Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Kyllä näin uskotaan. Koska nestettä ei häviä, niin työsylinterin päässä ei pitäisi olla vuotoa. Onneksi tämän talven selvittelyt ovat menneet varaosatakuun piiriin, niin niihin ei ole mennyt yhtään rahaa. Mutta ärsyttäähän se toki käyttää autoa korjaamolla parin viikon välein. Viimeismmän korjauksen jälkeenkin jäi puheeksi, että seurataan ja katsotaan, ratkesiko ongelma, vai jatketaanko selvittämistä.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Toivotaan että nyt kunnossa ja lupailivat pakkasia joten näkee toimiiko nyt. Periaatteessa kun aloitetaan sieltä kytkipolkimesta ja mennään työsylinteriin kaikki on uutta niin ei sitä ilmaa enää pitäisi mistään tiivisteestä tulla ilmaa systeemiin.
Kytkinpolkimen palautejousi on kunnollinen
Kytkinpolkimen palautejousi on kunnollinen
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Eikös siellä kytkinpolkimessa sellainen on jos normi systeemi on. Monesti aiheuttaa narinaa jos kytkinpoljinta painaa.
Tässä synkkä tarina
viewtopic.php?t=16360
Tässä synkkä tarina
viewtopic.php?t=16360
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Mk3 focuksessa on erilainen jousi se tehostaa molempiin suuntiin. Ei ole perinteinen palautinjousi.Renee kirjoitti: ↑21 Helmi 2023 18:07 Eikös siellä kytkinpolkimessa sellainen on jos normi systeemi on. Monesti aiheuttaa narinaa jos kytkinpoljinta painaa.
Tässä synkkä tarina
viewtopic.php?t=16360
https://www.ebay.co.uk/itm/114698445644
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
No sitten ymmärtää kun jalalla yritetään ronkkia poljinta ylöspäin. Eli pitäsi olla vastapainetta polkimessa että se palautuu ja ilmaa järjestelmässä se on vain haave.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Tuo jousi voi kyllä aiheuttaa tahmeutta kytkinpolkimen liikkeeseen, näin kävi mm. erään 308 Pösön kanssa, mutta mun mielestä vika tämän ketjun autossa on yhä nestepuolella koska kytkin tuntuu aina toimivan vähän aikaa normaalisti ilmauksen jälkeen. Näin näkemättä/kokematta jää sellainen vaikutelma ettei pääsylinterin vaihto ole korjannutkaan todellisuudessa itse ongelmaa eli jostain muualta se ilma pääsee piiriin. Nythän sinne on uusittu kaikki muu paitsi työsylkkä sen teetetyn kytkinremontin jälkeen.focst kirjoitti: ↑21 Helmi 2023 18:39Mk3 focuksessa on erilainen jousi se tehostaa molempiin suuntiin. Ei ole perinteinen palautinjousi.Renee kirjoitti: ↑21 Helmi 2023 18:07 Eikös siellä kytkinpolkimessa sellainen on jos normi systeemi on. Monesti aiheuttaa narinaa jos kytkinpoljinta painaa.
Tässä synkkä tarina
viewtopic.php?t=16360
https://www.ebay.co.uk/itm/114698445644
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Onko ongelma vielä toistunut?hatapalo kirjoitti: ↑19 Helmi 2023 18:06 Kyllä näin uskotaan. Koska nestettä ei häviä, niin työsylinterin päässä ei pitäisi olla vuotoa. Onneksi tämän talven selvittelyt ovat menneet varaosatakuun piiriin, niin niihin ei ole mennyt yhtään rahaa. Mutta ärsyttäähän se toki käyttää autoa korjaamolla parin viikon välein. Viimeismmän korjauksen jälkeenkin jäi puheeksi, että seurataan ja katsotaan, ratkesiko ongelma, vai jatketaanko selvittämistä.
Itsellä olisi sama tilanne kytkinpolkimessa 2015 1.0 Ecoboostin kanssa, työsylinterin ( ja kytkimen) vaihto ei korjannut vikaa ja siksi kiinnostaa tietää että mikä oikeasti korjaa tilanteen.
Viimeksi muokannut Micco_79, 03 Maalis 2023 14:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Poljinsylinterin puolella on vika ollut. Ainakin oman kokemuksen perusteella.Micco_79 kirjoitti: ↑03 Maalis 2023 14:55Onko ongelma vielä toistunut?hatapalo kirjoitti: ↑19 Helmi 2023 18:06 Kyllä näin uskotaan. Koska nestettä ei häviä, niin työsylinterin päässä ei pitäisi olla vuotoa. Onneksi tämän talven selvittelyt ovat menneet varaosatakuun piiriin, niin niihin ei ole mennyt yhtään rahaa. Mutta ärsyttäähän se toki käyttää autoa korjaamolla parin viikon välein. Viimeismmän korjauksen jälkeenkin jäi puheeksi, että seurataan ja katsotaan, ratkesiko ongelma, vai jatketaanko selvittämistä.
