Ford Focus Ecoboost 1.0 125 hp vm -13 ja kiertokanki

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
EHarmala
Viestit: 19
Liittynyt: 20 Tammi 2019 12:19
Paikkakunta: Turku

Re: Ford Focus Ecoboost 1.0 125 hp vm -13 ja kiertokanki

Viesti Kirjoittaja EHarmala »

Poistin vahingossa korjausohjeen. Nyt se löytyy wordinä ja pdf:nä linkin osoitteesta
- lisäkuvia en enää laittanut mukaan

https://www.dropbox.com/sh/hmqixw0ep5c7 ... 1Uvqa?dl=0

Eero Härmälä
Mk3Mondeo
Viestit: 916
Liittynyt: 22 Maalis 2018 17:12

Re: Ford Focus Ecoboost 1.0 125 hp vm -13 ja kiertokanki

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

Ikinä en ole omistanut Ecoboostia mutta kertomuksesi käytetystä työajasta huojensi mieltä enemmän kuin arvaatkaan. Jokunen aika sitten peruskorjasin kannentiivistevikaisen dieselin johon tuli toinen lohko ja josta myös alakerta piti purkaa täydellisesti lohkon tasohionnan, hoonauksen (koneistamo) sekä männänrenkaiden asennuksen yms vuoksi.

En laskenut työtunteja mutta varmaankin meni enemmän kuin sata mieluummin kuin alle. Silloin ihmettelin niitä guruja jotka korjaamo-ohjeen mukaan tekevät tuollaisen parissakymmenessä tunnissa. Nyt tuolla dieselillä on ajettu noin 40tkm lisää joten jollakin tavalla se onnistui.
Juho Heliste
Viestit: 1
Liittynyt: 26 Maalis 2024 15:20

Re: Ford Focus Ecoboost 1.0 125 hp vm -13 ja kiertokanki

Viesti Kirjoittaja Juho Heliste »

EHarmala kirjoitti: 21 Elo 2022 21:15 Poistin vahingossa korjausohjeen. Nyt se löytyy wordinä ja pdf:nä linkin osoitteesta
- lisäkuvia en enää laittanut mukaan

https://www.dropbox.com/sh/hmqixw0ep5c7 ... 1Uvqa?dl=0

Eero Härmälä
Morjesta! Olisiko mahdollista saada korjausohjeet vaikka sähköpostilla? T.Juho
JiiHoo
Viestit: 403
Liittynyt: 12 Joulu 2012 13:07

Re: Ford Focus Ecoboost 1.0 125 hp vm -13 ja kiertokanki

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

EHarmala kirjoitti: 30 Maalis 2021 19:58 HYVÄ HUOMIO:Unohdin tosiaan mainita että ecoboost 1.0 tarvitsee juuri määrätyn tyyppistä öljyä ettei hammashihnat turpoa ja ala hajota,
tuota on kuulemma tapahtunut ja saattaa johtaa täystuhoon öljypumpun esisuodattimen tukkeutuessa.

Eli mootoriöljyn pitää ehdottomasti täyttää ”Ford WSS-M2C948-B” määritelmä.
Juuri näin. Ja jos yksikin huoltoväli on menty väärällä öljyllä, niin hihna on voinut ottaa jo osumaa ja öljyvaihdon lisäksi edessä on hihnaremppa. Siipeensä ottanut hihna voi posahtaa myöhemmin, vaikka koneessa olisi jo oikeat öljyt. Tai sitten hihnasta irronnut moska tukkii öljykierron ja vikavalo syttyy. Tai sitten männän öljyjäähdytys menee tukkoon ja seurauksena on männän ja sylinterin vaurioituminen.

Oikeilla öljyillä kone kestää satojatuhansia kilometrejä.
Vastaa Viestiin