Korinvaihtoauto?
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Korinvaihtoauto?
Mitäs tuo termi oikeastaan tarkottaa kun on näemmä liikkeellä monta mielipidettä? Eli jos auto on "korinvaihtoauto" niin mitä se oikein tarkoittaa? On minulla oma käsitys, mutta kerron sitten olinko oikeassa vai kenties väärässä!
Eli eikö se mene nyt näin...
Korinvaihto = autossa alkuperäistä (runko), akselit, moottori, voimansiirto. Eli kuten toi mun IS. alkuperäisen (kolaroidun)korin runkonumerot vain stanssattu uuteen koppaan, joka ei taida enää kyl olla mahdollista.
Tekniikanvaihto = kori alkuperäinen moottori, akselistot ja voimansiirto vaihdettu.
Korinvaihto = autossa alkuperäistä (runko), akselit, moottori, voimansiirto. Eli kuten toi mun IS. alkuperäisen (kolaroidun)korin runkonumerot vain stanssattu uuteen koppaan, joka ei taida enää kyl olla mahdollista.
Tekniikanvaihto = kori alkuperäinen moottori, akselistot ja voimansiirto vaihdettu.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
Toi on vain mietityttänyt minun ja kaverieden keskuudessa et jos esim. sierrasta menee prosentit yli ja autovero tulee maksuun, minkä mukaan ne sen verottaa koska kyseisen mallin uuden veroa aika hankala määritellä jos valmistus lopetettu yli kymmenen vuotta sitten??!??lapazu kirjoitti: Eikös se mene niin että verrataan uuteen vastaavaan ja siitä täysi autovero, puhutaan varmaan 10000-20000€ :sta, riippuen tietysti autosta....tietysti tuo ylärajahan voi olla mitä vaan mutta jos fordeissa pysytään on tuo jo nyt yläkantissa.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Niin no samat romuthan ne aina vaihdetaan oli sitten kumpi vaihto hyvänsä... mut siitahän se nimi tulee et korivaihto vehkeessä on silti paperit/runkonumero on siitä autosta mistä tekniikka.Monteonisti kirjoitti:Outo sana tuo "korinvaihto"! Kun kuitenkin yleensä vain motti ja laatikko vaihdetaan koriin, vanhaan tai uuteen!
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Siis, mitä helv?
Mä oon aina pitäny korinvaihtoa sellaisena, että vaihdetaan vaikka pöllittyyn/jonkun muun omistamaan autoon runkonumerot ja muut tunnistelaatat ja ajellaan sillä sitten. Eli tavallaan vaihdetaan tekniikka uudelle rungolle, vaikka siinä oikeasti on se sama vanha.
Mistä helvetistä verottaja tietää mitä sää oot siihen autoon vaihtanu, että muka verolappu tulee yhtäkkiä postiluukusta? Käykö joku parkkipaikalla kurkkimassa?
Mä oon aina pitäny korinvaihtoa sellaisena, että vaihdetaan vaikka pöllittyyn/jonkun muun omistamaan autoon runkonumerot ja muut tunnistelaatat ja ajellaan sillä sitten. Eli tavallaan vaihdetaan tekniikka uudelle rungolle, vaikka siinä oikeasti on se sama vanha.
Mistä helvetistä verottaja tietää mitä sää oot siihen autoon vaihtanu, että muka verolappu tulee yhtäkkiä postiluukusta? Käykö joku parkkipaikalla kurkkimassa?
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Ennen tekniikan/korinvaihtoa, alkuperäiset (jäävät) osat merkitään. esim. stanssataan merkki osaan.Paco kirjoitti:Siis, mitä helv?
Mä oon aina pitäny korinvaihtoa sellaisena, että vaihdetaan vaikka pöllittyyn/jonkun muun omistamaan autoon runkonumerot ja muut tunnistelaatat ja ajellaan sillä sitten. Eli tavallaan vaihdetaan tekniikka uudelle rungolle, vaikka siinä oikeasti on se sama vanha.
Mistä helvetistä verottaja tietää mitä sää oot siihen autoon vaihtanu, että muka verolappu tulee yhtäkkiä postiluukusta? Käykö joku parkkipaikalla kurkkimassa?
Sen jälkeen vaihdetaan kori tai mitä nyt ikinä halutaankaan, sitten muutos katsastuksessa tarkistetaan että ne alkuperäiset (merkityt) osat on paikoillaan, ja niitä alkuperäisiä osia on oltava yli 50% muuten tuo homma ei onnistu ilman autoveroa.
Yleisin sutkaus konsti oli, vaihtaa jo osa parempia osia paikoilleen ja vasta sen jälkeen käydä merkkauttamassa osat konttorilla, näin saatiin osista vaihdettua yli 50%.
Ja toi korinvaihto ei ilmeisesti enään ole mahdollista, mutta tekniikan kyllä.
Vuosienkin kuluttua noi merkityt osat pitää autosta löytyä, jos verottaja ne haluaa katsastuksen yhteydessä löytää.
Luulisin että sen vaurioituneen osan saa vaihtaa vastaavaan uuteen, samoin kuin kuluvatkin osat saa vaihtaa.VesQ kirjoitti:Tuosta on minulle jäännyt aina epäselväksi se että jos tuo merkattu osaa menee rikki niin että sitä ei pysty korjaamaan (vaikka etutolppa vääntyy) niin mitäs sitten. Tulee kallis ojaanajo kun alkaa verolappuja kolahdella postilaatikkoon
Kannattaa varmastikkin käydä konttorilla juttelemassa, jos noin on päässyt käymään.
Tarkoituksena on valvoa ettei autoa muuteta enään enempää kuin se mitä on sallittu.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
poislukien ne autot joihin se vaihto on tehty ennenkuin ovat huomanneet alkaa laittelemaan niitä stansseja osiin... kuten esim minulla. Mut varmastihan mulla on viel se 51.2 prossaa niit alkuperäisiä osia paikallaa.Bootsi kirjoitti:
Ennen tekniikan/korinvaihtoa, alkuperäiset (jäävät) osat merkitään. esim. stanssataan merkki osaan.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Varo vaan ettei konttorilla aleta epäilemään prosentteja, ja aleta laskemaan/tarkistamaan niitä uudestaan.Eemeli kirjoitti: poislukien ne autot joihin se vaihto on tehty ennenkuin ovat huomanneet alkaa laittelemaan niitä stansseja osiin... kuten esim minulla. Mut varmastihan mulla on viel se 51.2 prossaa niit alkuperäisiä osia paikallaa.
Monteonisti kirjoitti:Onhan motti ja laatikko myös kuluvia osia mutta vapaa vaihto kait kielletty? 8)
Voit vaihtaa koneen, laatikon,perän ym. ym. Mutta vain samanlaiseen kuin paikoillaan ollut hajonnut osa.
(Käynti ensin konttorilla vaihdettavien osien tarkistuksessa suotavaa, ettei tuu yllätyksiä )
Ja esim. koneen voit vaihtaa eriksikin jos se on jo vaihdettujen osien prosenteissa. Kahta kertaa ei samasta osasta mene prossia.
Pääasia on että alkuperäisestä autosta on jäljellä yli 50%