Itsellä olisi sama tilanne kytkinpolkimessa 2015 1.0 Ecoboostin kanssa, työsylinterin ( ja kytkimen) vaihto ei korjannut vikaa ja siksi kiinnostaa tietää että mikä oikeasti korjaa tilanteen.
Viimeksi muokannut focst, 04 Maalis 2023 07:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
No eipä mennyt kuin viikko tuosta edellisestä päivityksestäni, kun alkoi poljin taas takkuilemaan. Eikä ole ollut edes mitenkään poikkeuksellisen kylmää, vaan ihan päivästä riippuen tekee sitä. Nyt poljin ei sentään jää alas, mutta mutta loppupalautuksen joutuu välillä tekemään jalalla nostamalla ja välillä palautus empii hetken, ja sitten napsahtaa ylös terävästi. En ole saanut aikaiseksi olla yhteydessä huoltoon, kun vasta seurailen tilanteen kehittymistä.
Vähän alkaa usko mennä, että mitä tämän kanssa sitten tekee, jos Micco_79:llä kytkimen vaihtokaan ei auttanut.
Vähän alkaa usko mennä, että mitä tämän kanssa sitten tekee, jos Micco_79:llä kytkimen vaihtokaan ei auttanut.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Mitä siihen kytkimeen on oikein takuun puitteissa on vaihdettu. Huollon suunassa ollut juttua onko muita tapauksia että talvikelillä kytkinpoljin jää pohjaan ja ilmaa järjestelmässä on. Onko niin että tämä hydraalipuoli ei sitten kestä pakkasta. Vai onko tehty yksinkertaisesta systeemistä liian hieno ja tässä sitten lopputulos.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Mottorikorjaamossa tammikuussa -21 vaihdettiin kytinpaketti muuten, mutta ei työsylinteriä.Renee kirjoitti: ↑05 Maalis 2023 10:12 Mitä siihen kytkimeen on oikein takuun puitteissa on vaihdettu. Huollon suunassa ollut juttua onko muita tapauksia että talvikelillä kytkinpoljin jää pohjaan ja ilmaa järjestelmässä on. Onko niin että tämä hydraalipuoli ei sitten kestä pakkasta. Vai onko tehty yksinkertaisesta systeemistä liian hieno ja tässä sitten lopputulos.
Merkkihuollossa vaihdettiin joulukuussa -21 pääsylinteri, joka vaihdettiin takuuseen nyt helmikuussa. Sitä ennen oli vaihdettu joku haljennut letku, jota ei tarkemmin selitetty.
Auto on ollut minulla helmikuuusta -17 alkaen ja talvina -17 - -20 kytkimen kanssa ei ollut ongelmia.
Edit: mottorikorjaamo käytti ainoasta kytkimen sisällä olevasta vaihtamattomasta osasta nimeä painelaakeri. Onko sama asia?
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Okei...

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
No jos siellä uudemmassa Focuksessa ei ole erillistä siirtohaarukkaa ja työsylinteriä kuten jossain Huyndaissa, niin sanoisin että se "painelaakeri" on samaa työsylinterin kanssa.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
No sehän se nyt tässä vaiheessa tuntuu harmittavalta, jos se siitä on kiinni. Korjaamolta kyllä silloin sanottiin, että osat on tarkistettu ja painelaakeri oli aivan kunnossa. Ja muistaakseni oli niin, että kytkinpakettia ilman painelaakeria löytyi suoraan varaosaliikkeestä, ja remontista selvittiin ilman kohtuutonta odotusaikaa.
Mutta niin kuin aiemmin oli jo esillä, niin ilman pääsy järjestelmään viittasi pääsylinteripuolen ongelmaan, ja sillä perusteella korjauksia on nyt tehty siihen päähän. Ja jos tuolla toisella kaverilla jo ongelmaa koitettiin ratkaista uusimalla kytkin ja työsylinteri, eikä vika silläkään korjautunut.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Näyttäisi olevan samankaltainen kuin monissa muissakin autoissa eli samassa paketissa tulee painelaakeri, työsylinteri sekä vaihteiston etupään stefa-tiiviste.hatapalo kirjoitti: ↑05 Maalis 2023 14:08No sehän se nyt tässä vaiheessa tuntuu harmittavalta, jos se siitä on kiinni. Korjaamolta kyllä silloin sanottiin, että osat on tarkistettu ja painelaakeri oli aivan kunnossa. Ja muistaakseni oli niin, että kytkinpakettia ilman painelaakeria löytyi suoraan varaosaliikkeestä, ja remontista selvittiin ilman kohtuutonta odotusaikaa.
