Uusi Kuga mk3 2020

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja xflex »

Kyllähän tuo valikoiden vatkaaminen jokaisella startilla alkaa rassaamaan raavasta miestä ja reipasta rouvaakin - varsinkin kun auto oli viime kevääseen saakka täysin soiva peli ilman näitä ylimääräisiä kikkailuja.

Eiköhän pidetä porukalla painetta huollon suuntaan. Itse kyselen aina muistaessani koska tämä auton rikkonut softavika saadaan korjattua. Huollon mukaan Ford on vian luvannut korjata - melkoinen softanikkareiden vemppatiimi siellä ilmeisesti hommissa kun korjausta ei näy eikä kuulu vieläkään.
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
Pasi123
Viestit: 77
Liittynyt: 25 Loka 2022 10:08

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Pasi123 »

Onkohan näihin saatavilla viimasuojaa? Jotenkin vaikuttaa että pakkasella saattaisi olla hieman apua.
hessuko
Viestit: 61
Liittynyt: 12 Joulu 2021 18:56

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja hessuko »

Kuga phevissä on jäähdyttimen edessä automaattinen sähköinen viimasuoja.Ko.suojastahan otettiin tämän hetken viimeisessä takaisinkutsussa molemmilita puolilta alhaalta 2 läpyskää pois.Samallahan siihen pohjasuojamuoviin porailtiin muutama reikä.
birpek
Viestit: 6
Liittynyt: 03 Maalis 2022 10:33

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja birpek »

Suosittelen Motonetin tuotetta "MTX Automotive sähköauton latauskaapelin suojahuppu 45-02015".
mtorma
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Joulu 2022 10:34

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja mtorma »

Moi. Onko kokemuksia Gridio sovelluksesta ja sen käytöstä Kugan latausaikojen määrittelyssä? Pitäisikö toimia?

Automerkiksi kun valitsee Mustangin, niin oman Kugan saa kyllä lisättyä, mutta joko en osaa siitä eteenpäin tehdä oikeita asetuksia tai sitten Kuga ei ole (vielä) tuettu. Joten uskoako Gridion FAQn kuitenkin olevan ajantasainen ja odotella vain kiltisti…

” Currently we support the Mustang mach-E. We are working to integrate also other Ford EVs such as the Kuga.”
mtorma
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Joulu 2022 10:34

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja mtorma »

mtorma kirjoitti: 03 Joulu 2022 10:43 Moi. Onko kokemuksia Gridio sovelluksesta ja sen käytöstä Kugan latausaikojen määrittelyssä? Pitäisikö toimia?
Itse itselleni vastaten, tässä tiedusteluuni saamani palaute Gridiolta:

Thank you for your interest in Gridio smart charging.

We do not yet support Ford Kuga and are not working on it either. Currently, some Ford users are being tormented by Ford to stop using third-party apps on their car, their Ford user accounts are being blocked by Ford and they will not get access back until they delete third-party apps such as Gridio.
We are trying to reach Ford about this but they seem to not be listening or are ignoring us in this matter. Currently, we can't promise Ford Kuga integration any time soon.


Että se siitä. Unohdetaan älykkäät hommat PHEV Kugan osalta ja määritellään vain latausaikaikkunat suoraan auton valikoista.
Avatar
katito
Viestit: 56
Liittynyt: 17 Syys 2008 19:16

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja katito »

mtorma kirjoitti: 05 Joulu 2022 11:26
mtorma kirjoitti: 03 Joulu 2022 10:43 Moi. Onko kokemuksia Gridio sovelluksesta ja sen käytöstä Kugan latausaikojen määrittelyssä? Pitäisikö toimia?
Itse itselleni vastaten, tässä tiedusteluuni saamani palaute Gridiolta:

Thank you for your interest in Gridio smart charging.

We do not yet support Ford Kuga and are not working on it either. Currently, some Ford users are being tormented by Ford to stop using third-party apps on their car, their Ford user accounts are being blocked by Ford and they will not get access back until they delete third-party apps such as Gridio.
We are trying to reach Ford about this but they seem to not be listening or are ignoring us in this matter. Currently, we can't promise Ford Kuga integration any time soon.


