Avimen vastaanotin

transitmiesten oma osio
Seppopesukarhu
Viestit: 1
Liittynyt: 05 Syys 2023 19:05

Avimen vastaanotin

Viesti Kirjoittaja Seppopesukarhu »

Omistan 08 vuosimallin transiitin. Lukon kaukoohjaimen kanssa alkoi tulemaan ongelmia. keskuslukko toimii avain pesästä muttei avaimen napista painamalla. Avain on vuoden vanha ja kävin tarkistuttamassa avaimen ja se todettiin toimivaksi. Nappeja kun rämpyttää oikein urakalla niin joskus ovet aukaee ja joskus menee lukkoon.
Eli kysymys kuuluukin, että missä transitissa sijaitsee avaimen vastaanotin/antenni? Onko kellään ollu vastaavaa ongelmaa
Taunusautomaatti
Viestit: 2019
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Avimen vastaanotin

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

Miten ja missä avain todettiin toimivaksi?
Onko patteri vaihdettu?

Aiheuttaako oven avaus napin painallus sisä/konsolivalojen syttymistä tms vaikka lukko ei aukea?
jarta56
Viestit: 10
Liittynyt: 17 Joulu 2019 21:17

Re: Avimen vastaanotin

Viesti Kirjoittaja jarta56 »

Minulla -09 Transitissa rupesi kaukosäätö toimimaan harvakseltaan avatessa ovia. Rupesin vaihtamaan paristoa, mutta siellä olikin akku eikä paristo. Minulle uusi juttu, niin kuulin, että avaimen akku latautuu ajon aikana. Lukkoliike sanoi akun vaihtamisen maksavan 95 €, niinpä tilasin netistä akun ja itse tinailin hintaan 17 €. Mutta jos vastaanottaja ei ota signaalia, niin vika on sitten siinä päässä.
Tessu
Viestit: 1722
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Avimen vastaanotin

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Jos avain vuoden vanha niin olisko sellasella mitään takuuta,vai mistä hommattu?
Tosin kaveri osti uuden auton niin yhden talven jälkeen oli avaimesta paristo tyhjä,syy kuulemma siinä että avain ja auto keskustelee vaikka ovet on lukitt uja avain taskussa/naulassa.
Vastaa Viestiin