Mutta niin kuin aiemmin oli jo esillä, niin ilman pääsy järjestelmään viittasi pääsylinteripuolen ongelmaan, ja sillä perusteella korjauksia on nyt tehty siihen päähän. Ja jos tuolla toisella kaverilla jo ongelmaa koitettiin ratkaista uusimalla kytkin ja työsylinteri, eikä vika silläkään korjautunut.
Käytännössä aina vaihdetaan koko paketti.
https://www.autodoc.co.uk/valeo/7514835
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Jännä hommaa kun moni firma vaatii sen että työlle tulee takuu että kaikki remppaan kuuluvat huolto osat vaihdetaan . Eli tuo painelaakeri /työsylinteri hässäkkä myös.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Morejstapäivää vaan! Tuossa jo parin viikon ajan mietin, josko nyt veisin auton kuitenkin uudestaan kytkinremppaan, mutta kun tämän kuun budjetti oli vähän tiukilla, niin ajattelin sitkutella vielä hetken. Ja yllätys yllätys, nyt kun vuorokauden keskilämpötila on ollut viikon pysyvästi plussan puolella, niin kytkin toimii taas ihan normaalisti! Ei kai painelaakerin toiminta nyt ihan aikuisten oikeasti olla muutaman lämpöasteen erosta kiinni?
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Ei siinä painelaakerissa kai mitään vikaa ole ollutkaan.hatapalo kirjoitti: ↑22 Huhti 2023 22:21 Morejstapäivää vaan! Tuossa jo parin viikon ajan mietin, josko nyt veisin auton kuitenkin uudestaan kytkinremppaan, mutta kun tämän kuun budjetti oli vähän tiukilla, niin ajattelin sitkutella vielä hetken. Ja yllätys yllätys, nyt kun vuorokauden keskilämpötila on ollut viikon pysyvästi plussan puolella, niin kytkin toimii taas ihan normaalisti! Ei kai painelaakerin toiminta nyt ihan aikuisten oikeasti olla muutaman lämpöasteen erosta kiinni?
yritäedes kirjoitti: ↑23 Joulu 2022 08:31
Ilmataanko kytkin nykyään korjaamolla pumppaamalla poljinta ja laskemalla työsylinterin ilmausnipasta ilmaa/nestettä ulos? Vai imaistaanko pumpulla?
Kun tuohan on hydraulipaineella toimiva systeemi - letkussa/putkessa pää- ja työsylinterin välillä on useampi o-rengas ilmeisesti ja vielä muovinen ilmausnippa. Olisikohan tuo kuitenkin parempi ilmata paineistamalla, ei imemällä?
Eli eivät ole vieläkään osanneet selvittää miksi ilmaa kytkimen irroitusjärjestelmään pääsee...Kytkimen hydraulinen irroitusjärjestelmä on niitä harvoja komponentteja joihin ei ole sotkettu ecuja sekä moduleita väliin.
Ilmaaminen onnistuu helpoimmillaan niin, että jos on ulkoinen työsylinteri niin puristaa sen kasaan jolloin ilma pakenee ylöspäin. Se perinteinen pumppaaminen toimii edelleen hyvin. Muitakin menetelmiä voi käyttää, sama lopputulos.
Kysyjän kytkin koeponnistetaan taas joulunpyhinä kun lämpötila menee pakkaselle.
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Samantyylistä vikaa Focus2017 ST dci farmari.
Kytkinpoljin jää satunnaisesti puoleenväliin, auto ollut aina pysähdyksussä. Ketjua lukemalla päättelin että todennäköisesti työsylinterivika (tiiviste ?). Menossa viikon päästä työsylinterin vaihtoon.
Kytkinpoljin jää satunnaisesti puoleenväliin, auto ollut aina pysähdyksussä. Ketjua lukemalla päättelin että todennäköisesti työsylinterivika (tiiviste ?). Menossa viikon päästä työsylinterin vaihtoon.
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Tekeekö se sinulla tätä ihan lämpötilasta riippumatta? Minullahan vika esiintyy vain kylmillä keleillä. Nyt on ajettu kohta kuukauden päivät ilman mitään ongelmia.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Ei riipu lämpötilasta. Eilen taas toimi normaalisti. Näyttää olevan satunnainen ongelma mutta ei ole halua odottaa että pahenee joten pääsylinteri (poljinsylinteri) vaihdetaan.
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Poistuiko ongelma pääsylinterin vaihdolla?
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Kyllä näyttää siltä. Toiminut vaihdon jälkeen normaalisti.
Tiskillä eivät sanoneet selvästi mitään ”ylimääräistä”, mutta yhdessä puhelussa kävi ilmi että tiedossa oleva ongelma.
Tiskillä eivät sanoneet selvästi mitään ”ylimääräistä”, mutta yhdessä puhelussa kävi ilmi että tiedossa oleva ongelma.
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Paljonko kustansi?
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85