Että se siitä. Unohdetaan älykkäät hommat PHEV Kugan osalta ja määritellään vain latausaikaikkunat suoraan auton valikoista.
Saahan noi lataus ajat ja lähtöajat laitettua ford pass kautta kännykälläkin...
mondeo ST220
Kuga 2.5 st-x phev
timok
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Tammi 2009 12:46

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja timok »

Toimiikos muilla tuon lähtöajan asetus/lämmitys Kugassa. Itsellä alkoi pari päivää sitten vaan ilmoittaa "Ford Pass isn't responding...". Kaikki muu kyllä Ford Passissa tuntuu toimivan.
Pasi123
Viestit: 77
Liittynyt: 25 Loka 2022 10:08

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Pasi123 »

timok kirjoitti: 12 Joulu 2022 08:16 Toimiikos muilla tuon lähtöajan asetus/lämmitys Kugassa. Itsellä alkoi pari päivää sitten vaan ilmoittaa "Ford Pass isn't responding...". Kaikki muu kyllä Ford Passissa tuntuu toimivan.
Aikaisemmin toimi. Ei enää. Joku taas fordilla rikki. On kyllä heikkoa tuo fordin osaaminen. Sillä pro-versiolla toimi.

Nyt ei suostunut kuskin ovi avautumaan. Kaikki muut ovet toimi kyllä. Onneksi sai sisäpuolelta kuskin oven avattua. Mikähän tuokin vika on? Mikään ei tuntunut olevan jumissa
timok
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Tammi 2009 12:46

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja timok »

On tämä Ford Pass kyllä rimpula (ei kyllä muillakaan valmistajilla mitään loistokasta ole ..). Kiitos, täytyypäs vihdoin asennella myös tuo Pro -versio kokeiltavaksi.

Ovet on toimineet nyt talvella - täytyy sanoa, että huomattavasti paremmin kuin edellisessä Mondeossa.
nestori
Viestit: 478
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja nestori »

Taisin viimeksi torstaina säädellä lähtöaikoja ja pelasi. Hidashan se on ollut aina. Mainitsen sen takia että toimi siis silloin ihan normi Fordpassilla.

Onko Pro versiossa jotain käänteen tekevää normikuolevaiselle yhden Fordin omistajalle? Fordin sivuit kertoi olevan suunnattu yrityskäyttöön.
Kuga PHEV
Pasi123
Viestit: 77
Liittynyt: 25 Loka 2022 10:08

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Pasi123 »

nestori kirjoitti: 12 Joulu 2022 10:58 Taisin viimeksi torstaina säädellä lähtöaikoja ja pelasi. Hidashan se on ollut aina. Mainitsen sen takia että toimi siis silloin ihan normi Fordpassilla.

Onko Pro versiossa jotain käänteen tekevää normikuolevaiselle yhden Fordin omistajalle? Fordin sivuit kertoi olevan suunnattu yrityskäyttöön.
Jokseenkin samat toiminnot ja yhtä huono. Sovellus tukee useampaa autoa. Ei ole tarvetta käyttää, paitsi kun ei se normi sovellus nyt toimi.
vignale-phev
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Kesä 2021 22:06

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja vignale-phev »

xflex kirjoitti: 20 Marras 2022 21:34 Kyllähän tuo valikoiden vatkaaminen jokaisella startilla alkaa rassaamaan raavasta miestä ja reipasta rouvaakin - varsinkin kun auto oli viime kevääseen saakka täysin soiva peli ilman näitä ylimääräisiä kikkailuja.

