Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Dandalon kirjoitti: ↑23 Loka 2022 12:20
Kohta ensimmäiset 10k mittarissa, ainoa ongelma tähän asti ollut että sync näyttö pimeni kokonaan. Ei muuten mutta siinä on kaikki tuulettimien, lämpötilojen ja penkin / ratin lämmitys säädöt ni vähä vitutti. Heräs eloon sen jälkeen kun käynnistin uudestaan auton.
Eikös tuo nyt ole aika normaalia nykyisten venkuloiden kanssa.
Itsellä on jokaisessa autossa mennyt ”infotainment” jumiin useasti. Merkistä riippumatta. Joskus käynnistyy itse uudelleen, joskus pitää käyttää virrat pois.
Dandalon kirjoitti: ↑23 Loka 2022 16:41
Joo ei todellakaan ole normaalia, ei mennyt itelläkään 5 vuoteen sync 3 jumiin, aina toimi.
Ei ollut mk4. Kyllä se näissä on normaalia että buuttaa itsensä. Välillä menee näyttö mustaksi ja käynnistää itsensä uudestaan.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Kävin koeajamassa 155hv a7 vignale wagon. Magnan tekemä vaihteisto on hyvä, vaihtaa nätisti ja nopeasti, suunnanvaihdot nopeita ja liikkuu ilman kaasua ylämäkeen eikä alamäkeen kuten a8 joskus. 0-100 pienellä sutimisella vajaa 9s ja 80-120 väli n. 5s. Alavääntö onneton mutta kierroksilla jaksaa mennä ihan ok. Ajotietokone näytti pöyristyttävän pieniä kulutuslukemia mutta niistä enemmän pidemmällä ajolla.
Focus 2022 farmari pärjäsi ihan kivasti Tekniikan Maailman vertailussa. En nyt muista koko artikkelia kun vain nopeasti selasin kaupan lehtihyllyllä, mutta Skoda taisi ottaa ykköspaikan ja Focus sitten heti toisena. Kehuivat mm. Focuksen ääritilannekäyttäytymistä.
Jos kellään on olemassa tuota artikkelia, niin kiitollisena ottaisin vastaan.
Nyt ajoin pidemmän koeajon 155hv a7 active wagon. Polttoaineenkulutus on dieselin lukemissa tasaisella 90kmh mutta 110kmh ja siitä ylöspäin alkaa kuluttamaan enemmän. Langaton carplay on hyvä ja näyttö parempi kuin vanha.
Kysyin tarjouksen, n. 2000€ kalliimpi mitä oma oli keväällä. Toki webasto ja repsikan agr jää puuttumaan.
Don MC kirjoitti: ↑01 Marras 2022 13:42
Focus 2022 farmari pärjäsi ihan kivasti Tekniikan Maailman vertailussa. En nyt muista koko artikkelia kun vain nopeasti selasin kaupan lehtihyllyllä, mutta Skoda taisi ottaa ykköspaikan ja Focus sitten heti toisena. Kehuivat mm. Focuksen ääritilannekäyttäytymistä.
Jos kellään on olemassa tuota artikkelia, niin kiitollisena ottaisin vastaan.
Kävin lukemassa myös. Voi masennus mikä malli lähetetty testiin, 0-100 11s. Ocu ja Kia 8s.
EeroH kirjoitti: ↑02 Marras 2022 18:48
Kävin lukemassa myös. Voi masennus mikä malli lähetetty testiin, 0-100 11s. Ocu ja Kia 8s.
Älähän ny. Ihan väriä myöten täysin sama malli, jonka olen itsekin tilannut. Ei mulla niin kiire ole, että se nollasta sataan olisi parista sekunnista kiinni.
Kaupanteosta tuli vuosi täyteen. Auto on valmistunut jo lokakuussa, mutta juuri äsken sain kuulla että se odottelee vieläkin Saksassa kuljetusta Suomeen ja luovutus on siis siirtynyt jälleen. Mitä ihmettä nyt taas?
No sellanen ei haittaa. Mutta yks asia mikä tässä viivyttelyssä haittaa on se, että tulevaisuudessa kaikki vuosihuollot ja katsastukset ym. tulee samaan aikaan Joulun kanssa, mikä on rahaa pois joululahjoista.
Alun perin auton piti tulla jo helmi-maaliskuussa, mutta siihen se ei ehtinyt. Sitten kesällä, mutta Putleri oli eri mieltä. Sen piti tulla syksylläkin, mutta joku taisi siinäkin hangata vastaan. Nyt ollaan tässä, eikä vieläkään autoa. Mä kyllä otan sen vastaan heti kun vain saapuu.
EDIT: Vaimo tilasi Facelift Fiestansa marraskuun lopulla 2021, eli samalla kertaa kuin minä tilasin Focuksen ja hän sai autonsa jo maaliskuun loppupuolella. Tasan ei käy nallekarkit.
Viimeksi muokannut Don MC, 29 Marras 2022 10:27. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
EeroH kirjoitti: ↑29 Marras 2022 06:09
Muutaman viikon päästä sulla on edellisen vuoden auto.
Niin…..omien korvien välissä….
Vaihdon hetkellä tuo on yks hailee, vaikka jotkut tuntuu ajattelevan ihan jotain muuta. Ollut molemmin puolin vuodenvaihdetta rekattuja autoja ja aivan sama koska on laitettu kilpiin kun välirahaa väännetty.
Vaihdon hetkellä tuo on yks hailee, vaikka jotkut tuntuu ajattelevan ihan jotain muuta. Ollut molemmin puolin vuodenvaihdetta rekattuja autoja ja aivan sama koska on laitettu kilpiin kun välirahaa väännetty.
Ei se ihan puhtaasti korvien välissä ole. Tää on näkökulmakysymys. Vuosi kun vaihtuu, on sulla speksien mukaan vuoden vanha auto ja kyllä se vaan hintaan vaikuttaa sekä ostaessa, että myydessä. Kuinka paljon, se on eri asia.
Mutta hei, jos auto menee jossain kohtaa autoliikkeen riviin, niin se nuorenee heti vuodella
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Se on just noin. Viet vaihtoon tammikuussa niin valittavat kun vuoden vanha eikä tästä voi kuin 8000€ hyvittää. Seuraava kun ostaa viikkoa myöhemmin niin 23 mallia ja uudenveroinen heti toimitukseen 45000€.
Oma auto valmistunut. Auton saapuminen Suomeen tammikuun lopulla. Kovin kestää matka. No, kiire loppui jo aikoja sitten. Mikäs tässä on nykyiseen kilometrejä kelata.
Tuosta ensi vuodelle rekisteröinnistä taitaa nyt munkin kohdalla tulla totta, koska myyjä arvioi että auto viivästyy joka tapauksessa ensi vuoden puolelle. Joten tässä sitä yhä odotellaan.
Ensimmäinen 1000km takana. Kulutus ollut lähemmäs 7l. Mukautuvat ajovalot eivät toimi jos luminen tie. Täytyy itse vaihdella lyhkäsiltä pitkille. Auto tuntuu löysältä ajaa, mutta voi johtua rengaspaineista. En tiedä että onko paineet 2,5 riittävät?. BO oli hyvä sijoitus. Musiikki soi selkeästi. Agr-penkit on aika mukavat kun saa säädot kohdilleen. Kokonaisuutena mukava peli. Kulutus sais vielä laskea.