Korinvaihtoauto?

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Korinvaihtoauto?

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Mitäs tuo termi oikeastaan tarkottaa kun on näemmä liikkeellä monta mielipidettä? :shock: Eli jos auto on "korinvaihtoauto" niin mitä se oikein tarkoittaa? :roll: On minulla oma käsitys, mutta kerron sitten olinko oikeassa vai kenties väärässä! :oops:
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Kauan kauan sitten on korinvaihto ollut mahdollista, mutta ei enää.
Nykyään vaihdetaan vain tekniikoita ja kori on mikä on ja se kertoo auton vuosimallin ym. seikat.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Eikös korinvaihto ole vielä mahdollista niihin vehkeisiin missä on oma kantava runko ja kori vaan laskettu siihen päälle (esim jenkit yms)
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

VesQ kirjoitti:Eikös korinvaihto ole vielä mahdollista niihin vehkeisiin missä on oma kantava runko ja kori vaan laskettu siihen päälle (esim jenkit yms)
On

Kori/runko ja tekniikka eri autoista = korinvaihtoauto.
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Eli eikö se mene nyt näin...

Korinvaihto = autossa alkuperäistä (runko), akselit, moottori, voimansiirto. Eli kuten toi mun IS. alkuperäisen (kolaroidun)korin runkonumerot vain stanssattu uuteen koppaan, joka ei taida enää kyl olla mahdollista.

Tekniikanvaihto = kori alkuperäinen moottori, akselistot ja voimansiirto vaihdettu.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minulla olut sellainen käsitys, että "korinvaihtoautoon" on vaihdettu niin paljon uutta osaa jotta verot on pitänyt maksaa uudestaan! :shock:
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Monteonisti kirjoitti:Minulla olut sellainen käsitys, että "korinvaihtoautoon" on vaihdettu niin paljon uutta osaa jotta verot on pitänyt maksaa uudestaan! :shock:
On vissiin esson pojat vieny sua 6-0 ? :wink:
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minä käyn vaan ABC:llä kun saan 5 prossaa alennusta pensasta! :D
Mikä auto se sellainen sitten on johon on jouduttu uusiin niin paljon osia että prosentit täyttyy ja pitää maksaa autovero uudestaan? :roll:
Olenhan minä itsekkin "koria vaihtanut" tai paremminkin ostin "raadon" josta otin motin omaan pirssiin! :D
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Sellainen kulkee yleensä nimellä varaosa-auto. :wink:
En ainakaan ikinä ole kuullut että kukaan olis maksanut tuota veroa uudestaan.

Muutaman tapauksen tiedän joissa verolaput on tulleet, ja autot on mennyt sen jälkeen purkuun.
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

Mersu miehet PILASI TAAS tuonkin homman!!!! :evil: :evil:
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
nuppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Maalis 2005 12:46

Viesti Kirjoittaja nuppeli »

Minkä suuruisesta summasta puhutaan jos prosentit menee yli ja tulee vero?
Sierra 2.8
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

lapazu kirjoitti: Eikös se mene niin että verrataan uuteen vastaavaan ja siitä täysi autovero, puhutaan varmaan 10000-20000€ :sta, riippuen tietysti autosta....tietysti tuo ylärajahan voi olla mitä vaan mutta jos fordeissa pysytään on tuo jo nyt yläkantissa.
Toi on vain mietityttänyt minun ja kaverieden keskuudessa et jos esim. sierrasta menee prosentit yli ja autovero tulee maksuun, minkä mukaan ne sen verottaa koska kyseisen mallin uuden veroa aika hankala määritellä jos valmistus lopetettu yli kymmenen vuotta sitten??!?? :?:
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Jos en väärin muista, niin auton silloinen hinta määrää veron.
Yhdestä Mersusta W123 300D (75-83vm?) kolahti vajaa 10k€ verolaput, joten siitä voi varmaan jotain päätellä
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Outo sana tuo "korinvaihto"! :shock: Kun kuitenkin yleensä vain motti ja laatikko vaihdetaan koriin, vanhaan tai uuteen! :roll:
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Monteonisti kirjoitti:Outo sana tuo "korinvaihto"! :shock: Kun kuitenkin yleensä vain motti ja laatikko vaihdetaan koriin, vanhaan tai uuteen! :roll:
Niin no samat romuthan ne aina vaihdetaan oli sitten kumpi vaihto hyvänsä... mut siitahän se nimi tulee et korivaihto vehkeessä on silti paperit/runkonumero on siitä autosta mistä tekniikka.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Paco
Viestit: 131
Liittynyt: 22 Heinä 2005 19:41
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Paco »

Siis, mitä helv?

Mä oon aina pitäny korinvaihtoa sellaisena, että vaihdetaan vaikka pöllittyyn/jonkun muun omistamaan autoon runkonumerot ja muut tunnistelaatat ja ajellaan sillä sitten. Eli tavallaan vaihdetaan tekniikka uudelle rungolle, vaikka siinä oikeasti on se sama vanha.