Eiköhän pidetä porukalla painetta huollon suuntaan. Itse kyselen aina muistaessani koska tämä auton rikkonut softavika saadaan korjattua. Huollon mukaan Ford on vian luvannut korjata - melkoinen softanikkareiden vemppatiimi siellä ilmeisesti hommissa kun korjausta ei näy eikä kuulu vieläkään.
Lueskelin näitä käynnistys rituaaleja. Itsellä ei tarvi näitä ainakaan käyttää, sähköajo päällä ja aina lähtee sähköllä ei tarvi edes esilämmitystä -13 asti ainakin. Jos esilämmitän niin aina fordpassilla etäkäynnistys, sekin aina sähköllä jos akussa virtaa, on sitten johdonpäässä tai ei. Ohjelmisto päivitykset on tehty, viimeisin "otana" (kesti muuten jokusen päivän että meni lopullisesti läpi).
Auto on valmistettu 08.02.2021 eli toisen neljänneksen auto vuonna 2021.
Johtuisko noi ongelmat siitä jos yrittää käyttää ecomoodia ja sportillahan on bensakone käytössä aina. Itse en näitä moodeja vaihtele eli normimoodi ja sähköajo aina valittuna.
Ainakin omien kokeilujen perusteella normimoodi on taloudellisin jos autonkulutusmittariin voi luottaa. :shock:
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja xflex »

vignale-phev kirjoitti: 14 Joulu 2022 11:14 Lueskelin näitä käynnistys rituaaleja. Itsellä ei tarvi näitä ainakaan käyttää, sähköajo päällä ja aina lähtee sähköllä ei tarvi edes esilämmitystä -13 asti ainakin. Jos esilämmitän niin aina fordpassilla etäkäynnistys, sekin aina sähköllä jos akussa virtaa, on sitten johdonpäässä tai ei. Ohjelmisto päivitykset on tehty, viimeisin "otana" (kesti muuten jokusen päivän että meni lopullisesti läpi).
Auto on valmistettu 08.02.2021 eli toisen neljänneksen auto vuonna 2021.
Johtuisko noi ongelmat siitä jos yrittää käyttää ecomoodia ja sportillahan on bensakone käytössä aina. Itse en näitä moodeja vaihtele eli normimoodi ja sähköajo aina valittuna.
Ainakin omien kokeilujen perusteella normimoodi on taloudellisin jos autonkulutusmittariin voi luottaa. :shock:
So good for you! Sinulla taitaa vaan olla se the software jossakin modulissa päivittämättä uusimpaan. Eikä kannata valittaa - uudempi on paskempi tässä kohtaa. Ajelin jonkin aikaa tyytyväisenä ennen tuota päivitystä ja kyllä, ihan normaalimoodissa täyssähkötilassa. Ennen mentiin sähköllä mutta nykyisin bensakone hörähtää tulille jos ei viitsi karusellia valikossa vatkata.

Mutta mitäpä siitä, en enää välitä eikä vaimokaan. Vetäistään molemmat vaan kylmästi kone tulille sovelluksesta käsin ja auto saa rauhassa painaa torvien täydeltä sauhua pihalla kunnes on lämmin. Ja aah, hetken päästä autossa mukavan lämmin, varpuset istuu kirkkaalla lasilla lämmittelemässä, penkit lähes sulattaa adidakset persauksen kohdalta ja sormet sihahtaa kuumassa ratissa. Elämä hymyilee ja bensaa saa jakajalta. :thumbup:
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
Pasi123
Viestit: 77
Liittynyt: 25 Loka 2022 10:08

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Pasi123 »

vignale-phev kirjoitti: 14 Joulu 2022 11:14
xflex kirjoitti: 20 Marras 2022 21:34 Kyllähän tuo valikoiden vatkaaminen jokaisella startilla alkaa rassaamaan raavasta miestä ja reipasta rouvaakin - varsinkin kun auto oli viime kevääseen saakka täysin soiva peli ilman näitä ylimääräisiä kikkailuja.

