Kyllähän siitä MHEV:n toiminnasta on hyötyä ja harmi miten se talvisin toimii. Fordin sivuilla lukee parhaillaan Mhevistä näin:
https://drive.google.com/file/d/1ojU0vj ... p=drivesdk
Ennen on ilmoitettu vaan et se tuo lisää vääntöä. Eka kerta, että puhutaan lisähepoista. Edelleen eivät juuri missään kirjoita et se olis 125 tai 155:n päälle 16hp.
Paitsi kun mua kiinnosti et onko Puma ST 1.0:n tehot vaan markkinointikikka ni löysin UK Fordin sivuilta spec sheetin, joka vahvisti arvaustani:
https://drive.google.com/file/d/1op3wVn ... p=drivesdk
Huomatkaa tuo pikkuprintti lopussa. Koneen jatkuva vääntö esim 200nm, overboostilla 230 ja sähkön kanssa 248. Sit lukee Puma ST:n tehoista et jatkuvana 160hp...
155+16=171hp. Otappa näistä selvää mut taatusti 1600Kg Focuksen kulutusta vähentää, jos on 240Nm vääntöä vs 190Nm. 190 on aika onneton määrä isohkoon autoon ja tuolle painolle. Tarttis olla oikeesti jatkuvana 320Nm Focuksee.
Veikkaan et niiden on pakko ilmottaa et polttomoottori tuottaa 155hp/190nm, koska sen se luotettavasti tuottaa. Joku sit muuten nostais jossaki lakijuttuja harhaanjohtavasta mainonnasta. Puma ST 1.0 koettelee rajoja nyt onko harhaanjohtavaa..
Ford mHEV sähköavustus toimii/ei toimi?
Re: Ford mHEV sähköavustus toimii/ei toimi?
Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Re: Ford mHEV sähköavustus toimii/ei toimi?
Toi sähkölaitteiden antureiden jne ottama energia on vähemmän kuin vanhojen halogeeni polttimoiden tarve. Hehkulanka vie aika paljon enemmän kuin led.
Antureiden yms virrat on luokkaa milliampeereita samoin modeemit yms.
Antureiden yms virrat on luokkaa milliampeereita samoin modeemit yms.