Mistä helvetistä verottaja tietää mitä sää oot siihen autoon vaihtanu, että muka verolappu tulee yhtäkkiä postiluukusta? Käykö joku parkkipaikalla kurkkimassa?
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minulta on katottu aina numero korista, ei koskaan motista! 8)
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Paco kirjoitti:Siis, mitä helv?

Mä oon aina pitäny korinvaihtoa sellaisena, että vaihdetaan vaikka pöllittyyn/jonkun muun omistamaan autoon runkonumerot ja muut tunnistelaatat ja ajellaan sillä sitten. Eli tavallaan vaihdetaan tekniikka uudelle rungolle, vaikka siinä oikeasti on se sama vanha.

Mistä helvetistä verottaja tietää mitä sää oot siihen autoon vaihtanu, että muka verolappu tulee yhtäkkiä postiluukusta? Käykö joku parkkipaikalla kurkkimassa?
Ennen tekniikan/korinvaihtoa, alkuperäiset (jäävät) osat merkitään. esim. stanssataan merkki osaan.

Sen jälkeen vaihdetaan kori tai mitä nyt ikinä halutaankaan, sitten muutos katsastuksessa tarkistetaan että ne alkuperäiset (merkityt) osat on paikoillaan, ja niitä alkuperäisiä osia on oltava yli 50% muuten tuo homma ei onnistu ilman autoveroa.

Yleisin sutkaus konsti oli, vaihtaa jo osa parempia osia paikoilleen ja vasta sen jälkeen käydä merkkauttamassa osat konttorilla, näin saatiin osista vaihdettua yli 50%.

Ja toi korinvaihto ei ilmeisesti enään ole mahdollista, mutta tekniikan kyllä.

Vuosienkin kuluttua noi merkityt osat pitää autosta löytyä, jos verottaja ne haluaa katsastuksen yhteydessä löytää.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Tuosta on minulle jäännyt aina epäselväksi se että jos tuo merkattu osaa menee rikki niin että sitä ei pysty korjaamaan (vaikka etutolppa vääntyy) niin mitäs sitten. Tulee kallis ojaanajo kun alkaa verolappuja kolahdella postilaatikkoon
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

VesQ kirjoitti:Tuosta on minulle jäännyt aina epäselväksi se että jos tuo merkattu osaa menee rikki niin että sitä ei pysty korjaamaan (vaikka etutolppa vääntyy) niin mitäs sitten. Tulee kallis ojaanajo kun alkaa verolappuja kolahdella postilaatikkoon
Luulisin että sen vaurioituneen osan saa vaihtaa vastaavaan uuteen, samoin kuin kuluvatkin osat saa vaihtaa.
Kannattaa varmastikkin käydä konttorilla juttelemassa, jos noin on päässyt käymään. :wink:
Tarkoituksena on valvoa ettei autoa muuteta enään enempää kuin se mitä on sallittu.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Onhan motti ja laatikko myös kuluvia osia mutta vapaa vaihto kait kielletty? 8)
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Paitsi lohkoa voi porata/putkittaa ja laatikkoon voi vaihtaa myös sisälmykset.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Eikös esim moottorin tai laatikon muka saa vaihtaa samanlaiseen vastaavaan, yhtälailla kuluvia nekin on. Nykäset vähän hermostuksissasi aamuruuhkassa ykkösen väkisin päälle ja räjähtää koko boksi palasiksi

Mitäs sitte, 2 tuntia osien keräilyä kaistalta ja alumiinihitsarin puheille :D
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Bootsi kirjoitti:
Ennen tekniikan/korinvaihtoa, alkuperäiset (jäävät) osat merkitään. esim. stanssataan merkki osaan.
poislukien ne autot joihin se vaihto on tehty ennenkuin ovat huomanneet alkaa laittelemaan niitä stansseja osiin... kuten esim minulla. Mut varmastihan mulla on viel se 51.2 prossaa niit alkuperäisiä osia paikallaa.
:wink:
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Eemeli kirjoitti: poislukien ne autot joihin se vaihto on tehty ennenkuin ovat huomanneet alkaa laittelemaan niitä stansseja osiin... kuten esim minulla. Mut varmastihan mulla on viel se 51.2 prossaa niit alkuperäisiä osia paikallaa.
:wink:
Varo vaan ettei konttorilla aleta epäilemään prosentteja, ja aleta laskemaan/tarkistamaan niitä uudestaan. :twisted:
Monteonisti kirjoitti:Onhan motti ja laatikko myös kuluvia osia mutta vapaa vaihto kait kielletty? 8)

Voit vaihtaa koneen, laatikon,perän ym. ym. Mutta vain samanlaiseen kuin paikoillaan ollut hajonnut osa.
(Käynti ensin konttorilla vaihdettavien osien tarkistuksessa suotavaa, ettei tuu yllätyksiä :wink: )

Ja esim. koneen voit vaihtaa eriksikin jos se on jo vaihdettujen osien prosenteissa. Kahta kertaa ei samasta osasta mene prossia.
Pääasia on että alkuperäisestä autosta on jäljellä yli 50%
Vastaa Viestiin