Eiköhän pidetä porukalla painetta huollon suuntaan. Itse kyselen aina muistaessani koska tämä auton rikkonut softavika saadaan korjattua. Huollon mukaan Ford on vian luvannut korjata - melkoinen softanikkareiden vemppatiimi siellä ilmeisesti hommissa kun korjausta ei näy eikä kuulu vieläkään.
Lueskelin näitä käynnistys rituaaleja. Itsellä ei tarvi näitä ainakaan käyttää, sähköajo päällä ja aina lähtee sähköllä ei tarvi edes esilämmitystä -13 asti ainakin. Jos esilämmitän niin aina fordpassilla etäkäynnistys, sekin aina sähköllä jos akussa virtaa, on sitten johdonpäässä tai ei. Ohjelmisto päivitykset on tehty, viimeisin "otana" (kesti muuten jokusen päivän että meni lopullisesti läpi).
Auto on valmistettu 08.02.2021 eli toisen neljänneksen auto vuonna 2021.
Johtuisko noi ongelmat siitä jos yrittää käyttää ecomoodia ja sportillahan on bensakone käytössä aina. Itse en näitä moodeja vaihtele eli normimoodi ja sähköajo aina valittuna.
Ainakin omien kokeilujen perusteella normimoodi on taloudellisin jos autonkulutusmittariin voi luottaa. :shock:
Ei tuo mulla mene sähköllä enää yli 10 pakkasessa vaikka mitä tekis. Pakkasella ei paljo kannata niitä virallisia kulutuslukemia kanssa miettiä. Kesällä jokseenkin pääsee niihin. Yksinkertaisesti typerää täydellä akulla lyhyellä matkalla bensalla ajaa.
Minusta tuo ei ole kovin lämmin talviajossa. Tarkenee kyllä, mutta ei samalla tavalla tule lämmintä kuin aikasemmissa autoissa.
Seuraava auto on kyllä sitten täyssähkö ja ei ole ford.
hessuko
Viestit: 61
Liittynyt: 12 Joulu 2021 18:56

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja hessuko »

Tämä surullisen kuuluisa päivitys joka sotkee kuga phevin käyttöä on ford huollon tekemä päivitys.Tästähän tuli tiedot fordpassiin maaliskuussa 2022 jolloin se tehtiin omaan autoon.Jos jonkun auto toimii "normaalisti" niin hänen autosta puuttuu tuo ns.takaisinkutsu päivitys joka liittyi tuohon polttomoottorin jonkinlaiseen jäätymisongelmaan.Tätähän päivitystä ei kukaan voi "otana" tehdä vaan sen tekee ford huolto.
vignale-phev
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Kesä 2021 22:06

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja vignale-phev »

Kyllä mulle on kaikki takaisin kutsut tehty. Syyskuussa oli huollossa ja silloin tehtiin viimeksi.
vignale-phev
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Kesä 2021 22:06

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja vignale-phev »

Huolto rikkonut auton?? En oikein usko. Kyllähän mullakin Sync sekos jollain päivityksellä hävisi äänet navista ja puhekomennot.
hessuko
Viestit: 61
Liittynyt: 12 Joulu 2021 18:56

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja hessuko »

Facebookin ford kuga phev keskustelupalstalla on runsaasti kugan omistajia joiden auton sähköajotoiminnan tuo silloinen päivitys sotki.Ford maahantuoja lähetti jopa kirjeen kotiin jossa neuvottiin tuo auton uusi käynnistys järjestys jotta täysi sähköajo onnistuisi.Fordin maahantuojalle on ko.asiasta annettu palautteita ja kuulemma asiaa tutkitaan.
hessuko
Viestit: 61
Liittynyt: 12 Joulu 2021 18:56

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja hessuko »

Katselin vielä auton papereista ja tuo takaisinkutsupäivitys oli 21P24 joka sotki tuota sähköajoa.Kesällähän sai auton käynnistää normaalisti (ilman ajomoodien räpläämistä)jos halusi ajaa pelkällä sähköllä(näyttöhän ilmoitteli hetken jotain muuta).Sitten kun ilmat kylmeni lähelle nollaa on täysi sähköajo vaatinut nuo ajomoodien uudestaan läpi käymiset.Auton ulkolämpötila anturi vaikuttaa tuon päivityksen jälkeen tuohon auton käynnistykseen jos haluaa ajella heti pelkällä sähköllä.Suurin harmi on se että nyt ei voi fordpassista laittaa auton esilämmitystä vain sähköllä.Laittaa tällöin nyt heti auton polttomoottorin pyörimään.Luulisin että jos lähtee lämpimästä tallista niin täysi sähköajo onnistuu normaalisti ilman ajomoodien kanssa pelleilyä.
vignale-phev
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Kesä 2021 22:06

