Millainen kone on esim 2012 focuksen 1,6 EcoBoost 150 hv
Nokkahihna ei ui öljyssä kuten 1,0 koneenpuolikkaassa 1,0?
Muuta?
1,6 EcoBoost 150 hv
Re: 1,6 EcoBoost 150 hv
Ei ui hihna öljyssä ei. Sellainen mukavan leppoisa, dieselmäinen alhaalta hyvin vääntävä kone, jota ei yli 4000 rpm paljon hyödytäkään kierrättää, veto kun yläkierroksilla loppuu aika nopeasti. Kunhan jäähdytinnesteet vaan ei väärään paikkaan ui, niin ihan ok motti tuo on. Jäähdytinnestevuotojen ja lämpöongelmien kanssa on lohko helposti entinen.
On tuossa kaikenlaista pientä ja vähän isompaakin ollut matkan varrella, mutta tuollaisella meillä ajeltu kuitenkin kohta 10v. ja 260 tkm mittariin. Ahtopaineanturia on mennyt ja öljyä saattaa esim. nokkapyörän säätöventtiilin tiivisteestä jossain vaiheessa vuotaa sun muuta vastaavaa pientä, helpohkosti korjattavissa olevaa.
On tuossa kaikenlaista pientä ja vähän isompaakin ollut matkan varrella, mutta tuollaisella meillä ajeltu kuitenkin kohta 10v. ja 260 tkm mittariin. Ahtopaineanturia on mennyt ja öljyä saattaa esim. nokkapyörän säätöventtiilin tiivisteestä jossain vaiheessa vuotaa sun muuta vastaavaa pientä, helpohkosti korjattavissa olevaa.
Re: 1,6 EcoBoost 150 hv
Toisin sanoen, vanhasta alle 200tkm aj. (2010 Focus)hyvin toimivasta 1,8 koneesta joka ei kuluta edes öljyä, ei kannata luopua 

Re: 1,6 EcoBoost 150 hv
Henkilökohtainen näkemys on ettei kannata. Jokainen liike uudempaan teknologiaan upottaa syvemmälle suohon.
Meillä on kaikkein luotettavin auto vuodelta 1993. Japanilainen, kori lähes virheetön ja katsastettu 15 kertaa putkeen ilman remontteja.
Kaikkein huonoin ja epäluotettavin puolestaan on Mercedes-Benz joka ei ole ollut päivääkään kunnossa. Molemmilla on ajettu saman verran.
Re: 1,6 EcoBoost 150 hv
Pitkälti samaa mieltä kuin edellä, että huonommaksi se uudempi useimmiten menee, jos ajattelee mahdollisten ongelmien näkökulmasta - potentiaaliset vikakohteet lisääntyy, diagnosointi ja korjaaminen hankaloituu. Mukava kone tuo ecoboosteri noin päivittäisessä perheautokäytössä, ja suhteellisen pieniruokainen (maantiellä meillä 6l jotain sataselle, keskikulutus jossain 7 nurkilla), mutta jos limp modessa kotiin matelu pelottaa, niin ei sellaista sitten kannata kyllä hommata 

Re: 1,6 EcoBoost 150 hv
Niin ei kai tossa oo muuta ajan mukana tullutta kun suoraruiskutus ja öljyssä uiva hihna (ainakin litrasissa) jotka tuonu vaativuutta huoltoihin, muutoinhan vaikka GM:n 24v V6 on paljon ahtaammalla konetilalla ja moneen paikkaan paljon vaikeampi päästä käsiksi mitä Focuksessa tai Fiestassa. Tehoa silti enemmän ja pääsee hyvin OBD:pistokkeen kautta käsiksi samalla lailla moottorin tapahtumista aina turvalaitteisiin saakka mitä diagnostiikkaan tulee, kunhan on oikeat työkalut/ohjelmisto. Bensaa se toki vie enemmän, mikäli se on kynnyskysymys.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: 1,6 EcoBoost 150 hv
Hyvin sanottu!

Mk3Mondeo kirjoitti: ↑16 Elo 2023 11:56Henkilökohtainen näkemys on ettei kannata. Jokainen liike uudempaan teknologiaan upottaa syvemmälle suohon.
Meillä on kaikkein luotettavin auto vuodelta 1993. Japanilainen, kori lähes virheetön ja katsastettu 15 kertaa putkeen ilman remontteja.
Kaikkein huonoin ja epäluotettavin puolestaan on Mercedes-Benz joka ei ole ollut päivääkään kunnossa. Molemmilla on ajettu saman verran.