Transit 2,2 2015 DPF ongelma

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Niklas83
Viestit: 14
Liittynyt: 21 Touko 2020 10:15

Transit 2,2 2015 DPF ongelma

Viesti Kirjoittaja Niklas83 »

Tuli vikakoodi että liikaa nokea hiukkassuodattimessa. Vikaakoodilukija kiinnija selvisi että lämpenee vain 65 astetta. Vaihdoin termostaatin ja nyt lämmöt ok mutta vikakoodi tulee takaisin ja regenerointia se ei ole tehnyt vaikka ajanut 300km. Toimiiko fortet ym mitkä voi laittaa dieselil sekaan tai ruiskuttaa sisään? Millä testerillä onnistuisi pakottaa regeneroinnin päälle ?

Kiitos
riikomi
Viestit: 982
Liittynyt: 22 Kesä 2005 12:39

Re: Transit 2,2 2015 DPF ongelma

Viesti Kirjoittaja riikomi »

Noin ensi alkuun: mitkään lisäaineet ei nyt auta. Täytyy löytää syy regeneroinnin puutteeseen, mikäli siitä on kyse.

Onko tietoa siitä, hoituuko nokipoltto moottorin suuttimien toimesta vai onko suotimen edessä erillinen suutin?

Yhtä kaikki, nyt pitäisi pikaisesti päästä kunnolliseen testeriin.
Niklas83
Viestit: 14
Liittynyt: 21 Touko 2020 10:15

Re: Transit 2,2 2015 DPF ongelma

Viesti Kirjoittaja Niklas83 »

Kyllä ne aineet voi auttaa jos liian tukossa, regenerointihan ei käynnisty jos liian tukossa. Sulakkeet tarkistin. Pitää katsoa ettei suutin tukossa. Oma löpöpumppu sille. Muutaman sadan euron vehkeellä pystyy regeneroinnin tekemään mutta kun tietäis mikä malli toimii varmasti
yritäedes
Viestit: 2150
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Transit 2,2 2015 DPF ongelma

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Onko tuossa 300 km:ssä yhtään pitempää siivua nyt kun kone käy normaalilämpöisenä, esim. yli 20 km maantieajoa, vai pelkkää nurkkapyöritystä?
Ainakin henkilöautoissa Forscan läppärissä ja elm327/els27 adapteri toimii. Transitista en osaa sanoa mitään varmaa.
Lisäaineen suhteen on kai helpompi kokeilla kuin pohtia puoleen ja toiseen. Esim. STP Diesel DPF-puhdistaja maksaa n. 10€ pullo. Sen lorottaa tankkiin. Auttaa sitten tai ei.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Taunuksen Toivo
Uusi foorumilla
Viestit: 2
Liittynyt: 24 Touko 2023 07:56

Re: Transit 2,2 2015 DPF ongelma

Viesti Kirjoittaja Taunuksen Toivo »

DPF irti ja suodatin pesuun. Ja heti.
Turboja hajonnut kovan vastapaineen takia ja tuota vastapainetta ei saa pois millään litkuilla koska kennos solut on täynnä.
Huoltokohde muiden suodattimien joukossa ja tärkeä sellainen. Kaikissa koneissa missä on dpf.
Transitissa on hyvä dpf kenno eli orkkis parempi kuin tarvikkeet.
Itsellä oli ajettu 185tht ja maantiellä ajoa pääasiassa kuitenkin.
Huollon yhteydessä napattiin dpf pois, kun ikää kuitenkin 9 vuotta eikä kertaakaan mitään sille tehty. Mitään häiriövaloa ei palanut.
Tuntui vaan nuhaiselta (Ford ei ole koskaan sitä !) ja kulutus hiukan kohollaan.
Niin ja auto pyysi ajossa polttoainesuodattimen vaihtoa mikä tuntui hieman oudolta. Huollot kuitenkin Ok tehty.
Ennen pesua oli suodattimessa vastapainetta hiukan yli 600mbar ja polttojätettä todella reippaasti.
Ei olisi kauan mennyt enää ilman murheita.
Sitten varmaan vastassa olis ollut se normi kierros, turbo pam, öljyt joka paikkaan jne.
Vastaa Viestiin