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja vignale-phev »

Vielä selvyydeksi sen verran, että auto on ulkona kotona ja töissä. Työmatka 20km suuntaansa josta 16km moottoritietä. Kesällä pääse reilusti edestakaisin nyt ei pääse jos ei lämmitä piuhan päässä.
Olen sitä mieltä, että kaikki päivitykset on tehty minunkin autoon. Olen muistaakseni ainakin kerran käyny päivittämässä auton ja nyt huollossa joku järjestelmä päivitys ja "moottoritilanpalopäivitys".
Kysyin huollon jälkeen onko kaikki päivitykset tehty vastaus oli että on tehty.
Enkä ole kyllä maahantuojalta saanu mitään käynnistys ohjetta kirjeellä.
Milloin nämä autot on valmistettu, missä nämä käynnistys rituaalit on tarpeen
vignale-phev
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Kesä 2021 22:06

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja vignale-phev »

Vielä sen verran. Olen ajanut plugarilla vuodesta 2014 ja törmännyt aika monenlaisiin "ongelmiin" , mutta tämä on aikamoinen mysteeri. Miksi minun auto toimii melkein kuin pitää? Toivottavasti tämä talvi menee myös näin. Kesällä vaihtuu täyssähköksi, on harmittanut kun en ymmärtänyt jo viimeksi ottaa täyssähköä.
Taivasosuus on nyt tienattu, uusi ei ole Ford.
:ford:
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja xflex »

vignale-phev kirjoitti: 15 Joulu 2022 20:16 Vielä sen verran. Olen ajanut plugarilla vuodesta 2014 ja törmännyt aika monenlaisiin "ongelmiin" , mutta tämä on aikamoinen mysteeri. Miksi minun auto toimii melkein kuin pitää? Toivottavasti tämä talvi menee myös näin. Kesällä vaihtuu täyssähköksi, on harmittanut kun en ymmärtänyt jo viimeksi ottaa täyssähköä.
Taivasosuus on nyt tienattu, uusi ei ole Ford.
:ford:
Ei tässä mitään mysteeriä ole - autossasi ei vaan ole sitä modulia päivitetty joka tuota kiusaa tekee. Ei autosi eikä meidän muidenkaan ole mitenkään erityisiä. Ja miksi ei ole päivitetty jos kerran tiskillä niin sanotaan? No vaihtoehtoja lienee muutamia. A) Puhuvat sinulle tiskillä paskaa - eivät vaan halua laittaa sitä skeidaa softaa autoosi koska tietävät sinun tulevan viikon sisällä tiskille avautumaan kuten minä tein. B) Oikeasti kuvittelevat kaiken olevan päivitetty vaikka ei ole C) Ford on vetänyt päivityksen pois jakelusta

Itseäni harmittaa lähinnä etten ottanut suoraan esimerkiksi Exploreria jossa on kunnon moottori. Nämä nykyiset koneet mitä tallista löytyy ovat lähinnä puutarhajyrsimiin sopivia. Seuraavaksi sitten sellainen mistä löytyy aitoa ameriikan meininkiä. Täyssähköön siirryn kun vaihdan invamopon alle - siihen asti reissut bensalla jos vaan autoja ja menovettä saa rahalla.

Älkää ottako puheitani liian vakavasti - kohta on viiiiiikonloppu eessä taas raskaan viikon jälkeen. :roll:
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

Puolitoista vuotta vanha Kuga ja tää alkaa olla ennätysvehje huoltokäyntien osalta.

