Vartan AGM vaidettu autoon ja muutettu Forscan:lla AGM akkutyypiksi sekä tavoiteprosentti 95.
Ennen asennusta uusi akku täyteen erillisellä laturilla ja BMS nollaus.
Varaustila pyörinyt 92 ja 100 välillä. 92 on kohta jossa Fast regen muuttuu Conventional Charge tai Slow regen tilaan. Auto voi muuttaa latauksenhallinnan tilaa todella epäloogisesti miten sattuu.
Järkyttävä nähdä live datasta kun akku puretaan ensin -30A virralla ja sitten kohta pusketaan taas virtaa akkuun generaattori punaisena ~25A 14.8V.

...maailma pelastuu.
Tällä en tarkoita moottorijarrutuksissa latausta vaan miten systeemi toimii pitemmässä seurannassa. Moottorijarrutuksista tuleva energia on niin mitätön, että akku purkautuu kovaa vauhtia ja kun raja ~92% saavutetaan lataa kampiakselilta (bensalla) taas jatkuvasti ja voimalla... Slow regen moodissa lataus maltillisempaa, 10A 13.6V tms.
Ajovalot päällä ja Fast regen ei aktivoidu
Muutama tunti Ctek kiinni ja varaustila 99% tai 100%, muistakaa kytkeä laturin (-) auton runkoon. Vaikka siihen mihin maakaapeli menee. Muuten latausvirta ei mene suntin läpi ja koko keksintö sekaisin. BMS toimii vaikka auto "nukkuu"
Päätelmä = AIVAN päätön PASKA järjestelmä josta ei hyödy kukaan.
No itseasiassa hyötyy....akkukauppias. Tuskin AGM:kään tollaista sykliä pitkään sietää.
Sitten kun BMS taas soittaa harppua ja pihalla kuin lumiukko niin akkua ladataan 14.6V aina, jatkuvasti. Tämä johtuu lähinnä siitä, että Ford koodannut kalibroinnin aivan pieleen. Vanhetessaan akun jännite hieman laskee joka sekoittaa järjestelmän vaikka siinä on erikseen akun ikä laskuri tuon kompensoimiseksi. Yli optimistinen ajatus mitä akun jännite on sen ikääntyessä tai kuluessa hullun purku-lataus syklin seurauksena.
Tässä sellainen oravanpyörä joka ruokkii itse itseään. Varaustila auton mukaan voi olla 42% ja akkuun yritetään puskea virtaa väkisin vaikka se on aivan täysi.
Uskon, että tässä vikatilassa useimmat MK4 Focukset on jatkuvasti.
Pahinta mitä voi tehdä on se mitä Ford huollot on tehneet, nollaa BMS systeemin.
Tällöin auto luulee akun olevan uusi ja tavoitejännitteet entistä korkeammat.
Homma kusee taas ennen kuin asiakas on kotona, tai viimeistään seuraavana päivänä.
Huollon apinat vain selittelee valheitaan ja ovat yhtä pihalla kuin koko BMS
Kyllä tämän voisi koodari korjata. Selvästikkin siihen ei ole vain valmistajalla motivaatiota.
PS: KATSOKAA ETTEI HANSKALOKERON VALO PALA AINA. Sekoittaa BMS:n myös.
Se valon katkaiseva tappi kytkin on aivan liian syvällä katkaiseva. Joku suunnittelun kukkanen.
Kanteen kaksipuoleisella teipilla "koroke" katkaisian kohdalle.