Moro,
Olisikohan kellään tietoa Maverick 2.3L vm. 2006 peräöljyn täyttöpropun koosta...?
Vanha on niin jumissa ettei tule lähtemään ehjänä niin pitäisi hommata uusi valmiiksi. Fordilta ei tietysti enää löydy, eikä ihme kyllä Rockautostakaan(Escape).
Ebaysta varmaan tilaan yhden joka voisi käydä ja samoin Tascaparts.com:ssa olisi Mercuryn alla, mutta jos nekään ei käy niin sitten täytyy ruuvata vaan joku suht sopiva tavallinen pultti, siksi kyselen jos jollain olisi koko/kierrenousu tms. tiedossa. Tai vastaavasti tieto mistä voisi saada.
Fordilta sain osanumeron 4102984 ja engineering number on XC25-4N282-AA. Nuo ebaysta ja Tascasta löytämäni ovat koodilla 6C2Z4N282AA / 6C2Z-4N282-AA. Eli eri alku mutta muuten sama...
Kiitoksia etukäteen jos jollain olisi parempaa tietoa!
Maverick 2006 2.3l L4 perän proppu
Re: Maverick 2006 2.3l L4 perän proppu
Apu voi olla lähempänä kuin arvaatkaan. Usein neliötappien koot ovat samat kuin hylsysarjojen vääntimissä. Tässä tapauksessa 1/2" eli puolen tuuman vääntiö. Vaihtoehtona pienkoneissa pykälää pienempi eli 3/8" neliötappi.
Jo alle metrin vääntövarrella saa melko paljon momenttia.
Jos se on neliötappi, viestistähän ei käy ilmi kuin että ei aukea. Hyvin harvoin proppu jää aukeamatta ihan tavallisin keinoin.
Jo alle metrin vääntövarrella saa melko paljon momenttia.
Jos se on neliötappi, viestistähän ei käy ilmi kuin että ei aukea. Hyvin harvoin proppu jää aukeamatta ihan tavallisin keinoin.
Re: Maverick 2006 2.3l L4 perän proppu
Kiitoksia, oli hieman huonosti kirjoitettu.
Eli juu, neliötappi on ja korjaamo on sitä nyt yrittänyt saada niin jatkovarsilla kuin lämmittämälläkin irti ja meinaavat ettei lähde kuin palasina eivätkä halua irroittaa ennenkuin on uusi proppu ettei auto jää pajalle.
Eli uusi proppu tarvittaisiin, se lienee tuumakokoisilla kierteillä, niin siis sen propun ulkokierteen koko hakusessa, onko se esim. UNC 7/16", UNC 5/8" tms....
Eli juu, neliötappi on ja korjaamo on sitä nyt yrittänyt saada niin jatkovarsilla kuin lämmittämälläkin irti ja meinaavat ettei lähde kuin palasina eivätkä halua irroittaa ennenkuin on uusi proppu ettei auto jää pajalle.
Eli uusi proppu tarvittaisiin, se lienee tuumakokoisilla kierteillä, niin siis sen propun ulkokierteen koko hakusessa, onko se esim. UNC 7/16", UNC 5/8" tms....
Re: Maverick 2006 2.3l L4 perän proppu
Tuollainen kuva löytyi, omalla vastuulla voi tulkita. Näkyy olevan magneettiproppu joka voisi selittää eri osanumeron. Yleensä vakiona ilman magneettia.Jasse.I kirjoitti: ↑19 Loka 2023 12:56 Kiitoksia, oli hieman huonosti kirjoitettu.
Eli juu, neliötappi on ja korjaamo on sitä nyt yrittänyt saada niin jatkovarsilla kuin lämmittämälläkin irti ja meinaavat ettei lähde kuin palasina eivätkä halua irroittaa ennenkuin on uusi proppu ettei auto jää pajalle.
Eli uusi proppu tarvittaisiin, se lienee tuumakokoisilla kierteillä, niin siis sen propun ulkokierteen koko hakusessa, onko se esim. UNC 7/16", UNC 5/8" tms....
Re: Maverick 2006 2.3l L4 perän proppu
Kiitoksia, täytyy tutkia tuotakin. Tosin näyttää olevaan uuden malliseen pick-up Maverickiin. Muutamasta paikasta löysin itselle suht sopivan, mutta joko saldo 0 tai sitten vaikka sai ostokoriin, ei suostunut lähtemään kassalle...
Mutta tosiaan, jos propun kierteiden koko selviäisi, tuossa on merkitty että 1/2" - 14 (mitä sitten tuo tarkalleen tarkoittaa, 1/2" neliö päätä? mitä olisi 14..?) niin voisi vääntää sinne minkä tahansa sopivan koon pultin.
Mutta tosiaan, jos propun kierteiden koko selviäisi, tuossa on merkitty että 1/2" - 14 (mitä sitten tuo tarkalleen tarkoittaa, 1/2" neliö päätä? mitä olisi 14..?) niin voisi vääntää sinne minkä tahansa sopivan koon pultin.
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Maverick 2006 2.3l L4 perän proppu
irrotusöljyöä viikoksi etukäteen....
sitten +400NM pulttipyssyllä päristäen ilman jatkoja, jos sopis 1/2 tuumanen tappi suoraan.
sitten +400NM pulttipyssyllä päristäen ilman jatkoja, jos sopis 1/2 tuumanen tappi suoraan.
Re: Maverick 2006 2.3l L4 perän proppu
1/2" eli puolen tuuman kierre, nousu 14 kierrettä tuumalle. Pultti ei käy koska öljytulppa on kartiokierteellä eli se tiivistyy ilman tiivistettä. Pultissa on suora kierre.Jasse.I kirjoitti: ↑19 Loka 2023 15:13 Kiitoksia, täytyy tutkia tuotakin. Tosin näyttää olevaan uuden malliseen pick-up Maverickiin. Muutamasta paikasta löysin itselle suht sopivan, mutta joko saldo 0 tai sitten vaikka sai ostokoriin, ei suostunut lähtemään kassalle...
Mutta tosiaan, jos propun kierteiden koko selviäisi, tuossa on merkitty että 1/2" - 14 (mitä sitten tuo tarkalleen tarkoittaa, 1/2" neliö päätä? mitä olisi 14..?) niin voisi vääntää sinne minkä tahansa sopivan koon pultin.
Tuolla on myytävänä oikealla varaosanumerolla öljytulppa. Tektissä on maininta uudesta korvaavasta varaosanumerosta.
Ford XC2Z-4N282-AA Plug - Magnetic Type
2001-2006 Ford XC2Z4N282AA
Ford XC2Z-4N282-AA Plug - Magnetic Type
Part Description
Plug - Magnetic Type
Replaced By
6C2Z-4N282-AA
Manufacturer
Ford[/quote]
https://www.fordpartsgiant.com/parts/fo ... 82-aa.html
Yleensä öljyproput ovat ns. tyhmiä osia joiden mallia ei vaihdella huvin vuoksi.
932 NPT-tulppa kuusiokolo 1/2x14
2,70 €
Tuotekoodi XGBAN932-05
AutoracingVarastossa
US-PartsVarastossa
ValmistajaEi varastossa
VerkkokauppaVarastossa
Määrä
https://www.autoracing.fi/performance/i ... gban932-05