Mondeo -11 6000CD Bluetooth

Poppikoneet ja niihin liittyvä keskustelu
raariomies
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Joulu 2022 13:15

Mondeo -11 6000CD Bluetooth

Viesti Kirjoittaja raariomies »

Moro,

Auto: Mondeo 2011
Soitin: 6000 CD

Kuva:
https://imgur.com/a/HUPPyRV

Saako kuvan radioon bluetooth-moduulilla musiikin soimaan? Radiossa on nuo puhelin-näppäimet niin varmaan ainakin hands-free toiminto löytyy? Onko bluetooth-moduulin mallinumerolla merkitystä?

Googlettaminen on vaikeaa kun radion mallinumero on säilynyt vuosien saatossa samana.

-kiitos ja anteeksi
Avatar
foxterrier
Viestit: 25
Liittynyt: 11 Syys 2021 16:27

Re: Mondeo -11 6000CD Bluetooth

Viesti Kirjoittaja foxterrier »

Mä laitoin omaan fiikukseen 6000CD:hen bluutuuttimokkulan. Liitinpalikka tuli sinne ison liittimen sisään AUX-liittimen paikalle. BT kytkeytyy päälle AUX-napista. Kuuluu ihan hyvin, paitsi kännyssä kun ei oo RIAA-vahvistinta niin pitää volumet laittaa kolmenkympin tienoille.
–– Focus 1.6 Ti-VCT Ghia Wagon mk2
ynjevi
Viestit: 559
Liittynyt: 14 Huhti 2012 19:23

Re: Mondeo -11 6000CD Bluetooth

Viesti Kirjoittaja ynjevi »

Noita 6000cd-malleja on aika monta ja vaikka siinä on luurinkuvat, niin silti bluetooth puuttuu. Mulla oli 2009 malli eikä siinäkään ollut. Eikä Fordin Etiskään sellaista luvannut.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
raariomies
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Joulu 2022 13:15

Re: Mondeo -11 6000CD Bluetooth

Viesti Kirjoittaja raariomies »

Kysymys on lähinnä että saako tällä tai vastaavalla bluetoothin toimimaan :

https://www.ebay.co.uk/p/1909828346

Malli : 7s7t-19g488-ae

Bluetooth adapterin voin tietysti laittaa vaan aux-inputtiin kiinni, mutta tuo alkuperäinen kiinnostaisi.
tikola
Viestit: 253
Liittynyt: 17 Elo 2021 13:14

Re: Mondeo -11 6000CD Bluetooth

Viesti Kirjoittaja tikola »

raariomies kirjoitti: 03 Tammi 2023 13:30 Kysymys on lähinnä että saako tällä tai vastaavalla bluetoothin toimimaan :
Saa tai ei saa. Itse tein samaa jumppaa ja alistuin kohtalooni ja hain Puuilon halvimman bluetooth radion. On muuten huono radio, mutta äänikirjan kuuntelu puhelimesta toimii kuin ajatus. Juuri mikään muu ei sitten toimikkaan.

Eli tarve täyttyi, mutta mieltä jäi kalvamaan miksi se alkuperäinen bluetooth ei noussutkaan tulille.

Tuo on se threadi, jossa aiheesta keskusteltiin ja siitä sitten linkkejä ulkomaille

viewtopic.php?p=328692#p328692

Tiivistäen ostat modulin, muunnat sen softilla oman auton ECUlle, enabloit toiminnot, mahdollisesti kolvaat jotkin pari johtoa ja voila kaikki toimii. Itsellä jäi toimimatta ja vähän epäselväksi jäi miksi. Minä saavutin siis tilan, jossa bluetooth nousee päälle, puhelin pariutuu helposti sen kanssa, puhelut ja kaikki näkyvät radion näytöillä hienosti, mutta mistään en kuule pihahdustakaan.

Jos saat toimimaan kerro kaikki kokemukset tänne, niin katsotaan motivoidunko itse uuteen yritykseen. Erityisesti itseä jäi vaivaamaan, että puuttuikohan minulta joku kriittinen johdonpätkä vai ei?
Vastaa Viestiin