2006 1.8 Duratec P0304 misfire cylinder 4

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Fookkus
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Joulu 2017 13:11

2006 1.8 Duratec P0304 misfire cylinder 4

Viesti Kirjoittaja Fookkus »

:ford: 2006 1.8 Duratec P0304 misfire cylinder 4

Puola ja tulppa uusittu. Mitäs seuraavaksi ?
Fookkus
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Joulu 2017 13:11

Re: 2006 1.8 Duratec P0304 misfire cylinder 4

Viesti Kirjoittaja Fookkus »

suutinvika?
Viimeksi muokannut Fookkus, 28 Helmi 2024 10:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
duckworth
Viestit: 3691
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 2006 1.8 Duratec P0304 misfire cylinder 4

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Fookkus kirjoitti: 28 Helmi 2024 03:14 :ford: 2006 1.8 Duratec P0304 misfire cylinder 4

Puola ja tulppa uusittu. Mitäs seuraavaksi ?
Kai siinä ongelma sylinterissä kuitenkin puristukset vielä tallella? :shock:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Fookkus
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Joulu 2017 13:11

Re: 2006 1.8 Duratec P0304 misfire cylinder 4

Viesti Kirjoittaja Fookkus »

Nonii ;) , elikkäs vika korjaantui kyseessä oli viallinen puolan- johdon liitin. Liittimen lukitus oli haljennut elikkä on päässyt liikkumaan jonkin verran ja siten huono kosketus. Ovat näköjään aika kranttuja. Mittaukset kuitenkin näytti, että tuli normaalit jännitteet :?:
Fookkus
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Joulu 2017 13:11

Re: 2006 1.8 Duratec P0304 misfire cylinder 4

Viesti Kirjoittaja Fookkus »

:ford: Paskat se sillä lähteny. Paineet sieltä 4. menny. Pakoventtiili sökö. 300e venttiiliremontti
duckworth
Viestit: 3691
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 2006 1.8 Duratec P0304 misfire cylinder 4

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Joo nää misfire- koodit on vähän sellasta kolikon heittoa sen jälkeen kun tulpat vaihdettu eikä silti häviä, koska ECUhan tulkkaa anturitietojen avulla vaan mikä sylinteri ei pala kunnolla, johon taas on muitakin syitä kuin heikko kipinä. Varsinkin sellaset autot joissa suht. kallis puolakasetti (esim. GM:n vehkeet) kohdalla kannattaa tulpan vaihdon jälkeen jo alkaa mittailla puristuksia/ohivuotoja. Duratecissa ja itse asiassa vanhemmissakin Mazdan koneissa tuntuu olevan tuota venttiilivaivaa, juuri kaveri esitteli mulle 626:n pakovenaa josta puuttui pala :D
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Fookkus
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Joulu 2017 13:11

Re: 2006 1.8 Duratec P0304 misfire cylinder 4

Viesti Kirjoittaja Fookkus »

Näin se on... nyt niin hyvä yksilö, ettei viitti lopettaa sitä. Vaihdan ne venttiilit tai siis mun tuttu taitava mekaanikko vaihtaa. Puristukset ok niin ei me ny mitään männänreita vahtamaan. Syö öljyä minkä syö sitte.
Fookkus
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Joulu 2017 13:11

Re: 2006 1.8 Duratec P0304 misfire cylinder 4

Viesti Kirjoittaja Fookkus »

duckworth kirjoitti: 13 Maalis 2024 09:43 Joo nää misfire- koodit on vähän sellasta kolikon heittoa sen jälkeen kun tulpat vaihdettu eikä silti häviä, koska ECUhan tulkkaa anturitietojen avulla vaan mikä sylinteri ei pala kunnolla, johon taas on muitakin syitä kuin heikko kipinä. Varsinkin sellaset autot joissa suht. kallis puolakasetti (esim. GM:n vehkeet) kohdalla kannattaa tulpan vaihdon jälkeen jo alkaa mittailla puristuksia/ohivuotoja. Duratecissa ja itse asiassa vanhemmissakin Mazdan koneissa tuntuu olevan tuota venttiilivaivaa, juuri kaveri esitteli mulle 626:n pakovenaa josta puuttui pala :D


Juuri niin.
Fookkus
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Joulu 2017 13:11

Re: 2006 1.8 Duratec P0304 misfire cylinder 4

Viesti Kirjoittaja Fookkus »

duckworth kirjoitti: 13 Maalis 2024 09:43 Joo nää misfire- koodit on vähän sellasta kolikon heittoa sen jälkeen kun tulpat vaihdettu eikä silti häviä, koska ECUhan tulkkaa anturitietojen avulla vaan mikä sylinteri ei pala kunnolla, johon taas on muitakin syitä kuin heikko kipinä. Varsinkin sellaset autot joissa suht. kallis puolakasetti (esim. GM:n vehkeet) kohdalla kannattaa tulpan vaihdon jälkeen jo alkaa mittailla puristuksia/ohivuotoja. Duratecissa ja itse asiassa vanhemmissakin Mazdan koneissa tuntuu olevan tuota venttiilivaivaa, juuri kaveri esitteli mulle 626:n pakovenaa josta puuttui pala :D
Joo on venttilestä lentäny pakosarjaan paloja
Fookkus
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Joulu 2017 13:11

Re: 2006 1.8 Duratec P0304 misfire cylinder 4

Viesti Kirjoittaja Fookkus »

Otin opiksi. Seuraavan kerran kun ostan auton, niin jos on 0304 vika niin tarkistan puristikset ensimmäisenä
Vastaa Viestiin