturit vieläkin...toimivat täysin
Harri

-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 19 Joulu 2023 23:03
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vastaan tässä itselle mikä oli tässä ongelmana. Useiden merkki huollon reissujen jälkeen vika paikantui sync-moduuliin. Tätä ennen mm. Koitettiin uutta soitinta mutta ei auttanut. Ja tätä ennen päivitettiin järjestelmiä jne. Osin liikkeen vika selosteessa ei selvinnyt tarpeeks selkeästi mikä se vika on vaikka useaan kertaan sen kerroin. Työ vastaanottaja kun vaihtui niin kävimme yhdessä autossa istumassa ja testaamassa/toteamassa vika. Sitten rupesi tapahtumaan. Mutta ilmeisesti harvinaisempi vika(heidän mukaan).Randomjargi kirjoitti: ↑19 Joulu 2023 23:12 Uus Focuksen käyttäjä täällä ja heti painitaan Sync 3 kanssa.
Mikäs tässä on vikana kun Androidille tai iphonella ei saa musiikkia/ääniä kuulumaan ei bluetoothilla eikä johdolla (Android auto tai Apple carplay)?
Sync näyttää, että yhteydet rokkaa mutta kun musiikin laittaa vaikka spotrifystä päälle niin aika juoksee mutta mitään ei kuulu.
Tässä koittanut päivitellä tuota wifin kautta mutta hidasta on ja radio sammuu nopeasti.
Googlettelin tuota ja jenkkilässä ovat akun irroittaneet hetkeksi ja sen jälkeen on taas 2-3kk toiminut. Sulakettakin ehdotettiin mutta audiolaitteen sulake nro 23 ei kyllä sammuta laitetta.
Nyt taas toimii äänet, puhelut jne.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Siis mitä tehtiin? Vaihdettiinko koko Sync-moduuli?
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)