Scorpion 2.3l kone sieraan

Off-topic-keskustelu
Sierra3d
Viestit: 6
Liittynyt: 31 Loka 2022 12:18

Scorpion 2.3l kone sieraan

Viesti Kirjoittaja Sierra3d »

Tällänen projekti ois tulossa.
Jossaki piti olla melko tarkat ohjeet tähä hommaan mut en enää löydä niitä. Viittiskö joku auttaa.
Mk1escos
Viestit: 908
Liittynyt: 27 Joulu 2020 12:51

Re: Scorpion 2.3l kone sieraan

Viesti Kirjoittaja Mk1escos »

Eipä tuossa mitään ihmeellistä ole, dohc sierran vauhtipyörä, kytkin, startti ja loota ehkä öljypohja tarvii olla. Öljypohjasta en muista pitikö vaihtaa mutta ehkä ja siksi tossa listassa.
Millä ruiskulla meinasit tehdä?
Sierra3d
Viestit: 6
Liittynyt: 31 Loka 2022 12:18

Re: Scorpion 2.3l kone sieraan

Viesti Kirjoittaja Sierra3d »

Koko telniikka tulisis scorpiosta. Muistaakseni piti olls doch sierra moottorin ksnnatin kumet? Sähköjen kans tarvis jeesiä ku nekin tulis scorpiosta.
Sierra3d
Viestit: 6
Liittynyt: 31 Loka 2022 12:18

Re: Scorpion 2.3l kone sieraan

Viesti Kirjoittaja Sierra3d »

Oon kuullu et doch sierra kytkin ei kestäs scorpion vääntöjä niin siihe mulla pitää keksii joku ratkaisu. Alusta mulla on jo hankittu mk1 scorpiosts
Sierra3d
Viestit: 6
Liittynyt: 31 Loka 2022 12:18

Re: Scorpion 2.3l kone sieraan

Viesti Kirjoittaja Sierra3d »

Sitte kun saanu uude tekniika paikalleen js alustan puhallettuna ja maalattuna paikalleen. Niin sitte voi miettiä turpotusta ja uutta moottorinohjausta
duckworth
Viestit: 3684
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Scorpion 2.3l kone sieraan

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Sierra3d kirjoitti: 01 Marras 2022 03:23 Koko telniikka tulisis scorpiosta. Muistaakseni piti olls doch sierra moottorin ksnnatin kumet? Sähköjen kans tarvis jeesiä ku nekin tulis scorpiosta.
Sierroissa (85 onwards) on samanlevyinen etupalkki kuin Scorpiossa, eli ei mun mielestä tarvitse käyttää erikseen Sierran koneen korvia. Poikkeuksena -84 ja vanhemmat joissa kapeammalla välillä tukikumit, niissä siis lyhyemmät sivukorvat. Kannatinkumithan jää sinne palkkiin.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Mk1escos
Viestit: 908
Liittynyt: 27 Joulu 2020 12:51

Re: Scorpion 2.3l kone sieraan

Viesti Kirjoittaja Mk1escos »

Skorpparista koko tekniikka niin siinähän sulla jo on kaikki loota yms, käsitin että pelkkä kone olemassa.
En tiedä paljonko eroa scorppion johtosarjassa on, mutta sierran sarja on mallia bolt on. Konehuoneessa pari liitintä mistä tulee moottorin sähköt, sisälle tulee toinen liitin mihin saa eculle virran ja ecun johtosarja on mallia erillinen auton sarjasta.

Montaa johtoa ei tarvinnut muuttaa dohc kaasari vs efi.
Yksi maadoitus ja meniköhän startille yksi johto lisää. En jaksa muistaa kun tästä on yli 20v aikaa.
Saattaa olla vielä tehtaan korjaamokäsikirjan kytkentäkaavio tallella. Voin katsoa jos löydän sen.
Sierra3d
Viestit: 6
Liittynyt: 31 Loka 2022 12:18

Re: Scorpion 2.3l kone sieraan

Viesti Kirjoittaja Sierra3d »

Siis mullahan ei oo viel muuta ku 87vm sämpylä sierra 1.6l koneella. Ja purkuautona 89vm doch scorpio. Josta laitan alustan sierraan jarruineen hilppeineen.

Vielä pitää metsästää se 2.3l scorpio tai galaxy.

Mistä saisin koneen johtosarjoineen

Jos jollain on tiedossa jo kolaroitu verovelkanen 2.3l scorpio niin vinkatkaa mulle niin ruvetaan kaupoille:)
Sierra3d
Viestit: 6
Liittynyt: 31 Loka 2022 12:18

Re: Scorpion 2.3l kone sieraan

Viesti Kirjoittaja Sierra3d »

Mk1escos kirjoitti: 01 Marras 2022 10:15 Skorpparista

Montaa johtoa ei tarvinnut muuttaa dohc kaasari vs efi.
Yksi maadoitus ja meniköhän startille yksi johto lisää. En jaksa muistaa kun tästä on yli 20v aikaa.
Saattaa olla vielä tehtaan korjaamokäsikirjan kytkentäkaavio tallella. Voin katsoa jos löydän sen.
Kaikki neuvot ja apu on tervetulleita!
Vastaa Viestiin