Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Micco_79
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Helmi 2023 12:35

Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma

Viesti Kirjoittaja Micco_79 »

hke kirjoitti: 28 Kesä 2023 07:37 Kyllä näyttää siltä. Toiminut vaihdon jälkeen normaalisti.
Tiskillä eivät sanoneet selvästi mitään ”ylimääräistä”, mutta yhdessä puhelussa kävi ilmi että tiedossa oleva ongelma.
Eilen sain oman auton takaisin pääsylinterin vaihdosta ja hyvin tuntuu taas kytkinpoljin toimivan.
Kalevi
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Marras 2023 14:20

Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma

Viesti Kirjoittaja Kalevi »

Minulla myös Ford Focus Ecoboost 2015. Ostin sen heinäkuussa 2020 Fordin vaihtoautoliikkeestä, jolloin ajokilometrejä reilu 30000. Silloin syksyllä ilmeni tämä sama vika, kytkin jäi pohjaan silloin tällöin ja piti kengän kärjellä nostaa ylös. Myyjän mukaan vika siinä, että kun vaihdettu jarrunesteet, niin jäänyt kytkinpuolelle vanha neste. Kytkinpuoli ei kuulemma aina tyhjenny kunnolla, on jotenkin "omassa putkessaan", kun jarrunesteet vaihdetaan.......Vika silloin korjaantui.....Mutta nyt sama vika ilmeni uudelleen ilmojen viiletessä.
Kytkin jää pohjaan, kun sillä lähtee kylmänä. Vika korjaantuu ajossa. Oli vaan vähän kinkkinen tilanne aamulla, kun lähtiessä jäi taas pohjaan ja ylösnostaessa kytkin otti kiinni jo alhaalla sitä kengän kärjellä nostaessa......Täytyy mennä vaihdatuttamaan nesteet, korjaantuuko taas sillä. Auton mittarilukema nyt reilu 80000 km. Ei kyllä ennen missään autossa ole kytkin reistaillut näillä kilometreillä.
Viimeksi muokannut Kalevi, 06 Marras 2023 23:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Taunusautomaatti
Viestit: 2019
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

taitaa olla vika siellä sylinterissä ja liike koittaa pesta kätensä takuusta... nesteet kun on halvempia vaihdella.
Mk3Mondeo
Viestit: 916
Liittynyt: 22 Maalis 2018 17:12

Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

Kalevi kirjoitti: 06 Marras 2023 14:51 .Mutta nyt sama vika ilmeni uudelleen ilmojen viiletessä.
Kytkin jää pohjaan, kun sillä lähtee kylmänä. Vika korjaantuu ajossa. Oli vaan vähän kinkkinen tilanne aamulla, kun lähtiessä jäi taas pohjaan ja ylösnostaessa kytkin otti kiinni jo alhaalla sitä kengän kärjellä nostaessa......Täytyy mennä vaihdatuttamaan nesteet, korjaantuuko taas sillä. Auton mittarilukema nyt reilu 80000 km. Ei kyllä ennen missään autossa ole kytkin reistaillut näillä kilometreillä.
Ei ole kytkinnesteestä kysymys ellei siellä ole selvää vettä joka jäätyisi.

Itsellä on kokemusta ehkä noin 30:stä autosta eikä missään ole ollut kytkinnesteiden kanssa tuollaisia ongelmia.
Fiesta2015
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Maalis 2023 17:18

Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma

Viesti Kirjoittaja Fiesta2015 »

Minulla alkoi vähän samankaltaiset ongelmat ensimmäisten pakkasten myötä, auto on Fiesta 1.0, vm. 2015. Joskus kytkin muuttuu hervottomaksi eikä saa vaihteita päälle, välillä käy niin että kytkin pohjassa alkaa vetämään esim. liikennevaloissa. Välillä toimii hyvin päiväkausia ja satoja kilometrejä. Edellinen omistaja oli samankaltaisten ongelmien vuoksi teettänyt kytkin remontin, koko paketti ja työsylinteri vaihdettu, kilometrejä oli silloin vasta 72 000. Nyt kaksi vuotta myöhemmin ongelmat palasivat, kilometrejä vaan 87 000. Ihmeellinen juttu jos parin vuoden välein täytyy tehdä 1000e kytkinremppa... Huollossa ehdottivat seuraavaksi pääsylinterin (onko poljinsylinteri sama asia?) vaihtamista, 500e.

Kunhan tästä talvesta vaan selviäisi niin varmaan kesällä taas toimii normaalisti. Luultavasti myös tuo aiemman omistajan teettämä remppa oli turha.
JouHani
Viestit: 4
Liittynyt: 28 Elo 2017 17:13

Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma

Viesti Kirjoittaja JouHani »

Itse olen päätynyt ilmaamaan järjestelmän kun vika ilmaantuu. Kytkimen luona on nippa, mistä saa järjestelmän helposti ilmattua myös tunkin varassa kun ryömii alle tai näin ainakin mk2,5 focuksissa. 5min menee ilmauksessa, enemmän aikaa menee keulan nostamisessa et mahtuu alle. 1,5-2dl uutta nestettä about menee

2v välein tuota joutunut tekemään (viimeksi tein maaliskuun alussa), eli n. 30-40tkm välein omilla ajoilla. Kytkinremonttiahan ne huollossa sanoo, kun ei vuotoja löydy.
Nykyiset:
Focus 1.6 -08
Mondeo 1.6 titanium -11
Vastaa Viestiin