Ekana vuonna kymmenisen huoltokäyntiä ja lisäksi akkujen vaihto ja määräaikaishuolto. Mm. ovitopparit irtoili eikä toimineet, pohjamatto tipahti ekana talvena, akkujen vaihdon jäljiltä stereoista ei kuulunut mitään ja lisäksi märkiä umpioita vaihdettiin yhteensä 4kpl. Siihen päälle kaksi päivitysreissua (saastepäivitus ja lämmitettävän tuulilasin korjauspäivitys).

Nyt taas yksi ovitoppari ei vetäydy, latausluukun kansi on jumissa (ei saaneet auki edes huollossa) ja ohjaus takkuaa. Vuorokauden oli tutkittavana ja nyt odotellaan osia. Kyllä tää alkaa mennä komiikan puolelle kun miettii näitä huoltokäyntien määriä. Paikallinen huolto sanoi ihan suoraan, että tässä Phevi Kugassa on eniten lastentauteja kaikista Fordin malleista.

Yksi peruste uuden auton ostamiselle on se, että pääsee helpommalla ja tähän asti se on ollut juuri niin. Mun edellinen, saman korimallin 1.5 bensa titanium jossa oli paljon varusteita toimi kuin junan vessa, ei tainnut käydä kertaakaan korjattavana (ok, oli mulla vaan 8kk mutta silti). Kyllä tää phevi on täysin keskeneräinen tuote. MK4 Focusta on parjattu, mutta mulla ei sen kanssa ollut oikeastaan mitään ongelmia, kerran taisi käydä päivityksessä 2v aikana.

Phev Kuga on sinänsä hyvä tuote, jos vaan toimisi. Ja Fordin politiikka, jonka mukaan sijaisauto tai muita välillisiä kuluja ei korvata on ihan naurettava. Kyllä joku vastuu täytyisi ottaa jos asiakas joutuu käymään kerran kuukaudessa korjaamolla. Keväällä vaihtuu Fordi Audiin, saas nähdä minkälainen tuuri käy. Nyt on vaan tullut mitta täyteen tätä huollossa juoksemista.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
hessuko
Viestit: 61
Liittynyt: 12 Joulu 2021 18:56

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja hessuko »

Ettei tulisi väärä käsitys Kuga phevistä niin itse autohan on minun mielestä ollut omassa käytössäni aivan hyvä.Itse ajelen erittäin paljon ajoista pelkällä sähköllä ja muutaman kk kovasta talvesta tuolla bensa/sähkö moodilla.Edullista ajoahan tuo kesäkin oli kun tuo sähkökin oli vielä kohtuu hintaista.Akun lataan kylläkin melkein joka yö täyteen(lataa samalla 12v akkua).Eka talvihan oma auto oli siinä latauskiellossa ja tällöin meinasi olla omilla pätkä ajoilla 12v akun kanssa pieniä ongelmia.Mutta akkupaketti ja 12v akku sitten aikanaan autoon vaihdettiin ja auton pelasi sen jälkeen tosi hyvin ilman oikestaan mitään ongelmia.Latausluukkukin toimii kun käyttää suojaa sen päällä latauksen aikana.Ainoat negatiiviset kokemukset liityvät tuohon huonosti suunniteltuun päivitykseen.Tämän päivityksen tarkoitushan on estää polttomoottorissa tapahtuneet "jäätymisongelmat" josta löytyy kuvallista kertomusta tuolta kuga phev facebookista.Jonkun autohan oli joutunut viime talven pakkasilla hinurin kyytiin juurikin tuon jäätymisen takia.Itse olen päivittänyt syncin kartat ym.viimeisimpään versioon mutta sekään ei fordin softassa ollut ainakaan vielä loppukesästä täysin ongelmaton.Aiemmin toimi tuo navigaattorin osoitteeksi itse antama ns.puheohjaus hyvin mutta taitaakohan tuo toimia nyt kenenkään autossa.Itsellä ei toimi ainakaan.Puhelimen puheohjaus toimii kyllä mainiosti.Ajoltaanhan kuga on minusta mainio.Jouduin aikanaan tuon akkupaketin vaihdon aikana ajamaan hetken kaupungissa focus automaatilla ja kyllähän kuga hakkaa sen mukavuudessa 100 -0.
Vastaa Viestiin